تست های نیرو در میدان مغناطیسی

4.8/5
(251 رای)

نیروی وارد بر ذره باردار

حرکت و اندازه ی ذره در میدان مغناطیسی
حرکت و اندازه ی ذره در میدان مغناطیسی

`01:43

تست های نیرو در میدان مغناطیسی
تست های نیرو در میدان مغناطیسی

`01:15

1 تمرین

سوالات دیگران

اگر هردو درون سو یا یکی درون سو و دیگری برون سو باشه چی؟

متوجه منظورت نشدم لطفاً واضح تر بپرس ریپلای نباشه 🌷

انوقت برون سو بالا و جنوب در نظر گرفته میشه چرا جنوب رو انتخاب نکردیم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

علی بهاری | آکادمی امروز

علی بهاری

2 ماه پیش

تستی که همه میزنن فایده نداره که

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

علی بهاری | آکادمی امروز

علی بهاری

2 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی بله استاد شما درست می فرمایید =)

@سید محمد متین رشادی وای دقیقا منم سر اولین تست این مبحث که استاد حل کردن به اون کلمه الکترون دقت نکردم خدا رو شکر اشکالم رفع شد 😂🙏

سلام آلفا ۲تا پروتون هست یا یه پروتون

دو تا پروتون

سلام اینجا 10 به توان 8 نبایدبشه

سلام ببخشید میشه این سوالو توضیح بدید؟

سلام وقت بخیر اینجا چون ذره دارای بار منفی یعنی الکترون هستش پس ب خاطر همون میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی خلاف جهت هم هستن یا فرقی نمیکنه این جهت میدان ها تو ذره بار مثبت هم صدق میکنه//

سلام زمانی که ذره منفی هست میدان الکتریکی و نیروی الکتریکی مخالف هم هستن اما اگر مثبت باشه نیرو و میدان الکتریکی هم جهت هستن

سلام میشه بهم توضیح بدید اگر میدان درون سو باشه و یا برون سو باشه و بار چه علامتی باشه باشه نیرو درون سو یا برون سو میشه ؟.

وقتی با دست راست بررسی می‌کنیم و جهت شستمون در خلاف جهت ذره ی ۱ میشه پس ذره منفیه

چرا فیلما رو آپدیت نمیکنید؟ به کی بگیم؟!

حیف و صد حیف ای کاشکی میشد برمیگشتیم به عقب و من اصلا ابن پکیجو‌ تهیه نمیکردم. فیلم ها خیلی قدیمیه‌ و یه سری از مباحث که اضافه شده رو اصلا نداره!

واقعا نمی‌دونم چی بگم... من که راضی نیستم و اگه دنیای دیگه ای وجود داشته باشه جلوشونو میگیرم!

کار خوبی میکنید از جانب همه ماها

مگه استودیوشون‌ قم نیست؟

از کجا بدونم ذره مثبته؟شاید منفیه

علی بهاری | آکادمی امروز

علی بهاری

2 ماه پیش

الفا یه چیزیه مثل پروتون و الکترون . یعنی همیشه الفا گفت مثبته .

سلام وقت به خیر چرا استاد آلفا رو دوتا e در نظر گرفتن؟؟

سلام ذره آلفا همون هسته هلیم هست که دارای دو تا پروتونه و دو تا نوترون حالا اون دو تا پروتون، اندازه ۲e بار الکتریکی دارن

محدثه احمدی | آکادمی امروز

محدثه احمدی

11 ماه پیش

سلام . اینجا از تکنیک محاسباتی که استاد توی چند تا فیلم قبل یاد دادن میشه استفاده کرد و یا به خاطر اینکه ۸ به ۲ ساده میشه نمیشه استفاده کرد؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نه ربطی نداره به ساده شدن یا نشدن باید به گزینه ها نگاه کنی اگه گزینه مشابه بهم داشتی اون موقع نمیتونی استفاده کنی اینجا طبق حذف گزینه میشه از روش تکنیک محاسبات سریع استفاده کرد

محدثه احمدی | آکادمی امروز

محدثه احمدی

11 ماه پیش

سلام وقت بخیر چرا ذره آلفا را الکترون در نظر گرفتیم از کجا باید بدونیم کی الکترون،منفی در نظر بگیریم کجا مثبت آخه تو سوالات قبلی مثبت درنظر گرفتن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ببخشید چرا زاویه ی ۳۰ رو در نظر گرفت مگه نباید زاویه ی بین میدان و سرعت باشه اونجوری که ۱۵۰میشه....

سلام آره باید سینوس 150 رو در نظر میگرفتیم ولی با توجه به اینکه 30 و 150 مکمل هستن سینوس آنها با هم برابره و فرقی نمیکنه کدوم رو در نظر بگیریم.

آموزش ویدیویی تست های نیرو در میدان مغناطیسی فیزیک فیزیک یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز