مبحث 3 : کاستمان (میوز) و تولیدمثل جنسی

4.9/5
(750 رای)
سوالات دیگران

سلام الان در مرحله پروفاز ۱ که پوشش هسته کاملا تخریب نشده و کرموزوم ها وارد سیتوپلاسم نشده اند چطور کروموزوم ها به رشته دوک متصل می‌شوند منظورم شکل کتابه این شکل برای آخرای پروفاز ۱ است یا نه ؟؟ اگر این شکل برای اواسط پروفاز ۱ باشد که درست میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

6 روز پیش

اگه میوز تقسیم کاهشی است اونوقت میتوز میشه تقسیم افزایشی ؟

زینب مرادی | آکادمی امروز

زینب مرادی

4 روز پیش

تعداد کروموزوم ها در میوز نصف می شود ولی در میتوز ثابت می ماند

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

یعنی الان هر پلی پلوییدی شدنی جهش هست یا نه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام وقت بخیر آیا فقط جاندارانی که نسبت به حالت طبیعی تعداد مجموعه هاشون بیشتر شده پلی پلوئید هستند یا جاندارانی هم که خودشون حالت طبیعیشون دو مجموعه بیشتره پلی پلوئید میگیم؟ مثلا الان موز حالت نرمال ۳n هست و پلی پلوئید حسابه درسته؟

سلام وقت بخیر به روایت متن کتاب :

پروفاز دو مجموع مراحل پروفاز و پرومتافار میتوز آمد نه میوز ! اونجا نوشته میوز

حق با شماست به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

چرا آخه یک غلط شد؟؟؟؟

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام وقت بخیر مگه استاد نمیگن متافاز ۱ مشابه متافاز در میتوز است خب یعنی تا قبل از متافاز ۱ مشابه متافاز میتوز به هر ساختار تتراد یا یک رشته یا دو رشته متصل است و در واقع در مرحله متافاز ۱ است که به هر تتراد دو رشته دوک اتصال دارد

یه سوال خیلی مهم .لطفا جواب بدین . استاد میگن که اگه بگم دو کروموزوم های همتا کنار هم قرار میگیرن غلطه و باید بگه کروموزوم های هم شماره.ولی آلن تو کتاب ما نوشته همتا!!!!!!

سما فرجی | آکادمی امروز

سما فرجی

3 هفته پیش

کروموزوم های 23 همتا نیستند

@سما فرجی ممنون ولی آخه کتاب گفته

بله استاد اخر فیلم گفتن که کتاب همچین چیزی گفته ولی گفتند. این متن رو در کنکور اشتباه میگیرن و دلیل میارن و میگن کروموزوم های x,yهم شماره اند اما همتا نیستند

اینجا چطوری شد ۸ رشته ی DNA اونجا که کلا ۴ تا رشته DNA هستش

سما فرجی | آکادمی امروز

سما فرجی

3 هفته پیش

سوال منم هست

تتراد شامل ۴مولکول DNAاست مولکول DNA با رشته DNAیکسان نیست هر مولکول DNAشامل دورشتهDNAهست پس الان که ۴ مولکول DNAداریم ۸رشته DNAداریم

چرا اینجا سیتوکینز ها نابرابر انجام میشه

در دقیقه ۸ کروموزومی که میوز ۲ میخواد انجام بده n=2 نیست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استادمیگن هریاخته که میوز میکنه مجموعه های کروموزومیش زوجه، ولی این مورد واسه یاخته های حاصل از میوز۱ که قراره میوز ۲ انجام بدن و میوز رو تکمیل بکنن چراصادق نیست؟ اونا مجموعه هاشون نصف یاخته زایندست...

.. . | آکادمی امروز

.. .

3 ماه پیش

در پروفاز دو یاخته چند میانک داره

سلام مورد 5 غلط نیست؟

سلام طبق گفته استاد صحیح هست

آموزش ویدیویی کاستمان (میوز) و تولیدمثل جنسی زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز