یادبگیریم5: محرک های رشد (جیبرلین ها)

5/5
(250 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تنظیم کننده های رشد در گیاهان

اولین آزمایش مربوط به تنظیم کننده های رشد گیاهان + آزمایش هایی دگیر برای کشف علت نورگرایی
اولین آزمایش مربوط به تنظیم کننده های رشد گیاهان + آزمایش هایی دگیر برای کشف علت نورگرایی

`00:37

محرک های رشد (اکسین ها، سیتوکینین ها)
محرک های رشد (اکسین ها، سیتوکینین ها)

`01:17

محرک های رشد (جیبرلین ها)
محرک های رشد (جیبرلین ها)

`00:43

بازدارنده های رشد (آبسیزیک اسید و اتلین) + تست ها (قسمت اول)
بازدارنده های رشد (آبسیزیک اسید و اتلین) + تست ها (قسمت اول)

`00:59

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:55

سوالات دیگران

بفرمایید عکس سوال که کامل بود عکس کامل پاسخنامه سوال 60

در خصوص مورد الف حق با شماست و حرف استاد درسته و مورد الف درست میشه، چون هر دو طول عمر یاخته رو کاهش میدن در خصوص آبسیزیک اسید، این جمله از کتاب رو بخونید، حرف خیلی سبز رو هم علتش رو متوجه می‌شید

.

سلام حرف خیلی سبز به متن کتاب نزدیک تره

.

سلام لطفاً تصویر سوال و پاسخنامه رو بصورت کامل کامنت کنید

چرا رشد طولی ساقه فقط با یاخته زایی شد فقط سیتوکینین مگه جبرلین هم همینکارو نمیکرد

درود. جیبرلین به هرحال هم با یاخته زایی باعث رشد میشه وهم بدون اون پس نمیتونیم اونو محدود کنیم به اینکه بدون یاخته زایی باعث رشد میشه این صرفا وظیفه اکسینه

مگه نگفته بودید که هیچ پروتیاز فعالی توی کاینات نیست پس پرا اینجا میگه لایه گلوتن دار هم تجزیه میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پروتئاز ها در سلول سازندشون در‌ ابتدا فعال نیستن انا در نهایت باید فعال بشن تا بتونن عمل کنن

الان یعنی توی رشد ریشه رویانی و ساقه رویانی اکسین و سیتوکینین نقش ندارن؟

سلام دوستان مگه گندم که غلاته یاخته هاش 3nنبود؟؟ پس چجوری تولید مثل کرده و رویان تشکیل داده؟

(1)

نه گندم زراعی 6n عه. ۳n نیست.

(1)

مگه اکسین هم در رشد میوه نقش داشت که استاد نوشته جیبرلین بر خلاف اکسین؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

بله نقش داره✌️

سلام مورد اول چی اید گرفتیم مگه جیبرلین هم تو بی دانه کردن میوه نقش داره فقط اکسین نبود که نقش داشت؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

سلام سیتوکینین با افزایش تعداد باعث افزایش ابعاد نمیشه؟؟؟

سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

@سید محمد متین رشادی سلام و خسته نباشید دقیقه ۱یا ۲

دینا طیبی | آکادمی امروز

دینا طیبی

1 سال پیش

یعنی الان اگه نون گلوتن دار بخورن باعث افزایش جیبرلین میشه؟

کجا استاد همچین حرفی زدن؟ تایمش رو مشخص کنید توضیح بدم ریپلای نباشه 🌷

سلام رشد طولی با رشد ابعادی فرق می‌کنه یعنی می تونن به جای هم استفاده شوند

(1)

سلام رفیق بله یکی هستن رشد ابعادی تقریبا همون رشد طولی هست رشد تعدادی = افزایش تعداد یاخته ها با میتوز هست

سلام مگه نگفتیم برا دو لپه ها ساقه و ریشه از یه جا خارج میشه این ک تک لپست پس چرا اینم از یه نقطه خارج شدن؟

در پاسخ یکی از سوالات تمرین یادبگیریم میگه ساقه و ریشه رویانی توسط جیبرلین ساخته میشن ولی توی فصل 8 میگه که رویان که ایجاد میشه (یعنی ساقه و ریشه و برگ رویانی)بعد مدتی در خفتگی قرار میگیره و سپس با تجریه ابسیزیک اسید و تولید جیبرلین رویان رشد میکنه یعنی اون ساقه رویانی قبل اثر جیبرلین بوده و جیبرلین صرفا باعث خروج و رشدش میشه نه تولیدش میشه لطفا اینو توضیح بدید

سلام مگه نگفتیم در تک لپه ها اندوسپرم باقی میمونه اینجا که با تجزبه شدنش کم کم از بین میره

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام اندوسپرم ذخیره رویان هست و مواد توش برای اینه که رویان اوایل زندگیش اون رو استفاده کنه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام منظور از باقی میمونه تا زمانی هست که جوانه بزنه