بخش سوم

5/5
(5 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گفتار 3 - رشد و نمو جنین

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`02:59

آموزش
آموزش

`01:07

حل سوالات نهایی
حل سوالات نهایی

`00:19

سوالات دیگران

آخه تو کتاب امسال ما در دو یاخته ای فقط یک جسم قطبی هست!!!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

مگه کنار یاخته تخم جسم قطبی هم حضور نداره؟پس چرا میگه یاخته تخم بطور کامل با پوشش لقاحی در ارتباطه؟ خب اون قسمت که با جسم قطبی در ارتباطه با تخم ارتباط نداره که

چرا هر کدوم از اون یاخته ها تو مرحله دو یاخته ایی ۴۶ تا کروموزوم داره؟؟ مگه هسته اسپرم و هسته تخمک هر کدوم ۲۳ تا کروموزوم تک کروماتیدی نداشتن ؟! پس چجوری این یاخته هر کدوم ۴۶ تا کروموزوم دارن؟؟؟؟!!!!!

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

خب ادغام شدن دیگه

رقیه اسلامی | آکادمی امروز

رقیه اسلامی

1 هفته پیش

@مریم علوی خب اگه ادغام بشن میشه یدونه ۴۶ ولی اینجا دوتا ۴۶ سوالم اینکه چجوری از دوتا ۲۳ دوتا ۴۶ دراومده؟؟

مگه اون مایع اسمش بلاستوسیست نیست پس چرا استاد میگه اون مایع از یاخته های بالاستوسیست ترشح میشه ؟؟؟؟؟

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

نه برای اون مایع اسم خاصی نگفتن

رقیه اسلامی | آکادمی امروز

رقیه اسلامی

1 هفته پیش

@مریم علوی عع پس اسم کل اون یاخته بلاستوسیست ؟؟!

سلام اینجا مرحله دو یاخته ایی اون دوتا یاخته جنینی از همون یاخته لقاح یافته هسته اسپرم و تخمک دیگه درسته؟؟؟؟ و میتوز کرده ب مرحله دو یاخته ایی رسیده درسته؟؟!!

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

نه اون دوتا تشکیل شده اند از تقسیم میتوزی که از ادغام اسپرم و تخمک لقاح یافته تشکیل شده. یعنی اسپرم و تخمک لقاح یافته ادغام میشن میشن یک سلول تخم یعنی همون زیگوت. دیگه از اینجا به بعد اسپرم و تخمک نداریم بعد این یاخته تخم میتوز میکنه میشه ۲ تا که این ۲ تایی که اشاره کردی همینا هستن

لطفا جواب بدید

دقیقه ۱۷ یاخته های بنیادی چ یاخته هایی هستند ؟

یاخته های تروفوبلاست میتونن سلول های خارج‌جنینی رو بسازن ؟

سما فرجی | آکادمی امروز

سما فرجی

1 ماه پیش

بلاستولا همون بلاستوسیت هست؟

نه

ببخشید استاد میگن که بلاستوسیست هیچگاه در تماس با مخاط مژکدار نیست چون تو رحمه ! خب مگه دیواره داخلی رحم مخاط مژکدار نیست ؟!

مختط داره ولی مخاطش مثل لوله رهم و نای و نایژوه و نایژک مژک دار نیست. مثل مخاط معده و روده هست

@الهام سرابی لوله ی رحم

@الهام سرابی آخه خود استاد تو فیلم های جلوتر وقتی داره جنین رو داخل دیواره رحم میکشه ، دیواره رحم رو چین دار میکشه و میگه دیواره داخلی رحم مژکداره !!!!

مژکدار هست ولی مثل مثلا نایژه که نیس

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

@غزل افتخاری شاید اشتباه لفظی باشه. مخاط داره ولی مخاطش مژکدار نیست

یعنی یاخته های تروفوپلاست بنیادی نیستند؟ پس چه کاربردی دارند؟

کیسه های اطراف جنین رو میسازن و HCG ترشح میکنن

کیسه اطراف جنین هستش

در گفتار ۲ یادمه استاد گفتن در لایه داخلی دیواره رحم مخاط مژک دار وجود داره و حتی نوشتمش. و الان گفتن که مخاط مژک دار وجود نداره میشه توضیح بدین؟

کتاب رو تغییر دادن عزیزم

(1)

اینجا میگن رحم مخاط مژکدار نداره نه لوله ی رحم رحم فقط مخاط داره

سلام استاد گفتن در رحم مزک وجود نداره ولی در شگل کتاب صفحه 102 داره

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

3 ماه پیش

اون مطک نیست مخاط است که چین خورده است

اون مخاط هست مشتی

درود در کتاب چاپ 1404 مرحله ی دویاخته ای یه دونه جسم قطبی دارد

اره

(1)

جسم قطبی اول حین لقاح کجا بودن ، اگر داخل اووسیت ثانویه بودن چرا هنگام شمارش هسته ها چیزی ازشون نگفتید ، اگر خارج اووسیت ثانویه بودند الان چطوری وارد سلول تخم شده؟ لطفا

جسم قطبی اول به همراه اووسیت ثانویه( داخل فولیکول بالغ) به همراه چندتا یاخته ی فولیکولی روز 14 وارد لوله ی رحمی میشن( شکل صفحه ی 108) بعدش داخل لوله اگر اووسیت ثانویه میوز دوش رو کامل کنه جسم قطبی دوم هم ازش جدا میشه.