تست ها

5/5
(286 رای)

کاستمان (میوز) و تولیدمثل جنسی

کلیات میوز (کاستمان)
کلیات میوز (کاستمان)

`00:40

میوز 1و2
میوز 1و2

`01:04

1 تمرین

تغییر در تعداد کروموزم
تغییر در تعداد کروموزم

`00:39

1 تمرین

تست ها
تست ها

`00:58

سوالات دیگران
z z | آکادمی امروز

z z

3 ماه پیش

سلام ببخشید تو میوز 2 براخلاف میوز 1 در ابتدای انافاز تتراد دیده میشه بعد جدا ؟؟؟/

سلام ببخشید مگر در میوز دو کروموزوم ها مضاعف میشود ؟ هر کروموزوم دو کروماتیدی را مضاعف شده در نظر میگیریم ؟

سلام به کروموزوم های دو کروماتیدی میگن مضاعف شده که در مرحله s دی ان ای همانندسازی میکنه و یک کروموزوم تک کروماتیدی دو کروماتیدی میشه در میوز1 این کروموزوم های مضاعف با همتاشون تتراد ایجاد میکنن پس مضاعفن که در آنافاز کروموزوم های همتا از هم جدا میشن و بخاطر همینه که در میوز 2 هم میگیم مضاعف هستن

سلام ببخشید سوال ۵ چرا ۴ غلطه میشه مثال بزنید و گزینه سه در مرحله میوز دو که کروموزوم ها وارد تقسیم میشوند کروموزوم ها مضاعف نشده اند این جمله غلطه ؟

چون که بعد از میوز 1 معمولا تقسیم سیتوپلاسم انجام میشه نه همواره! و اینکه در میوز 2 یاخته در مرحله تقسیم هست نه اینکه وارد تقسیم میشه

@فاطمه غفاری و حتی اینکه در میوز 2 هم کروموزوم ها مضاعف شده و دو کروماتیدی هستن

رسا رضوانی | آکادمی امروز

رسا رضوانی

4 ماه پیش

منطقا و عقلا توي انافاز ميتوز اول پروتئين سانترومري تجزيه ميشه بعد رشته هاي دوك كوتاه ميشند خب با اين رويه فرايند پلي پلوئيدي شدن ممكن نيست چون رشته هاي دوك يه طرف كه تخريب شده باشند يه 2n=46 كروموزوم تك كروماتيدي هنوز خط استواي سلوله

سلام تو این قسمت همه ی انافاز میتوز و میوز یک و دو حسابه؟

نه برگ میوز نمی کنه

..  . | آکادمی امروز

.. .

5 ماه پیش

گفته کروموزوم همتا که!!چرا استاد درست گرفتن این جمله که همیشه درست نیست

تست کلی گفته برا همین درست گرفته شده

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

سلام. درسته که بگم پلی پلوئیدی شدن با با هم ماندن همه ی کرموزوم ها یکی هست؟؟

سلام بله منطقیه 👍

منبع خیلی سبز ص 502

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

سلام ببخشید در گزینه ۴ من گفتم اشتباه هست و با خودم گفتم لفظ(رشته های دوکی که از دو طرف به یک سانترومر متصل بوده اند) غلط هست. مگه نه؟؟ طبق شکلی که فرستادم آخه قبلا هم استاد گفتن اون ها رشته دوک های متفاوتی اند و همش رو یک رشته دوک نمیگیم به همین خاطر مجزا رو نوشتم.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام چرا گزیمه 2 غلطه ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام وقتی کروموزوم ها جدا شدن و دارن کشیده میشن به قطبین یاخته، رشته های دوک فقط از یک سمت به کروموزوم متصله نه از هر دو طرف، بخاطر همین قضیه غلطه

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

1 سال پیش

سلام ببخشید دوتا سوال داشتم خارج از بحث این تست،اینکه: ۱- چرا اگر در تریزومی ۲۱ هر سه کروموزوم ۲۱ مشابه هم نباشند خطا در آنافاز ۲ اتفاق افتاده؟ ۲-و اینکه چرا در تریزومی ۲۱ اگر دو کروموزوم قطعا مثل هم باشند،خطا در آنافاز ۲ هست؟؟

من نمیفهمم میشه عکس 4n=20را بکشید یعنی شکلشو نمی فهمم

سلام وقت بخیر ببخشید چرا استاد توی ثانیه ۱۳ یه صحبت دیگه کردن؟ یعنی اگر طبق اون حرف پیش بریم 4n=۲۰ میشه حس میکنم این کاری که توی گزینه ۴ کردن درستش بوده کلا. چون تست درست میشه کلا دیه

حمید حمیدی | آکادمی امروز

حمید حمیدی

10 ماه پیش

دوست گرامی ام.چون در گزینه ی چهار پلی پلوییدی شدن در میوز یک رخ می ده که کروماتید های کروموزم از هم جدا نمی شن که تعداد مجموعه ها و کروموزوم ها دو برابر بشه.در گزینه ی یک در میتوز این اتفاق افتاده که کروماتید های کروموزوم ها و خود کروموزوم ها دوبرابر می شن

یعنی میتونیم بگیم پروتئین سانترومری در چند لادی شدن و پلیپلوئیدی شدن تجزیه میشه اما کروموزم ها با هم میرن تو یه سلول طبق چیزی که استاد تو گزینه یک گفت؟

گزینه سه گفته متصل می‌شوند یعنی پروفاز ۲

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

10 ماه پیش

بله دقیقا.

دوشواری نداریم ک

آموزش ویدیویی تست ها زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز