dina basereh
1 ماه پیش
سوال 2 چی یاد گرفتی B میشه درون سو؟؟ و تو سوال 3 الف بسامد میشه 4/8 در 10 به توان 14 هرتز و قسمت ب طول موج در هوا میشه 6/9 در 10 به توان منفی 7 متر و طول موج در اب میشه 5/2 در 10 به توان منفی 7 متر . درسته؟؟
dina basereh
1 ماه پیش
خب پاسخ نامه ندارم برای من پی دی اف چی یاد گرفتی فیزیک دوازدهم فقط تا فصل 2 بقیش نیست به پشتیبانی هم اطلاع دادم برای همین پرسیدم که جواب چی یاد گرفتی گزینه ب بالاخره کدومه هرکی یه چیز نوشته جواب ها متفاوته
dina basereh
1 ماه پیش
قسمت ب چی یاد گرفتی میشه همگام یا هم بسامد یا عمود؟؟؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
dina basereh
1 ماه پیش
سلام میشه جواب چی یاد گرفتی هارو بگید
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام پاسخنامه چی یادگرفتی ها در بخش دانلود ها همون جایی که جزوات رو دانلود میکنید، قرار داده شده چک کنید اگر ناقصی وجود داشت به پشتیبانی اطلاع بدید
dina basereh
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی به پشتیبانی اطلاع دادم و تایید کردن که ناقصه گفتن انشالا کاملش رو میزارن که نمیدونم این انشالا کی اتفاق میوفته برای همین کامنت کردم که ببینم جوابش چیه و ممنون میشم جواب بدید
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
@dina basereh غ ص ص غ غ
زهرا باقری
1 ماه پیش
سلام این سوال رو توضیح میدین چطور میشه مثبت ایکس از سوالات چی یادگرفتی هس
مهدی رحمانی
1 ماه پیش
درود خب سوال گفته موج انرژی را در خلاف جهت محور Z انتقال میدهد یعنی جهت انشار موج درون سو هست و ما میدونیم کف دست میشه میدان مغناطیسی که طراح جهتش رو از ما میخواد و چهار انگشت میشه میدان الکتریکی خب چون شصت دست راست میشه جهت انتشار موج که درون سو هست پس شصت دست راست رو میزاریم رو برگه و چهار انگشت رو به جلو(یعنی جهت میدان الکتریکی ) بعد خود به خود کف دست ما به سمت مثبت محور ایکس هاست که یعنی همون میدان مغناطیسی است
مهدی رحمانی
1 ماه پیش
@مهدی رحمانی شصت دست راست باید عمود روی برگه کاغذ باشه(یعنی درون سو)
Ayla ....
2 ماه پیش
سوال دوم من متوجه نشدم خب اگه از قانون دست راست بریم Eمیدان الکتریکی به سمت بالا عه کف دست هم میدان مغناطیسی رو نشون میده که یا برون سو یا درون سو هست الان اینجا نوشته موج انرژی را در جهت درون سو انتقال میده منظورش مغناطیسه یا سرعت از کجا میفهمیم درجهت یاخلاف جهت محور ایکسه؟
سیده فاطمه حسینی
4 ماه پیش
سلام ما چه زمانی توی دوره تناوب یا موج ازاین تیپ حل سوال استفاده میکنیم؟
1339 .
4 ماه پیش
سلام. معمولا وقتیکه بازه زمانی بده تو سوال.
فاطمه خدادادی
4 ماه پیش
سلام از راست به چپ مگه طول موج زیاد و بسامد کاهش پیدا نمیکنه طبق گفته استاد ایا این اشتباهه پس چرا باید اشعه گاما بیشترین بسامد رو داشته باشه
آنیتا فرهمند
4 ماه پیش
سلام توی کتاب درسی هم ذکر شده که بسامد از چپ به راست افزایش و طول موج کاهش پیدا میکنه و پرتو های گاما در سمت راست قرار دارن پس بیشترین بسامد و انرژی و کمترین طول موج رو دارن
Amir Hossein J
4 ماه پیش
خدا کنه تو کنکور ۱۴۰۵ هم یکی همینجوری بیاد😁
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
ایشالا
فاطمه اسماعیل زاده
4 ماه پیش
جواب چی یادگرفتیم سوال 1 غلط درست درست غلط غلط و سوال2 x+
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
ولی اولی درسته ها. اولی یعنی c چون از جنس تندیه یکاش متر بر ثانیه است
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
چرا؟مگه c یکاش متر بر ثانیه نیست؟ خب جنس تندیه دیگه؟میشه بیشتر بگی؟ نفهمیدم.
آنیتا فرهمند
4 ماه پیش
@طهورا عیوضی درود طبق گفته های استاد c برابر با۳ ضرب در ۱۰ به توان ۸ که از رابطه ی یک به روی رادیکال مو صفر در اپسیلون صفر بدست میاد چیزی در مورد اینکه این فرمول از کجا میاد نگفتن
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
اهااان. بسیار ممنون
آموزش ویدیویی امواج الکترومغناطیس فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
جوابش میتونه «عمود بر هم» باشه