کاهش و اکسایش

4.8/5
(40 رای)

آشنایی بااکسایش وکاهش و سلول گالوانی

انجام واکنش با سفر الکترون
انجام واکنش با سفر الکترون

`00:42

1 تمرین

تعداد الکترون های مبادله شده
تعداد الکترون های مبادله شده

`00:53

1 تمرین

سلول گالوانی
سلول گالوانی

`00:53

1 تمرین

نیروی الکتروموتوری و سری الکتروشیمی
نیروی الکتروموتوری و سری الکتروشیمی

`01:43

1 تمرین

انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها
انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها

`00:46

1 تمرین

مسئله های سلول های گالوانی
مسئله های سلول های گالوانی

`00:35

1 تمرین

سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز
سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز

`00:38

1 تمرین

 خوردگی و حفاظت کاتدی
خوردگی و حفاظت کاتدی

`01:01

2 تمرین

سوالات دیگران

سلام ببخشید استاد اینجا رو اشتباه نکردن؟K2so۳گونه کاهنده میشه نهk2so4

سلام بله حق با شماست

سلام دمای محلول رو نفهمیدم چرا باید افزایش پیدا کنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

موازنه باردار فصل ۲ دهم خلاصش چی میشه

یعنی چی خلاصه اش چی میشه ؟ منظورتون رو بگید (ریپلای نباشه 🌷)

خلاصه اش میشه هر چقدر بار سمت واکنش دهنده ها داشتیم همون قدر هم سمت فراورده ها بار داریم این میشه قانون پایستگی بار

یادم نمیاد

ببخشید استاد عدد اکسایش پتاسیم {K}رو از کجا فهمید که یک هست؟

چون یک فلز اصلی هست در گروه یک هست و فقط یون یک بار مثبت میده و عدد اکسایش فقط مثبت یک داره

سلام و عرض ادب استاد از کجا فهمید که کلر یون ناظر یا تماشاچی هست

چرا Sn تنهایی خودش کاهنده نیست ؟

اینجا s چجوری شد ۴ ؟ اصلا چه جوری حساب شد؟

خانم مقدم اینجا توضیح دادن https://emrooz.ir/cbgstbc-44990?comment_id=724321#comment-724321

پس چرا کلر رو تو اونیکی ترکیب انتخاب نمیکنیم تا عدد اکسایش بدست بیاریم؟ سوال قبلیم اونطوری بود!!

اکسنده و کاهنده باید در دو سمت متفاوت باشند؟ یعنی یکی طرف واکنش دهده و یکی فراورده باشه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

من متوجه نمیشم چرا کروم رو بررسی نمیکنیم؟

سلام کاهنده و اکسنده میتونن تو یه ترکیب( یه گونه) باهم باشن؟ یعنی دو گونه جدا نباشن؟

تایم ۲۳:۳۰. Sچجوری به دست عدد اکسایششو به دست اوردن؟؟

تایم اشتباهی مشخص کردید دقیق مشخص کنید ریپلای نباشه 🌷

این تایم بود

سلام تو گزینه 9 چرا cl شد منفی 1

سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر

@صبا نوروزپور اها خیلی ممنونم

چرا Cl موجود در NaClO شد 5؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی کاهش و اکسایش شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز