اسیدها و استرها

4.8/5
(10 رای)

شیمی آلی

 الکل ها و اترها
الکل ها و اترها

`00:50

1 تمرین

 آلدهیدها و کتون ها
آلدهیدها و کتون ها

`00:37

1 تمرین

 اسیدها و استرها
اسیدها و استرها

`01:03

1 تمرین

سوالات دیگران

لطفا گزینه یک رو بیشتر توضیح بدین

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اسم این ترکیب متیل بوتانوات نیست؟

حق با شماست حواسشون نبود اشتباه نوشتن

متین عابدی | آکادمی امروز

متین عابدی

1 ماه پیش

از کجا باید بفهمیم کربن با اکسیژن پیوند دوگانه دارد

کدوم قسمت سوال؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

متین عابدی | آکادمی امروز

متین عابدی

1 ماه پیش

سوال الف مگه گروه استری COOH نیست پس H کجاست

گروه عاملی استری، هیدروژن نداره

Hos _ | آکادمی امروز

Hos _

2 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر دو گروه عاملی نمیتونند کنار هم باشند؟؟ مثلا در مورد این ترکیب میشه اینجوری نگاه کرد که اون قسمتی که استاد گفتند استر هست اینجوری در نظر داشت که یک اتر متصل به کتون هست؟؟؟

یحیی تهامی | آکادمی امروز

یحیی تهامی

3 ماه پیش

سلام در دقیقه 5.42 که استاد اتان دی اوییک اسید یا همون اگزالیک اسید رو معرفی میکه مگه این ترکیب داخل ایا می دانید صفحه 115 کتاب درسی نیست پس چرا استاد معرفیش میکنه

چرا من متوجه حرفای استاد نمیشم

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

4 ماه پیش

سوال رو اشتباه حل کردن تعداد اتم های هیدروژن 14 تاست و 14 تقسیم بر 132 تقریبا میشه 0.106

این میشه الکلش: متانول و اسیدش بوتانوئیک اسید؟

چرا استاد در اتیل بوتانوات Oنزدیک به اتیل رو دورش دایره کشیدن و جزع بوتانوات قرارش دادن ولی در اتیل هپتانوان O نزدیک به اتیل را در دایره ای که کشیدن قرار ندادن!؟ نکته خاصی داره!؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زینب مقدم خیلی ممنونمم🌹

متیل اتانوات فرمولش اشتباهه میشه متیل بوتانوات دقیقه 17:00

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

سلام بله استاد حواسشون نبود

Parniya .maz | آکادمی امروز

Parniya .maz

8 ماه پیش

همپار یعنی چی؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

همون ایزومره ینی ترکیباتی با فرمول شیمیایی یکسان و فرمول ساختاری متفاوت

سلام وقت بخیر ی سوال داشتم چرا استاد اینجا برای اکسیژن منفی گذاشت وقتی H جدا شد؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

؟؟؟؟؟

توی این اسید های تک عاملی که می‌خونیم ، گروه عاملی کربوکسیل (COOH) هست که بخش قطبیه و اصلا بخاطر همین کربوکسیل هست که بهش میگیم کربوکسیل گروه هیدروکسیله هم برای الکل هاست که این هیدروکسیل هم قطبیه اگر احیانا یه روزی ترکیبی دیدید که هر دو گروه عاملی رو داشت، خب هر دو تاشون قطبی هستن

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گیج شدم

آموزش ویدیویی اسیدها و استرها شیمی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز