تست های برگزیده فصل3 جمع بندی

4.8/5
(71 رای)

تعریف کار + قضیه کار و انرژی جنبشی + انواع انرژی ها و پایستگی انرژی + توان و بازده ، جمع بندی

توان،کار و انرژی جمع بندی
توان،کار و انرژی جمع بندی

`01:32

تست های برگزیده فصل3 جمع بندی
تست های برگزیده فصل3 جمع بندی

`01:13

سوالات دیگران

سلام وقت بخیر فکر میکنم این سوال اشتباه حل شد چرا کسینوس 30 درجه رو استاد 1/2 گرفتند؟؟

سلام عزیزم:) استاد اشتباه لفظی کردن و گفتن کسینوس ۳۰. درواقع زاویه بین F و Fx برابر با ۶۰ درجه است و کسینوس ۶۰ میشه یک دوم

@فاطمه رحیمی نسب من بازم متوجه نشدم چطور زاویه بین f , fx 60 درجست؟؟چون حتی استاد با دست نشون میدن زاویه رو میگند این زاویه ک 30 درجست میسه یک دوم

@محدثه اسکندری جواب به صورت صوتی می باشد:)

اشتباه لفظی استاد بود چون کسینوس 60میشه 1/2 وحل تست درسته

@فاطمه رحیمی نسب چجوری فهمیدن زاویه 60 درجه داره که گفته کسینوس 60 درجه>؟؟؟؟؟

حدیث پناهی | آکادمی امروز

حدیث پناهی

3 سال پیش

سلام وقت بخیر میشه این سوال رو یه بار واسم به طور کامل توضیح بدید ممنون میشم:)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام حدیث خانم توی این تست انرژی مصرفی را داده و چون در خلا هست انرژی مکانیکی پایسته است و چون رها میشود تندی ثابت اولیه صفر است و از فرمول یک دوم وزن ضربدر تندی دوم به توان دو کار را حساب میکنیم که میشه 1600 و از فرمول بازده. مساوی است با توان مفید بر روی توان ورودی ضرب در 100 بازده را بدست می اوریم

@فاطمه رحیمی نسب ببخشید پس mgh چی شد چرا اصلا از اون استفاده نمیکنیم؟ توی درسنامه برای اینکه توان مفید رو بدست بیاریم یه طرف مساوی توان مفید پمپ بعلاوه منفیه mgh میذاشتیم و یک طرف دیگه مساوی کار کل انجام شده . اینجا چرا از mgh استفاده نکردیم؟

سلام چرا 4/2رفت زیر

جواب به صورت صوتی می باشد:)

توی تناسب بزار بهتر متوجه میشی تو خود سوال گفته

@آنیتا قاسمی تشکر خانوم قاسمی عزیز 💐

چرا مگه جرم مثبته

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تو این سوال نمیتونیم از روش دومی که گفته استفاده کنیم؟

نباید K اولی رو خط بزنیم؟چون سرعت صفره دیگه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید تو این سوال چطوری باید تشخیص بدیم که باید از روش انرژی مکانیکی حل کنیم؟ من همه فرمول ها و روش های حل مسئله رو بلدم فقط نمیتونم تشخیص بدم که سوال رو باید از کدام روش(انرژی مکانیکی و جنبشی و پتانسیل گرانشی و...) حل کنم اگر کسی تونست راهنماییم کنه🌹

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام اینجا چرا گزینه ۱جواب شد مگه سرعت اولیه و ارتفاع بستگی داره هر دو یکسانه

اگر جسم با تندی ثابت حرکت کنه شتاب همیشه صفر نمیشه؟

اگر جهت حرکتش تغییر کنه، خیر

از کجا بفهمیم نیاید از انرزی مکانیکی استفاده کنیم؟ چون من ازاین روش رفتم گزینه دو اومده

جواب به صورت صوتی می باشد:)

متوجه نشدم چرا جای fx و fy برعکس گرفتیم... لطفا توضیح بدید

سلام چرا دراین سوال ۲ تست پتانسیل گرانشی ۴۰۰ تقسیم دو نکرد ضربدر دو کرد نمیفهمم اینو

یعنی چه انرژی درونی گلوله چند ژول افزایش یافته است ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام آکادمی امروز واقعا یکی از بهترین آکادمی های کنکوری می باشد و واقعا نسبت به بسیاری از مراکز آموزشی خیلی بهتره ولی فقط چند وقته که به آن توجه نشده لطفاً اگه میشه فیلم ها را جدید کنید این تنها عیب آکادمی امروز است

کی باید از از کسینوس ۶۰ استفاده کنیم و کی از سینوس ۶۰ در این سوال از کجا بدانم ؟

جمع بندی تست های برگزیده فصل3 جمع بندی جمع بندی فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز