= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام لطفاً تصویر سوال و پاسخنامه رو بصورت کامل کامنت کنید
امید جعفری
2 ماه پیش
چرا رشد طولی ساقه فقط با یاخته زایی شد فقط سیتوکینین مگه جبرلین هم همینکارو نمیکرد
روزانا نواصر
2 ماه پیش
درود. جیبرلین به هرحال هم با یاخته زایی باعث رشد میشه وهم بدون اون پس نمیتونیم اونو محدود کنیم به اینکه بدون یاخته زایی باعث رشد میشه این صرفا وظیفه اکسینه
ریحانه محبی فر
1 سال پیش
مگه نگفته بودید که هیچ پروتیاز فعالی توی کاینات نیست پس پرا اینجا میگه لایه گلوتن دار هم تجزیه میشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
پروتئاز ها در سلول سازندشون در ابتدا فعال نیستن انا در نهایت باید فعال بشن تا بتونن عمل کنن
نرجس چلداوی
1 سال پیش
سلام دوستان مگه گندم که غلاته یاخته هاش 3nنبود؟؟ پس چجوری تولید مثل کرده و رویان تشکیل داده؟
روژینا حسینی
1 سال پیش
نه گندم زراعی 6n عه. ۳n نیست.
طناز طهماسبی
1 سال پیش
مگه اکسین هم در رشد میوه نقش داشت که استاد نوشته جیبرلین بر خلاف اکسین؟
زینب مقدم
1 سال پیش
بله نقش داره✌️
محمدرضا .
1 سال پیش
سلام مورد اول چی اید گرفتیم مگه جیبرلین هم تو بی دانه کردن میوه نقش داره فقط اکسین نبود که نقش داشت؟
سینا بارانی
1 سال پیش
سلام سیتوکینین با افزایش تعداد باعث افزایش ابعاد نمیشه؟؟؟
سینا بارانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام و خسته نباشید دقیقه ۱یا ۲
دینا طیبی
1 سال پیش
یعنی الان اگه نون گلوتن دار بخورن باعث افزایش جیبرلین میشه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
کجا استاد همچین حرفی زدن؟ تایمش رو مشخص کنید توضیح بدم ریپلای نباشه 🌷
فرشته پرتوی
1 سال پیش
سلام رشد طولی با رشد ابعادی فرق میکنه یعنی می تونن به جای هم استفاده شوند
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق بله یکی هستن رشد ابعادی تقریبا همون رشد طولی هست رشد تعدادی = افزایش تعداد یاخته ها با میتوز هست
فاطمه ساعدی
1 سال پیش
سلام مگه نگفتیم برا دو لپه ها ساقه و ریشه از یه جا خارج میشه این ک تک لپست پس چرا اینم از یه نقطه خارج شدن؟
موراشین عابدی
2 سال پیش
در پاسخ یکی از سوالات تمرین یادبگیریم میگه ساقه و ریشه رویانی توسط جیبرلین ساخته میشن ولی توی فصل 8 میگه که رویان که ایجاد میشه (یعنی ساقه و ریشه و برگ رویانی)بعد مدتی در خفتگی قرار میگیره و سپس با تجریه ابسیزیک اسید و تولید جیبرلین رویان رشد میکنه یعنی اون ساقه رویانی قبل اثر جیبرلین بوده و جیبرلین صرفا باعث خروج و رشدش میشه نه تولیدش میشه لطفا اینو توضیح بدید
عرشیا برزگران
2 سال پیش
سلام مگه نگفتیم در تک لپه ها اندوسپرم باقی میمونه اینجا که با تجزبه شدنش کم کم از بین میره
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام اندوسپرم ذخیره رویان هست و مواد توش برای اینه که رویان اوایل زندگیش اون رو استفاده کنه
آموزش ویدیویی زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
در خصوص مورد الف حق با شماست و حرف استاد درسته و مورد الف درست میشه، چون هر دو طول عمر یاخته رو کاهش میدن در خصوص آبسیزیک اسید، این جمله از کتاب رو بخونید، حرف خیلی سبز رو هم علتش رو متوجه میشید