= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
.. .
10 ماه پیش
سلام ببخشید من نفهمیدم چرا چهل درصد این عددی که به دست آوردیم؟گفته انرژی مکانیکی تلف شده... و اینکه انرژی درونی هوا یا انرژی درونی گلوله یعنی چی؟مگه انرژی درونی همون کار نیروی اتلافی نیست؟
سمیرا نوری
4 ماه پیش
سلام راستش من اینطوری تفسیر کردم برای خودم با توجه به محتوای جزوه البته، که نیروهای اصطکاکی و مقاومتی به صورت افزایش انرژی درونی مواد، مصرف می شن. این افزایش انرژی درونی باعث بالا رفتن دمای این مواد میشه (این جمله آخرم دقیقا در جزوه اومده). حالا با توجه به سوال که هوا و گلوله دو ماده درگیر هستن، 40 درصد انرژی تلف شده صرف افزایش دمای هوا میشه باقیموندش صرف افزایش دمای (افزایش انرژی درونی) گلوله میشه.
عالیه رخشانی
1 سال پیش
سلام چرا تست ۷و۸ ویدئو نداره
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام تست ۷ https://emrooz.ir/cbgstbc-60821
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تست ۸ https://emrooz.ir/cbgstbc-60822
مبینا دیوسالار
1 سال پیش
یه سوال اینجا استاد چرا uیک و صفر گرفتن
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
وی یک رو صفر گرفتن(چون خود سوال گفته گلوله در ابتدا،در حال سکون بوده و ساکن بوده) من ندیدم u1 رو صفر بگیرن
محمد محمدی
1 سال پیش
سلام ای کاش استاد به روش e2منهای e1حل می کرد؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله از اون روش هم میشه
یگانه احمدی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر میشه توضیح بدید اگه از راه E ۲ منهای ۱E بخوایم بریم چه جوری باید حل بکنیم؟ آخه ارتفاع دوم رو نداریم
(1)
علیرضا شیخی
1 سال پیش
گفته چند ژول افزایش یافته مگه نباید 21 که بدست اوریدیم رو از 35 کم کنیم که میشه 14 یعنی گزینه 1 استاد درصد تغییرات رو فقط حساب کردن بعد نباید 35 رو از 21 کم کرد؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام کار نیروی اصطکاک برابر با همون انرژی درونی هست که افزایش پیدا کرده هست نیاز به این اقداماتی که شما میگین نیست در کل از این تست این نکته رو بدونین که وقتی میگن انرژی درونی منظورشون چی هست
ریحانه خسروی
1 سال پیش
سلام .چرا در این سوال برای تغییرای u منفی رو هم گذاشتیم؟ چون توی هیچکدوم از سوال هایی که حل شده لحاظش نکردیم و خود استاد هم گفتن لحاظ نکنید
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اینجا ما داریم مجموع چند تا انرژی رو بدست میاریم یا در واقع برایند رو بدست میاریم و به همین دلیل علامت کارها برای ما اهمیت داره
.. .
1 سال پیش
چرا ۶۰درصد رو در ۳۵ ضرب کردن مگ-۳۵ نبود؟
زینب مقدم
1 سال پیش
مقدارش رو داره در نظر میگیره تغییرات رو
.. .
1 سال پیش
@زینب مقدم میشه یکم توضیح بدید؟
Amir Taha ....
1 سال پیش
سلام خسته نباشید من اصلا این تست رو متوچه نمیشم چرا اصلا ما امدیم کار نیرو های اتلافی را مساوی با دلتا k بعلاوه دلتا u گذاشتیم .. چهل درصد انرژی مکانیکی تلف شده صرف افزایش انرژی درونی هوا شده باشد یعنی چ؟؟؟؟ انرژی مکانیکی یعنی دلتا k بعلاوه دلتاu / پس چرا ما کار نیروهای اتلافی رو کذاشتیم برابر دلتا uبعلاوه دلتا k ???? مشه این تست رو توضیح بدید ؟؟؟؟؟
.. .
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷