یادبگیریم 3:رسم نمودار تابع چند جمله­ای درجه سوم

4.7/5
(195 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
سوالات دیگران

این نمودار مگه هشت واحد نباید میرفت بالا؟چرا رفته پایین ؟

لطفاً عکس درشت تر بفرستید ریپلای نباشه 🌷

کمیل مهری | آکادمی امروز

کمیل مهری

3 ماه پیش

در تابع درجه دو میتونیم مثل تابع درجه ۳ در معادله صفر قرار بدیم و عرض از مبدا به دست بیاریم ؟

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

3 ماه پیش

عرض از مبدأ در هر نموداری نقطه ایی است کهx درآن برابر صفر است

جواب چی یاد گرفتی میشه یک ؟

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

3 ماه پیش

بله

فرقی نداره که اول نسبت به محور عرض قرینه کنیم بعد به اضافه یک کنیم ؟

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

3 ماه پیش

اینجوری راحت تری که بیای مثبت درنظر بگیر و در آخر قرینه کنی

اون سوالی ک پرسیدم این بود و آیا جوابش میشه گزینه ۱؟

مایده حسنی | آکادمی امروز

مایده حسنی

5 ماه پیش

استاد هیچ جایی دیگه نمیشه سوال بپرسیم آخه اینجا گاهی ک میخوای نگاه کنی میاد بیرون

مایده حسنی | آکادمی امروز

مایده حسنی

5 ماه پیش

سلام و درود ببخشید من خوب ار اون پشتش ک منفی میشه متوجه نشدن و از اوتی ک مثبت ایکس چ نقشی در وسط داره چطور بدونیم تشهیص بدیم ؟

جواب اقا اجازه رو میگید استاد از جلو صفحه نرفت نتونستم بنویسم

متوجه چی یاد گرفتی نشدم مخصوصا اونجا که استاد فاکتور گرفتن

اصلا فاکتور نگیر، منفی پشت پرانتز رو داخل پرانتز ضرب کن

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

7 ماه پیش

سلام ممکنه جواب چی یاد گرفتیم روی توی یک ویس توضیح بدین

چرا بعد فاکتور گیری جواب این مدلی شد؟ و اینکه راحتتر نبود از اول منفی رو توش ضرب کنیم؟

سلام چرا "برعکس" عدد داخل پرانتز به چپ و راست حرکت می‌کنیم

خودم متوجه شدم

سلام اوکی

تو قسمت چی یادگرفتی مگه اون منفی پشت پرانتز نیست چرا داخل پرانتزو قرینه نمیکنه و اینکه برای گرفتن فاکتور هیچ شرط خاصی نباید رعایت بشه؟؟

سلام من دقیقه ده قرینه نسبت به محور y رو خوب متوجه نشدم جور دیگه ای قابل توضیح هست ک مطلب برام تفهیم شه؟

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

3 ماه پیش

ببین وقتی xمنفی گرفته باشه باید نسبت به محور yقرینه بشه . وقتی yمنفی گرفته باشه نسبت به محورxقرینه میشه

3:40 میتونیم بگیم همیشه برعکس علامت حرکت رو انجام میدیم؟ مثلا اگر x+2 بود دو واحد عقب میرفتیم؟

اره یا مثلا اونایی ک داخل پرانتزه رو تو بگو قلمرو x ک همیشه برعکسشه مثلا (x-2) دوتا برو راست روی محور ایکس چون قلمرو ایکسه