= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
مریم نصرالله زاده مقدم
4 هفته پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید جانورانی مثل اغلب گیاهان که فتوسنتز انجام میدن میشه گفت علاوه بر مصرف کربن دی اکسید تولید کربن دی اکسید هم انجام میدن درسته؟
fatim sal
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری رخ میده خب پس باید NADH که طی گلیکولیز درست شده وارد میتوکندری بشه تا استفاده بشه اینطور نیست؟ ممنون میشم جواب بدید
حسین رضایی
1 ماه پیش
خب گفتن هر اتفاقی در اندامک ها (جمع بستن) یا ماده زمینه ای سیتوپلاسم بیوفته در سیتوپلاسم اتفاق میوفته
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
بله هر اتفاقی در هر اندامکی بیفته، در سیتوپلاسم هم اتفاق افتاده اما در خصوص ماده زمینه ای سیتوپلاسم، من گفتم اگر اندامکش غشادار باشه، نمیتونیم بگیم اون اتفاقی که داخل اندامک افتاده، در ماده زمینه ای افتاده اما اگه اندامکش بدون غشا باشه(ریبوزوم) منطقا میتونیم بگیم اون اتفاق در ماده زمینه ای افتاده (البته این نظر من هست، باز اگر خواستید مطمئن بشید، در تست ها و سوالات این موضوع رو پیگیری کنید)
حسین رضایی
1 ماه پیش
این دو جمله قرمز که در رابطه با میتوکندری نوشتن استاد ، راجب همه اندامک ها چه غشا دار چه بدون غشا صدق میکنه؟
حسین رضایی
1 ماه پیش
این دو جمله قرمز که در رابطه با میتوکندری نوشتن استاد ، راجب ریبوزوم مثلا که یک اندامک بدون غشا هست هم صدق میکنه؟ چون که حین نوشتن جمله گفتن میتوکندری یا هر اندامک غشا داری . . .
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
لطفاً مجدد سوالتون رو مطرح کنید و همراهش تایم هم مشخص کنید یا اسکرین بفرستید ریپلای نباشه 🌷
آ اقبالی
1 ماه پیش
سلام اینجا استاد میگه ترکیب ۴ کربنه تبدیل میشود تا دوباره اون سی ۴ اولی شود پس یعنی اینجا این ترکیب چهار کربنی فقط تبدیل میشود و مصرف نمیشود؟
نفیسه نادری مقدم
4 ماه پیش
چندتا پروتون(+H)تولید میشه؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
4 ماه پیش
وقتی 2 تا NADH میده پس 2 دو تا H هم خواهد داد
روژینا حسینی
5 ماه پیش
پس الان توی ساعت مولکول های حامل الکترون یون هیدروژن مثبت مصرف نمیشه؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
متوجه سوالتون نشدم دوباره تایپ کنید ریپلای نباشه 🌷
آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
متوجه حرفتون هستم اما در زیست شناسی دبیرستان، در بکار بردن قید ها خیلی دقت داشته باشید معمولا زمانی میتونیم از قید خاصی استفاده کنیم که بطور مستقیم یا غیر مستقیم از خود کتاب درسی قابل برداشت باشه 🌷