مبحث 2 : اکسایش بیشتر

4.8/5
(1524 رای)
سوالات دیگران
زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

6 روز پیش

گزینه دو رو میشه توضیح بدین؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

در کدام یکی از دو حالت به تولید اب می انجامد؟

اون حالتی که قسمت کانالی آنزیم atp ساز بیشتر پروتون ها رو از فضای بین دو غشا پمپ کنه

زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

6 روز پیش

گزینه سوم رو نفهمیدم میشه توضیح بدین

NADH اکسایش پیدا نمیکنه که. چرا گزینه یک درسته؟😐

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چون نمیشه گفت همه گیاهان فتوسنتز انجام میدن گفتم اغلب گیاهان

متوجه حرفتون هستم اما در زیست شناسی دبیرستان، در بکار بردن قید ها خیلی دقت داشته باشید معمولا زمانی میتونیم از قید خاصی استفاده کنیم که بطور مستقیم یا غیر مستقیم از خود کتاب درسی قابل برداشت باشه 🌷

سلام وقتتون بخیر ببخشید جانورانی مثل اغلب گیاهان که فتوسنتز انجام میدن میشه گفت علاوه بر مصرف کربن دی اکسید تولید کربن دی اکسید هم انجام میدن درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

fatim sal | آکادمی امروز

fatim sal

1 ماه پیش

سلام وقت بخیر زنجیره انتقال الکترون در میتوکندری رخ میده خب پس باید NADH که طی گلیکولیز درست شده وارد میتوکندری بشه تا استفاده بشه اینطور نیست؟ ممنون میشم جواب بدید

این قسمت میگن که در داخل خود غشا تجزیه می‌کنه فلاویت‌ادنین‌دی‌نوکلئوتید رو اما شما فرمودین که اشتباهه و از شکل همچین برداشتی نمیشه خب مگه این ناقل پروتئینی آنزیم نیست؟ نمیتونه بره بیرون از غشا که جایگاه فعالش توی خود غشا هست دیگه پس چطور فلاوین‌آدنین‌دی‌نوکلئوتید رو تجزیه می‌کنه؟

ببخشید یه سوال اینجا که تصویر بیشتر از اینکه گویای ورود FADH2 به غشا باشه گویای اینه که الکترون وارد غشا شده اما استاد میگن ناقل الکترون وارد میشه به غشا لطف میکنید اگر توضیح بدید ممنونم

من ندیدم استاد بگن خود ناقل الکترون وارد غشا میشه ولی اگر همچین حرفی زدن، اشتباهه چون فقط خود الکترون وارد غشا میشه طبق شکل

خب گفتن هر اتفاقی در اندامک ها (جمع بستن) یا ماده زمینه ای سیتوپلاسم بیوفته در سیتوپلاسم اتفاق میوفته

بله هر اتفاقی در هر اندامکی بیفته، در سیتوپلاسم هم اتفاق افتاده اما در خصوص ماده زمینه ای سیتوپلاسم، من گفتم اگر اندامکش غشادار باشه، نمیتونیم بگیم اون اتفاقی که داخل اندامک افتاده، در ماده زمینه ای افتاده اما اگه اندامکش بدون غشا باشه(ریبوزوم) منطقا میتونیم بگیم اون اتفاق در ماده زمینه ای افتاده (البته این نظر من هست، باز اگر خواستید مطمئن بشید، در تست ها و سوالات این موضوع رو پیگیری کنید)

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

خب سوالم این بود هر زنجیره انتقال الکترون درش کلا سه تا پمپ انتقال پروتون وجود داره نه بیشتر؟

بله درسته

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

در مرحله ی زنجیره ی انتقال الکترون کلا تعداد پمپ های انتقال H+ سه‌تا دونه هستن؟ و بقیه‌ی پمپ های انتقال H+که در بخش های دیگر غشا قرار دارند مربوط به تنفس های هوازی دیگر ( جدا ) هستن ؟ امیدوارم سوالمو متوجه شید سعیمو کردم واضح بگم این شد😅

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

این دو جمله قرمز که در رابطه با میتوکندری نوشتن استاد ، راجب همه اندامک ها چه غشا دار چه بدون غشا صدق میکنه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

در هر مرحله‌ی‌زنجیره‌ی‌انتقال‌الکترون‌ برای هر‌بار‌تنفس‌همازی‌ پمپ های انتقال +H سه ها هستن؟ و این سه تایی ها در بخش های مختلف غشا برای تنفس های هوازی جدا جدا قرار دارند درسته؟

اصلا متوجه سوالت نشدم متن کامنتت به هم ریخته مجدد کامنت بذار ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

این دو جمله قرمز که در رابطه با میتوکندری نوشتن استاد ، راجب ریبوزوم مثلا که یک اندامک بدون غشا هست هم صدق میکنه؟ چون که حین نوشتن جمله گفتن میتوکندری یا هر اندامک غشا داری . . .

لطفاً مجدد سوالتون رو مطرح کنید و همراهش تایم هم مشخص کنید یا اسکرین بفرستید ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی اکسایش بیشتر زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز