کلیات میوز (کاستمان)

4.9/5
(466 رای)
سوالات دیگران
محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

6 روز پیش

اگه میوز تقسیم کاهشی است اونوقت میتوز میشه تقسیم افزایشی ؟

زینب مرادی | آکادمی امروز

زینب مرادی

4 روز پیش

تعداد کروموزوم ها در میوز نصف می شود ولی در میتوز ثابت می ماند

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا اینجا سیتوکینز ها نابرابر انجام میشه

در دقیقه ۸ کروموزومی که میوز ۲ میخواد انجام بده n=2 نیست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استادمیگن هریاخته که میوز میکنه مجموعه های کروموزومیش زوجه، ولی این مورد واسه یاخته های حاصل از میوز۱ که قراره میوز ۲ انجام بدن و میوز رو تکمیل بکنن چراصادق نیست؟ اونا مجموعه هاشون نصف یاخته زایندست...

ببخشید مگه ما توی فصل هفت نگفتیم اولین جسم قطبی هم بعد از اینکه اووسیت ثانویه میوز دو انجام بده تقسیم میشه و تبدیل میشه به دوتا دومین جسم قطبی؟

طبق تغییرات کتاب سوال 1 درسته یا غلط

در دقیقه 23 اولین جسم قطبی اسپرم نیومده پس چرا تقسیم شده برای امسال متفاوته

جسم قطبی برای چی تولید میشه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

تخمک بزرگ، پر از سیتوپلاسم، مواد غذایی و اندامک‌هاست ولی جسم قطبی بسیار کوچک، با سیتوپلاسم ناچیز هست بنابراین یه جورایی جسم قطبی راهی هست برای بیرون انداختن کروموزوم‌های اضافی بدون اینکه اندازهٔ تخمک کوچک بشه و همینطور تخمک برای رشد جنین به سیتوپلاسم، مواد غذایی و اندامک‌های زیاد نیاز داره، اگر تقسیم میوزی کاملاً مساوی بود، تخمک کوچک و ضعیف می‌شد. → بنابراین تقسیم نامتقارن است: تخمک: بزرگ و غنی جسم قطبی: کوچک و تقریباً بدون سیتوپلاسم ایجاد میشه

توی میوز یک یعنی هر مجموعه میره تو یه سلول

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

اره دقیقا

تخمک و اسپرم از میوز چه یاخته به وجود میان؟

زاینده

یاخته ی قطبی حاصل از میوز یک در زن ،اگر اسپرم اطرافش وجود داشته باشه میتونه تخم ایجاد کنه؟

نه باید اسپرم جفتش باشه و با هم لقاح کنند

اونجایی که استاد میگه در نر تمایز به اسپرم ها تبدیل می‌شوند تمایز یعنی چی؟

وقتی یه سلول تمایز پیدا می کنه یعنی برای یک کار خاص تخصصی میشه مثلا در ابتدا سلول تخم بوده که از تکثیر و تمایز اینا انواع سلول های بدن به وجود اومدن تمایز یه جور تغییر کاربریه

مگه استاد تو مبحث قبلی نگفتسن نقاطوارسی متعدد هست و در s و G2 هم ممکنه نقاط وارسی داشته باشیم.نقاط وارسی هم که میتونن ادامه چرخه رو متوقف کنن پس چرا میگن در S و G2 اصلا توقف نداریم. نقطه وارسی برای چیه؟؟؟؟؟

نقطه وارسی ای که در G1هست اگر ببینه DNA اصلاح نشد ،یاخته دچار مرگ برنامه ریزی شده میشه اما نقطه ی وارسی ای که در G2 هست اگر پروتئین های دوک تقسیم یا عوامل لازم برای رشتمان فراهم نباشه،اجازه ی ورود یاخته به مرحله ی بعد رو نمیده .یعنی به اون یاخته میگه صبر کن اول پروتئین ها و عوامل لازم رو بساز بعد وارد تقسیم شو .نه این که باعث مرگ برنامه ريزي شده بشه!

رسا رضوانی | آکادمی امروز

رسا رضوانی

5 ماه پیش

توی کتاب درسی امسال شکل میوز در زنان تغییر کرده چون اولین جسم قطبی هم میوز ۲ انجام می دهد و در نهایت ۴ یاخته داریم کدومش الان درسته اینی که استاد میگن ؟

آموزش ویدیویی کلیات میوز (کاستمان) زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز