یادبگیریم 4: ادامه اسپرم زایی در بیضه

4.9/5
(433 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

دستگاه تولیدمثل در مرد

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`02:08

دستگاه تولید مثلی مردان
دستگاه تولید مثلی مردان

`00:32

بیضه‌ها
بیضه‌ها

`00:29

1 تمرین

تنظیم هورمونی دستگاه تولید مثل مرد
تنظیم هورمونی دستگاه تولید مثل مرد

`00:31

1 تمرین

تست‌های درس اول
تست‌های درس اول

`01:23

سوالات دیگران

ببخشید چرا این سوالو غلط در نظر گرفته پاسخنامه؟

این شکل کتاب قدیمه مهم نیست ازش رد بشید

میشه نکته سوم رو توضیح بدید متوجه نمیشم

منظورش اینکه اسپرماتوسیت های ثانویه وقتی ساخته میشوند به یکیدیگر متصل هستند .. وقتی بخواهند جدا شوند توی تمایز اولیه اسپرماتید ها از یکیدگر جدا میشوند

مگه تو دیواره لوله زامه ساز زامه داریم ، خود کتاب که برای اونا نوشته زام یاختک .

سلام خیر در دیواره لوله های زامه ساز اسپرم دیده نمیشه در آزمون زیستاز هم آورده بود که در پاسخنامه تشریحی نوشته اسپرم یاخته غیر قابل مشاهده در دیواره لوله های زامه ساز است در کتاب IQصفحه ۵۰۹ هم نوشته شده

چرا به سوالام جواب نمیدین؟مگه اسپرم جزو یاخته دیوارس ؟

سلام سوال قبلی رو که پاسخ دادم جواب شما هم هست

اسپرماتوگونی و اسپرماتوسیت اولیه هم اندازه هستند؟

اندازه هاشون مشابه هم تقریبا میشه گفت هم اندازه هستند

سرتولی چجور تقسیم‌میشه؟ کتاب کارا کلا نگرفتن

در تنه و دم اسپرم سیتوپلاسم یافت میشه؟

اسپرماتوگونی چجور رشتمانی انجام داده که تتراد به وجود اومده؟ رشتمانی که اینجا انجام میشه فرق داره؟

تو کتاب اصلا اشاره ای به دو تمایز نکرده! کلا گفته یه تمایز داره که هسته فشرده میشه و تاژک درمیارن!

لوله اسپرم ساز مجرای طویل محسوب میشود؟؟؟

خیر لوله های اسپرم ساز طویل نیستند ولی پیچیده هستند در صفحه ۲۸۲ جزوه استادی اومده

وقت بخیر دقیقه۱:۳۰ چرا اسپرماتیدها نوشته حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت اولیه مگه حاصل میوز ۲ اسپر ماموریت ثانویه نیست؟

(1)

حق با شماست اشتباه نوشته

(1)

نرگس . | آکادمی امروز

نرگس .

1 سال پیش

یاخته هاسرتولی تو اسپرم کارشون چیه بیگانه خواری میکنن مگه بیگانه وارده بیضه میشه منظور از بیگانه همون میکروب هاست

این وظیفه یاخته سرتولی هست و اینکه منظور از بیگانه ای که توسط سرتولی بیگانه خواری میشه،در اینجا منظور همون میکروب ها،ذرات خارجی و ... می‌تونه باشه

(1)

سلام اینجا میگه اسپرماتید ها حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت اولیه است ولی در ادامه میگه حاصل میوز ۲ اسپرماتوسیت ثانویه کدوم درسته ؟

سلام حاصل میوز 2 اسپرماتوسیت ثانویه هستند استاد اشتباهی گفتن اولیه و اشتباهی اینجا چاپ شده به پشتیبانی اطلاع بدید حتما 🌷

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

1 سال پیش

این سوالمم لطفا جواب بدید👇 اینکه میگه یاخته های حاصل از تقسیم اسپرماتوگونی مگه نمیشه یه اسپرماتوسیت اولیه و یه اسپرماتوگونی ذخیره؟بعد گفته اونی که ژن مسئول تایین جنسیت داره،یعنی اونی که یاخته جنسی هست که بر اساس توضیحات استاد که گفتن اسپرماتوگونی رو یاخته پیکری در نظر بگیریم پس فقط میشه اسپرماتوسیت اولیه،اما تو پاسخنامه اسپرماتوگونی رو هم به عنوان یاخته دارای ژن تعیین جنسیت (یعنی یاخته جنسی)در نظر گرفته بود،چرا؟

راستش این یکی از سوالای مبهمه از یه طرف کتاب گفته یاخته های سرتولی در تغذیه پشتیبانی از یاخته های جنسی نقش داره ک اینجا اسپرماتوگونی رو یاخته جنسی در نظر گرفته ولی از یه طرف دیگ هم تو فصل شش گفته ک یاخته های جنسی تک لادند واسه همین با قاطعیت نمشه گفت ولی ب نظرم غیر جنسی بگیریم بهتره ولی استاد به این هم اشاره کردند که تو بعضی از کتاب ها پیکری گرفتن ولی از طرفی هم سلول های جنسی بدن انسان تقسیم میتوز انجام نمیدن درحالی که اسپرماتوگونی میتوز میده اینم یه دلیلی میتونه باشه واسه پیکری بودنش به همین دلیل منم مطمئن نیستم که کجا باید پیکری در نظر بگیریم و کجا یاخته جنسی !!

(2)

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

1 سال پیش

ولی متن کتاب ما با متنی که استاد دارن از روش درس میدن کمِ کم ۶۰ تا ۷۰ درصد فرق داره!