امواج الکترومغناطیس

4.8/5
(513 رای)

امواج الکترومغناطیس

امواج الکترومغناطیس
امواج الکترومغناطیس

`00:57

1 تمرین

سوالات دیگران
dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

سوال 2 چی یاد گرفتی B میشه درون سو؟؟ و تو سوال 3 الف بسامد میشه 4/8 در 10 به توان 14 هرتز و قسمت ب طول موج در هوا میشه 6/9 در 10 به توان منفی 7 متر و طول موج در اب میشه 5/2 در 10 به توان منفی 7 متر . درسته؟؟

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

خب پاسخ نامه ندارم برای من پی دی اف چی یاد گرفتی فیزیک دوازدهم فقط تا فصل 2 بقیش نیست به پشتیبانی هم اطلاع دادم برای همین پرسیدم که جواب چی یاد گرفتی گزینه ب بالاخره کدومه هرکی یه چیز نوشته جواب ها متفاوته

جوابش میتونه «عمود بر هم» باشه

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

قسمت ب چی یاد گرفتی میشه همگام یا هم بسامد یا عمود؟؟؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

سلام میشه جواب چی یاد گرفتی هارو بگید

سلام پاسخنامه چی یادگرفتی ها در بخش دانلود ها همون جایی که جزوات رو دانلود میکنید، قرار داده شده چک کنید اگر ناقصی وجود داشت به پشتیبانی اطلاع بدید

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی به پشتیبانی اطلاع دادم و تایید کردن که ناقصه گفتن انشالا کاملش رو میزارن که نمیدونم این انشالا کی اتفاق میوفته برای همین کامنت کردم که ببینم جوابش چیه و ممنون میشم جواب بدید

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

1 ماه پیش

سلام این سوال رو توضیح میدین چطور میشه مثبت ایکس از سوالات چی یادگرفتی هس

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

1 ماه پیش

میشه اینو توضیح بدین

درود خب سوال گفته موج انرژی را در خلاف جهت محور Z انتقال میدهد یعنی جهت انشار موج درون سو هست و ما میدونیم کف دست میشه میدان مغناطیسی که طراح جهتش رو از ما میخواد و چهار انگشت میشه میدان الکتریکی خب چون شصت دست راست میشه جهت انتشار موج که درون سو هست پس شصت دست راست رو میزاریم رو برگه و چهار انگشت رو به جلو(یعنی جهت میدان الکتریکی ) بعد خود به خود کف دست ما به سمت مثبت محور ایکس هاست که یعنی همون میدان مغناطیسی است

@مهدی رحمانی شصت دست راست باید عمود روی برگه کاغذ باشه(یعنی درون سو)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

2 ماه پیش

سوال دوم من متوجه نشدم خب اگه از قانون دست راست بریم Eمیدان الکتریکی به سمت بالا عه کف دست هم میدان مغناطیسی رو نشون میده که یا برون سو یا درون سو هست الان اینجا نوشته موج انرژی را در جهت درون سو انتقال میده منظورش مغناطیسه یا سرعت از کجا میفهمیم درجهت یاخلاف جهت محور ایکسه؟

یعنی حرکت بدون شتاب مثلا حرکت باسرعت ثابت بارهای الکتریکی میدان ایجاد نمیکنه؟

درست است؟

سلام مورد ب میشه هم بسامد

جواب سوال سوم چی یادگرفتی رو میفرستید واسم

سلام ما چه زمانی توی دوره تناوب یا موج ازاین تیپ حل سوال استفاده میکنیم؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

4 ماه پیش

سلام. معمولا وقتیکه بازه زمانی بده تو سوال.

سلام از راست به چپ مگه طول موج زیاد و بسامد کاهش پیدا نمیکنه طبق گفته استاد ایا این اشتباهه پس چرا باید اشعه گاما بیشترین بسامد رو داشته باشه

سلام توی کتاب درسی هم ذکر شده که بسامد از چپ به راست افزایش و طول موج کاهش پیدا میکنه و پرتو های گاما در سمت راست قرار دارن پس بیشترین بسامد و انرژی و کمترین طول موج رو دارن

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

4 ماه پیش

خدا کنه تو کنکور ۱۴۰۵ هم یکی همینجوری بیاد😁

ایشالا

جواب چی یادگرفتیم سوال 1 غلط درست درست غلط غلط و سوال2 x+

ولی اولی درسته ها. اولی یعنی c چون از جنس تندیه یکاش متر بر ثانیه است

چرا؟مگه c یکاش متر بر ثانیه نیست؟ خب جنس تندیه دیگه؟میشه بیشتر بگی؟ نفهمیدم.

@طهورا عیوضی درود طبق گفته های استاد c برابر با۳ ضرب در ۱۰ به توان ۸ که از رابطه ی یک به روی رادیکال مو صفر در اپسیلون صفر بدست میاد چیزی در مورد اینکه این فرمول از کجا میاد نگفتن

اهااان. بسیار ممنون

سلام جی‌یادگرفتم اول گزینه ب رو میشه توضیح بدین؟

چطوری شده ک ۶و ۸ ۱۰ میشه ۶۸ =۱۰۰ میشه !

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

آموزش ویدیویی امواج الکترومغناطیس فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز