اسپرم زایی در بیضه

4.9/5
(660 رای)

دستگاه تولیدمثل در مرد

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`02:08

دستگاه تولید مثلی مردان
دستگاه تولید مثلی مردان

`00:32

بیضه‌ها
بیضه‌ها

`00:29

1 تمرین

اندام‌های ضمیمه (کمکی)
اندام‌های ضمیمه (کمکی)

`01:04

1 تمرین

تنظیم هورمونی دستگاه تولید مثل مرد
تنظیم هورمونی دستگاه تولید مثل مرد

`00:31

1 تمرین

تست‌های درس اول
تست‌های درس اول

`01:23

سوالات دیگران

ببخشید چرا این سوالو غلط در نظر گرفته پاسخنامه؟

این شکل کتاب قدیمه مهم نیست ازش رد بشید

ببخشید الان این اسپرماتید تاژک دار هست یا اسپرم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی جواب به صورت صوتی می باشد:)

@فاطمه مهدیه درسته که شکلش استاندارد نیست ولی همون اسپرم بگیریم منطقی تره چون مرحله قبلیش، اسپرماتیده قبل از اون اسپرماتوسیت ثانویه و قبل از اون هم اسپرماتوسیت اولیه به شکل کامل نگاه کنید

میشه نکته سوم رو توضیح بدید متوجه نمیشم

منظورش اینکه اسپرماتوسیت های ثانویه وقتی ساخته میشوند به یکیدیگر متصل هستند .. وقتی بخواهند جدا شوند توی تمایز اولیه اسپرماتید ها از یکیدگر جدا میشوند

مگه تو دیواره لوله زامه ساز زامه داریم ، خود کتاب که برای اونا نوشته زام یاختک .

سلام خیر در دیواره لوله های زامه ساز اسپرم دیده نمیشه در آزمون زیستاز هم آورده بود که در پاسخنامه تشریحی نوشته اسپرم یاخته غیر قابل مشاهده در دیواره لوله های زامه ساز است در کتاب IQصفحه ۵۰۹ هم نوشته شده

چرا به سوالام جواب نمیدین؟مگه اسپرم جزو یاخته دیوارس ؟

سلام سوال قبلی رو که پاسخ دادم جواب شما هم هست

اسپرماتوگونی و اسپرماتوسیت اولیه هم اندازه هستند؟

اندازه هاشون مشابه هم تقریبا میشه گفت هم اندازه هستند

سرتولی چجور تقسیم‌میشه؟ کتاب کارا کلا نگرفتن

در تنه و دم اسپرم سیتوپلاسم یافت میشه؟

اسپرماتوگونی چجور رشتمانی انجام داده که تتراد به وجود اومده؟ رشتمانی که اینجا انجام میشه فرق داره؟

اگه تو سوال بیاد اسپرماتوسیت ثانویه رو n بگیریم یا 2n چون تو جزوه نوشته 2n استاد هم بهش نمی پردازه که درسته یا اشتباه!!!!!!!!!

ثنا تکریم | آکادمی امروز

ثنا تکریم

4 ماه پیش

تو قسمت آپدیت جدید گفتن که n در نظر بگیرید

تو کتاب اصلا اشاره ای به دو تمایز نکرده! کلا گفته یه تمایز داره که هسته فشرده میشه و تاژک درمیارن!

لوله اسپرم ساز مجرای طویل محسوب میشود؟؟؟

خیر لوله های اسپرم ساز طویل نیستند ولی پیچیده هستند در صفحه ۲۸۲ جزوه استادی اومده

وقت بخیر دقیقه۱:۳۰ چرا اسپرماتیدها نوشته حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت اولیه مگه حاصل میوز ۲ اسپر ماموریت ثانویه نیست؟

حق با شماست اشتباه نوشته

نرگس . | آکادمی امروز

نرگس .

1 سال پیش

یاخته هاسرتولی تو اسپرم کارشون چیه بیگانه خواری میکنن مگه بیگانه وارده بیضه میشه منظور از بیگانه همون میکروب هاست

این وظیفه یاخته سرتولی هست و اینکه منظور از بیگانه ای که توسط سرتولی بیگانه خواری میشه،در اینجا منظور همون میکروب ها،ذرات خارجی و ... می‌تونه باشه

استاد نوشتن که اسپرماتوسیت ثانویه(۲n) درصورتی که چند دقیقه قبل گفتن از تقسیم میتوز یک اسپرماتوسیت اولیه دو یاخته n کروموزومی به نام اسپرماتوسیت ثانویه ساخته می‌شوند بلاخره nیا۲n؟

فقط اسپرماتوگوتی ۲nهست بقیه اش nمحسوب میشود

آموزش ویدیویی اسپرم زایی در بیضه زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز