نمودار توابع چندجمله ای

4.7/5
(510 رای)
سوالات دیگران

سلام خداقوات/ میشه روش پیداکردن ریشه رو توضیح بدید کلا من باپیداکردن ریشه مشکل دارم

سلام و درود اول باید تعریف ریشه رو بدونیم ریشه عددیه که اگر در عبارت جایگذاری کنیم، عبارت ما صفر میشه حالا اگر یک عبارت درجه یک داشتیم مثل ایکس منهای دو، که ساده است میگیم اگر بجای ایکس بذاریم ۲ این میشه صفر اما اگر چندجمله‌ای داشته باشیم طبیعتا انقدر ساده نیست پس باید بیایم اون رو تبدیل کنیم به ضرب چند عبارت ساده تر، چون میدونیم اگر در یک ضرب ، یکی از عوامل صفر بشه ، کل اون عبارت میشه صفر، اینجوری پیدا کردن ریشه ها خیلی ساده تر میشه حالا با کارهایی مثل فاکتور گیری و تجزیه و اتحادها ، چندجمله‌ای رو تجزیه میکنیم و تبدیلش میکنیم به چندتا عامل ضرب بعد میریم تک تک چک میکنیم هر عامل ضرب به ازای چه ایکسی میشه صفر و در نهایت همه این عددهایی که بدست میاریم میشن ریشه های ما

پری صدقی | آکادمی امروز

پری صدقی

1 سال پیش

@سجاد اسماعیلی این مساله رو میشه حل کنید؟ 🙏🏻

@پری صدقی ممنون میشم سوالتون رو در قالب یک کامنت مجزا بپرسید🌷🌷

سلام عزیزم ریشه گیری چند تا عامل داره فاکتور گیری تجزیه اتحاد جمله مربع چند جمله ای

سلام🌱 کجاشو اشتباه رفتم؟.. میشه با دلتا ریشهارو بدست بیارید که ۲و۴ بیاد

سلام و درود در مخرج کسر باید 2a داشته باشیم یعنی ۲

@سجاد اسماعیلی ولی توی جزوه a خالی هست، اشتباهه؟

@زهرا احمدیان سلام و درود بله اصلاح کنید لطفا اشتباه تایپی شده

سلام رفیق تو مخرج باید 2a قرار بدی

َA .Gh | آکادمی امروز

َA .Gh

2 سال پیش

@زهرا احمدیان بله

غزل مظاهری | آکادمی امروز

غزل مظاهری

2 سال پیش

فرمول اشتباس تو مخرج میشه ۲a

فاطمه تفاخ | آکادمی امروز

فاطمه تفاخ

1 سال پیش

@زهرا احمدیان اشتباه نیس لابد اشتباه تایپی بوده یا وقتی پرینت گرفتی جا افتاده خودت ی 2 اضافه کن

سلام من تازه عضو شدم ولی نمیدونم کلا سایت و اینا چطوریه؟

ببخشیدمیشه دوباره توضیح بدید

میشه یکی راه حل تمرین یاد بگیریم 1 رو توضیح بده . اصلا متوجه نشدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

هر دو سوال گزینه ۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

من جدا نمهمیدم چرا استاد منفی دو رو داخل پرانتز اینجوری ضرب کرد ( منفی دو ضربدر ایکس مگه منفی دو ایکس نباید بشه و بعد منفی دو ضربدر مثبته یک میشه منفی دو ) ولی استاد اصلا لحاظ نکردن

الان که از منفی دو فاکتور گرفتیم، جمله‌ی دوم اتحاد باز شده توی صورت سوال که منفی شش ایکس به توان دو هست تقسیم بر ۲ چرا استاد نوشت سه ایکس ؟ نباید سه ایکس به توان دو می‌نوشتن؟

برای تعیین علامت b باید به نمودار c نگاه کرد .

متوجه منظورت نشدم مجدد کامنت بذارید ریپلای نباشه 🌷

این نمودار مگه هشت واحد نباید میرفت بالا؟چرا رفته پایین ؟

لطفاً عکس درشت تر بفرستید ریپلای نباشه 🌷

سلام یه سوال داشتم من نفهمیدم این منفی یک از کجا اومد

من bرو یاد نگرفتم که در چه زمانی مثبته و چه زمانی منفی

. . | آکادمی امروز

. .

2 ماه پیش

سلام واقعا چرا اکادمی اینقدر بی اهمیت هست و ویدیوهایی که سال 1401 ظبط شدند رو اپدیت نمیکنه و تست های 4.2و403و404 را داخل جزوه قرار بده قبلا ها خیلی فعال بود اما الان فقط فروش محصولات براشون اهمی داره نه کیفیت کار درسته ویدیو ها مطابق کتاب درسی هست و شاید اونم فقط برای زیست اپدیت شده باشه اما توجه کنید که هر سال که استادا تدریس میکنند تجربه و مهارتشون میره بالا اینم میشه درنظر نگرفت به نظرتون؟ اوایلش یه سری پشتیبان علمی داشتن که جوابمون میدادند و مشکلاتمون حل میکردند که الان خدارشکر دیگه همونا هم نیستن

اون درس شمارش بدون شمردن کجاست کسی میدونه

آموزش ویدیویی نمودار توابع چندجمله ای ریاضی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز