.. فاطمه الزهرا(س).. ..
5 ماه پیش
سلام این چرا شد گزینه ی 3؟ اخه به نظرم گزینه 1میشه ها.. اینا اندازه هم که نیستن ازهرکدوم هم یکی هست پس درواقع میشه 3nمساوی با 3تا دیگه.. پس چرا زده 3n مساوری 9؟؟
لیلا سعیدی
4 ماه پیش
ببین عزیزم تو خود صورت تست گفته ک این شکل یه مجموعه هست. یعنی بهت n رو داده ؛n یعنی تعداد کرومروم در یک مجموعه تو باید تو گزینه ها اونی ک Nمیشه ۳ رو پیدا کنی که همون گزینه ۳ جوابته
پارمیدا رجبی
1 سال پیش
در این یاخته ها دو مجموعه فام تن وجود دارد که دو به دو به یکدیگر شبیه اند؛ یک مجموعه فام تن از والد مادری و یک مجموعه از والد پدری دریافت شده است. این یاخته ها را با نماد کلی «۲n» نشان می دهند. این جمله یعنی چی
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر یعنی اینکه شما دو تا جعبه مداد رنگی ۲۳ تایی گرفته باشی که یکیش رو مادرتون بهتون هدیه داده یکیش رو پدرتون و اوت جعبه ها طوریه که هم جنس هستن و مث هم ولی از دو فرد متفاوت
پرنیا قرجه لو
1 سال پیش
در دقیقه 14 چرا استاد موقع شمارش کروموزوم هم شکل رو انتخاب میکنه و مجموعه تعیین میکنه ولی وقتی میخواد مجموعه رو نشون بده هم رنگارو انتخاب میکنه؟
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر درواقع اینطور میشه گفت ک هم رنگا از یه والد هستن و رنگ دیگ از والد دیگ چون گفتیم کلی کروموزوم هست تو یه مولکول کروموزوم ک با یه کروموزوم دیگ در محل سانترومر بهم وصل میشن و با کروموزوم مقابل تک تک مث همن
امیرمحمد محمدی
1 سال پیش
سلام میخواستم درباره اینکه میگن کروموزوم در حالت طبیعی تک کروماتیدی یکم توضیح بدین
محمدمهدی محمودی
1 سال پیش
سلام استاد درباره سندروم داون توضیح دادن که از کروموزم 21، 3 عدد دارند، افرادی به اصطلاح می گویند دو جنسه یعنی از کروموزوم 23، 3 عدد دارند؟
مریم رحیمی
1 سال پیش
استاد گفتن ۴۴ تا کرومزوم غیر جنسی داریم و کروموزم ۲۳ جنسی هست ولی تست غلط شده میشه توضیح بدید ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام سوال به این خاطر غلط هست که بعضی از یاخته های بدن مثل گلبول قرمز هسته و کروموزوم ندارن بعضی از یاخته ها مثل ماهیچه اسکلتی چند تا هسته دارن
نرگس رحمانی
1 سال پیش
سلام داخل گفتار ۱ این فصل از لفظ دیپلوئید و هاپلوئید استفاده شده ولی نه تو جزوه هستن ونه استاد بهشون اشاره کرده 😟الان کسی هست اینارو توضیح بده ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام جلوتر تو فصلهای بعدی توضیح داده میشه اگر هسته ای یک مجموعه کروموزوم داشته باشه، هاپلویید هست اگر هسته ای دو مجموعه کروموزوم داشته باشه، دیپلویید هست
فاطمه باقرپور
1 سال پیش
یک مجموعه کروموزوم رو میگن هاپلوئید دو مجموعه رو میگن دیپلوئید
سحر سلیمی
1 سال پیش
سلام توی تمرین یادبگیریم 9 ازکلمه اووسیت ثانویه استفاده شده یعنی چی
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تو فصل ۷ یازدهم میخونین که در مسیر ساخت تخمک که یاخته جنسی در ماده هست، یک شری یاخته هایی وجود دارن که بهشون میگیم اووسیت
الهه کیااشکوریان
1 سال پیش
در کاریوتیپ که یک جفت کروموزوم همتا ؛ (یعنی یک کروموزوم دو کروماتیدی از پدر و یک کروموزوم دوکروماتیدی از مادر ) نشان داده شده ؛ این کروموزوم ها قبل از تقسیم هسته تک کروماتیدی اند ؟
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. استاد یجا اشاره کردن که روی کرموزوم های جنسی یک سری صفات هستن که ربطی به جنسیت نداره! اما چیزی که مهم هست اینه که ژن های تعیین جنسیت روی اون هاست. اما در این قسمت ما میگیم که صفاتی که جایگاه ژنی شون روی کرموزوم های جنسی است را صفات وابسته به جنسیت میگیم. اما مگه یک سری صفات روی آن ها نیست که ربطی به جنسیت نداره. پس اون ها چی میشه؟؟
... NIUSHA
1 سال پیش
مثلا گفتن یک سری صفات روی کرموزوم جنسی X هست که مربوز به انعقاد خون هست. خب این جایگاهش روی کرموزوی جنسی هست اما صفت وابسته به جنسیت که نیست. امیدوارم جایی اشتباه نکرده باشم.
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام لطفا تایم دقیق مشخص کنید ببینم استاد چی گفتن
آموزش ویدیویی تعیین عدد کروموزومی یاخته و چرخه یاخته ای (اینترفاز) زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر کروموزوم مضاعف (دو کروماتیدی) باشه، دارای دو مولکول DNA یا چهار رشته پلی نوکلئوتیدی هست اگر غیر مضاعف (تک کروماتیدی ) باشه،دارای یک مولکول DNA یا دو رشته پلی نوکلئوتیدی هست