مرحله زنجیره انتقال الکترون

4.9/5
(1107 رای)

اکسایش بیشتر

چرخه ی کربس
چرخه ی کربس

`00:41

تنظیم تنفس یاخته ای، تست ها (بخش اول)
تنظیم تنفس یاخته ای، تست ها (بخش اول)

`00:43

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:22

سوالات دیگران

این قسمت میگن که در داخل خود غشا تجزیه می‌کنه فلاویت‌ادنین‌دی‌نوکلئوتید رو اما شما فرمودین که اشتباهه و از شکل همچین برداشتی نمیشه خب مگه این ناقل پروتئینی آنزیم نیست؟ نمیتونه بره بیرون از غشا که جایگاه فعالش توی خود غشا هست دیگه پس چطور فلاوین‌آدنین‌دی‌نوکلئوتید رو تجزیه می‌کنه؟

ببخشید یه سوال اینجا که تصویر بیشتر از اینکه گویای ورود FADH2 به غشا باشه گویای اینه که الکترون وارد غشا شده اما استاد میگن ناقل الکترون وارد میشه به غشا لطف میکنید اگر توضیح بدید ممنونم

من ندیدم استاد بگن خود ناقل الکترون وارد غشا میشه ولی اگر همچین حرفی زدن، اشتباهه چون فقط خود الکترون وارد غشا میشه طبق شکل

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

خب سوالم این بود هر زنجیره انتقال الکترون درش کلا سه تا پمپ انتقال پروتون وجود داره نه بیشتر؟

بله درسته

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

در مرحله ی زنجیره ی انتقال الکترون کلا تعداد پمپ های انتقال H+ سه‌تا دونه هستن؟ و بقیه‌ی پمپ های انتقال H+که در بخش های دیگر غشا قرار دارند مربوط به تنفس های هوازی دیگر ( جدا ) هستن ؟ امیدوارم سوالمو متوجه شید سعیمو کردم واضح بگم این شد😅

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

در هر مرحله‌ی‌زنجیره‌ی‌انتقال‌الکترون‌ برای هر‌بار‌تنفس‌همازی‌ پمپ های انتقال +H سه ها هستن؟ و این سه تایی ها در بخش های مختلف غشا برای تنفس های هوازی جدا جدا قرار دارند درسته؟

اصلا متوجه سوالت نشدم متن کامنتت به هم ریخته مجدد کامنت بذار ریپلای نباشه 🌷

سلام اینجا استاد میگه مصرف NADH وFADH2 در پروکاریوت مصرفش در مایع سیتوپلاسم است مگه زنجیره انتقال الکترون در غشای یاخته نیست پس مگه نباید اینا در غشای یاخته انجام شود؟

درود اینجا که استاد میگه پروتین های منفذ دار غشای درونی هم اون سه تا پمپ است و هم اون کانال خب پس اینجا اون پمپ دگه چی که پیرووات را با انتقال فعال وارد میتوکندری میکنید چی اون پروتین منفذ دار حساب نمی‌شود یا استاد فراموش کرده؟

میتونیم بگیم موقعی که NADHمصرف میشه Hمثبت بیشتری ازاد میشه؟چون وقتی مصرف میشه 2تاHمثبت تولید میشه ولی وقتی NADHتولید میشه یه دونه Hمثبت ازاد میشه میتونیم بگیم؟

بله دو تا هاش مثبت مصرف میشه یدونه تولید میشه ولی متوجه منظور سوالت نشدم دوباره بپرسید ریپلای نباشه 🌷

سلام. اینجا استاد فرمودن الکترونهای NADH ,FADH2 با هم میرسند به پروتیین سوم. که تا اینجا 4تا الکترون شد. ولی روی پمپ شماره 3, دو تا الکترون نوشته. میشه علتش رو توضیح بدین؟ ممنون میشم.

ناقل اولی که FADH2 رو تجزیه میکنه آنزیمه؟؟؟؟ دومی هیچی تجزیه نمیکنه فقط الکترون جابجا میکنه؟

اینجا از لفظ میتواند استفاده شده پس میتونیم این سوال رو درست بگیریم؟

A M | آکادمی امروز

A M

4 ماه پیش

سلام استاد تو بخش میتوکندری گفته بودن که فضای درونی یعنی بخش درونی و بخش بیرونی حالا به جای لفظ بخش درونی فضای درونی رو به کار برد آیا اشتباه رخ نداده ؟

استاد گفت تفاوت بین دوتا ناقل الکترون دوتاس ولی یکیشو گفت میشه یکی خلاصه وار توضیح بده؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ، اون FADH رو میکنه FAD + H ولی اون یکی نه اون با هر دو لایه غشای درونی میتو تماس داره اون با یه لایه

این ناقل، پروتئینیه یا لیپیدی؟ چون دبیر مدرسه‌مون گفت لیپیدی استاد گفتن پروتئینی، پروتئینی درسته؟

ناقل پروتئینی هس

توی خیلی سبز گفته شده که روش ATP سازی در کربس به روش در سطح پیش ماده است

بله استاد تو یادبگیریم قبلی ذکر کردن منتها گفتن اهمیت نداره چون کتاب نامی نبرده از روشش.

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز