= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
مهتاب مهرآبادی
2 ماه پیش
استادمیگن هریاخته که میوز میکنه مجموعه های کروموزومیش زوجه، ولی این مورد واسه یاخته های حاصل از میوز۱ که قراره میوز ۲ انجام بدن و میوز رو تکمیل بکنن چراصادق نیست؟ اونا مجموعه هاشون نصف یاخته زایندست...
بشری احمدزاده
3 ماه پیش
ببخشید مگه ما توی فصل هفت نگفتیم اولین جسم قطبی هم بعد از اینکه اووسیت ثانویه میوز دو انجام بده تقسیم میشه و تبدیل میشه به دوتا دومین جسم قطبی؟
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
جسم قطبی برای چی تولید میشه ؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
تخمک بزرگ، پر از سیتوپلاسم، مواد غذایی و اندامکهاست ولی جسم قطبی بسیار کوچک، با سیتوپلاسم ناچیز هست بنابراین یه جورایی جسم قطبی راهی هست برای بیرون انداختن کروموزومهای اضافی بدون اینکه اندازهٔ تخمک کوچک بشه و همینطور تخمک برای رشد جنین به سیتوپلاسم، مواد غذایی و اندامکهای زیاد نیاز داره، اگر تقسیم میوزی کاملاً مساوی بود، تخمک کوچک و ضعیف میشد. → بنابراین تقسیم نامتقارن است: تخمک: بزرگ و غنی جسم قطبی: کوچک و تقریباً بدون سیتوپلاسم ایجاد میشه
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
توی میوز یک یعنی هر مجموعه میره تو یه سلول
زینب مقدم
4 ماه پیش
اره دقیقا
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
تخمک و اسپرم از میوز چه یاخته به وجود میان؟
مهتاب مهرآبادی
2 ماه پیش
زاینده
مطهره معتمدی
4 ماه پیش
یاخته ی قطبی حاصل از میوز یک در زن ،اگر اسپرم اطرافش وجود داشته باشه میتونه تخم ایجاد کنه؟
عرشیا بتیانه
4 ماه پیش
نه باید اسپرم جفتش باشه و با هم لقاح کنند
مبینا هونجانی
4 ماه پیش
اونجایی که استاد میگه در نر تمایز به اسپرم ها تبدیل میشوند تمایز یعنی چی؟
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
4 ماه پیش
وقتی یه سلول تمایز پیدا می کنه یعنی برای یک کار خاص تخصصی میشه مثلا در ابتدا سلول تخم بوده که از تکثیر و تمایز اینا انواع سلول های بدن به وجود اومدن تمایز یه جور تغییر کاربریه
حیدر مالداری
4 ماه پیش
مگه استاد تو مبحث قبلی نگفتسن نقاطوارسی متعدد هست و در s و G2 هم ممکنه نقاط وارسی داشته باشیم.نقاط وارسی هم که میتونن ادامه چرخه رو متوقف کنن پس چرا میگن در S و G2 اصلا توقف نداریم. نقطه وارسی برای چیه؟؟؟؟؟
مطهره معتمدی
4 ماه پیش
نقطه وارسی ای که در G1هست اگر ببینه DNA اصلاح نشد ،یاخته دچار مرگ برنامه ریزی شده میشه اما نقطه ی وارسی ای که در G2 هست اگر پروتئین های دوک تقسیم یا عوامل لازم برای رشتمان فراهم نباشه،اجازه ی ورود یاخته به مرحله ی بعد رو نمیده .یعنی به اون یاخته میگه صبر کن اول پروتئین ها و عوامل لازم رو بساز بعد وارد تقسیم شو .نه این که باعث مرگ برنامه ريزي شده بشه!
رسا رضوانی
5 ماه پیش
توی کتاب درسی امسال شکل میوز در زنان تغییر کرده چون اولین جسم قطبی هم میوز ۲ انجام می دهد و در نهایت ۴ یاخته داریم کدومش الان درسته اینی که استاد میگن ؟
آموزش ویدیویی کلیات میوز (کاستمان) زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
زینب مرادی
4 روز پیش
تعداد کروموزوم ها در میوز نصف می شود ولی در میتوز ثابت می ماند