تغییر در تعداد کروموزم

4.9/5
(364 رای)
سوالات دیگران

یعنی الان هر پلی پلوییدی شدنی جهش هست یا نه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام وقت بخیر آیا فقط جاندارانی که نسبت به حالت طبیعی تعداد مجموعه هاشون بیشتر شده پلی پلوئید هستند یا جاندارانی هم که خودشون حالت طبیعیشون دو مجموعه بیشتره پلی پلوئید میگیم؟ مثلا الان موز حالت نرمال ۳n هست و پلی پلوئید حسابه درسته؟

سلام وقت بخیر به روایت متن کتاب :

ممکنه توی سندروم مادر مثلا۳تا۲۱بده پدر هیچی ۲۱ نده؟

خیر همچین چیزی امکان پذیر نیست چون هر فرد سالم فقط دو تا 21 دارد

ببخشید استاد اگر همه کروموزوم هاش ۲تایی باشه اما یک کروموزوم (اضافه )۲تایی داشته باشه این چجوری میشه؟

مگه اینا نباید2n=4باشه!؟

سوال ۱۳۹ میشه گزینه ی ج. و د رو تحلیل کنید. من خوندم تحلیل رو ولی متوجه نشدم

ندا فرهادی | آکادمی امروز

ندا فرهادی

7 ماه پیش

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم بعد از اینکه پدیده پلی پلوییدی در میتوز رخ بده و همه کروموزوم های دوکروماتیدی به یک یاخته بروند در اون یاخته پروتئین سانترومری تجزیه میشه؟ چون کتاب گفته یکی از یاخته ها دو برابر کروموزوم خواهد داشت

سلام استاد وقت بخیر استاد سندرمی هم داریم کهxxxبشه؟

سلام وقتتون بخیر بله ممکنه که سندرم xسه گانه یا تریزومی x بهش میگن

مریم طاهری | آکادمی امروز

مریم طاهری

1 سال پیش

ممکن خطا هم در میوز یک هم در میوز دو اتفاق بیفتد یعنی وقتی در میوز یک اتفاق افتاد دوباره در میوز دو هم اتفاق بیفتد

بله ممکنه

میشه انواع جهش هارو بگید؟ یا فقط جهش تعدادی داریم؟

اقای رشادی ویس 25 ثانیتون ناواضحه اگه میشه دوباره بدید

سلام ببخشید تو پلی پلوییذی شدن نوشته کتاب آن یاخته 2 فام تن خواهد داشت دوبرابر چی یعنی چی تو قلمچی گفته بود نمیتونیم بگیم 2 برابر یاخته دیپگه من اینو نمیفهمم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

و در میوز دو چه اتفاقی برای n=23 و n=24 خواهد افتاد؟؟

در میوز دو،داخل تمام سلول هایی که دارن میوز ۲ انجام میدن،فقط کروموزوم دو کروماتیدی قرار داره که طی میوز ۲ ،کروماتید های هر کروموزوم از هم جدا میشن و هر کدوم به یه سمت میرن

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

1 سال پیش

در تلوفاز تمام رشته ها دوک ازبین میرن؟ حتی اون رشته های کوچیکی که باعث اتصال سانتریول ب غشا میشه؟

نه کامل از بین نمیرن یسری هاشون باقی میمونند طبق شکل

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

1 سال پیش

در انافاز۱ چی تخریب میشه ک تتراد ها جدا میشن؟ ویستون واضح نبود

خود رشته های دوک برای کوتاه شدن ، باید تجزیه و تخریب بشن وگرنه منطقا در ناحیه سانترومر،پروتیینی تخریب نمیشه (محض احتیاط با تست هایی که میزنید و همچنین نکات استاد،این موضوع رو تطبیق بدید)🌷🌷

آموزش ویدیویی تغییر در تعداد کروموزم زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز