= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه کاظم نادی
4 ماه پیش
سلام ببخشید مگر در میوز دو کروموزوم ها مضاعف میشود ؟ هر کروموزوم دو کروماتیدی را مضاعف شده در نظر میگیریم ؟
فاطمه کاظم نادی
4 ماه پیش
سلام ببخشید سوال ۵ چرا ۴ غلطه میشه مثال بزنید و گزینه سه در مرحله میوز دو که کروموزوم ها وارد تقسیم میشوند کروموزوم ها مضاعف نشده اند این جمله غلطه ؟
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
چون که بعد از میوز 1 معمولا تقسیم سیتوپلاسم انجام میشه نه همواره! و اینکه در میوز 2 یاخته در مرحله تقسیم هست نه اینکه وارد تقسیم میشه
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
@فاطمه غفاری و حتی اینکه در میوز 2 هم کروموزوم ها مضاعف شده و دو کروماتیدی هستن
رسا رضوانی
4 ماه پیش
منطقا و عقلا توي انافاز ميتوز اول پروتئين سانترومري تجزيه ميشه بعد رشته هاي دوك كوتاه ميشند خب با اين رويه فرايند پلي پلوئيدي شدن ممكن نيست چون رشته هاي دوك يه طرف كه تخريب شده باشند يه 2n=46 كروموزوم تك كروماتيدي هنوز خط استواي سلوله
.. فاطمه الزهرا(س).. ..
5 ماه پیش
سلام تو این قسمت همه ی انافاز میتوز و میوز یک و دو حسابه؟
مبینا عباسی
4 ماه پیش
نه برگ میوز نمی کنه
.. .
5 ماه پیش
گفته کروموزوم همتا که!!چرا استاد درست گرفتن این جمله که همیشه درست نیست
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
تست کلی گفته برا همین درست گرفته شده
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. درسته که بگم پلی پلوئیدی شدن با با هم ماندن همه ی کرموزوم ها یکی هست؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله منطقیه 👍
کاک آمیار نالوسی
1 سال پیش
منبع خیلی سبز ص 502
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام ببخشید در گزینه ۴ من گفتم اشتباه هست و با خودم گفتم لفظ(رشته های دوکی که از دو طرف به یک سانترومر متصل بوده اند) غلط هست. مگه نه؟؟ طبق شکلی که فرستادم آخه قبلا هم استاد گفتن اون ها رشته دوک های متفاوتی اند و همش رو یک رشته دوک نمیگیم به همین خاطر مجزا رو نوشتم.
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
سلام چرا گزیمه 2 غلطه ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام وقتی کروموزوم ها جدا شدن و دارن کشیده میشن به قطبین یاخته، رشته های دوک فقط از یک سمت به کروموزوم متصله نه از هر دو طرف، بخاطر همین قضیه غلطه
Maedeh karami
1 سال پیش
سلام ببخشید دوتا سوال داشتم خارج از بحث این تست،اینکه: ۱- چرا اگر در تریزومی ۲۱ هر سه کروموزوم ۲۱ مشابه هم نباشند خطا در آنافاز ۲ اتفاق افتاده؟ ۲-و اینکه چرا در تریزومی ۲۱ اگر دو کروموزوم قطعا مثل هم باشند،خطا در آنافاز ۲ هست؟؟
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر ببخشید چرا استاد توی ثانیه ۱۳ یه صحبت دیگه کردن؟ یعنی اگر طبق اون حرف پیش بریم 4n=۲۰ میشه حس میکنم این کاری که توی گزینه ۴ کردن درستش بوده کلا. چون تست درست میشه کلا دیه
حمید حمیدی
10 ماه پیش
دوست گرامی ام.چون در گزینه ی چهار پلی پلوییدی شدن در میوز یک رخ می ده که کروماتید های کروموزم از هم جدا نمی شن که تعداد مجموعه ها و کروموزوم ها دو برابر بشه.در گزینه ی یک در میتوز این اتفاق افتاده که کروماتید های کروموزوم ها و خود کروموزوم ها دوبرابر می شن
عرشیا امینی
1 سال پیش
یعنی میتونیم بگیم پروتئین سانترومری در چند لادی شدن و پلیپلوئیدی شدن تجزیه میشه اما کروموزم ها با هم میرن تو یه سلول طبق چیزی که استاد تو گزینه یک گفت؟
آموزش ویدیویی تست ها زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
سلام به کروموزوم های دو کروماتیدی میگن مضاعف شده که در مرحله s دی ان ای همانندسازی میکنه و یک کروموزوم تک کروماتیدی دو کروماتیدی میشه در میوز1 این کروموزوم های مضاعف با همتاشون تتراد ایجاد میکنن پس مضاعفن که در آنافاز کروموزوم های همتا از هم جدا میشن و بخاطر همینه که در میوز 2 هم میگیم مضاعف هستن