یادبگیریم2:جذب مواد معدنی خاک(نیتروژن و فسفر)

4.9/5
(420 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تغذیه گیاهی

تغذیه گیاهی
تغذیه گیاهی

`02:21

2 تمرین

سوالات دیگران

منظور از گیاهان علفی چه گیاه هایی هست؟

شیوه تدریسشون باعث میشه عاشق زیست باشم😅

(4)

آیا گیاهان و جانوران خودشون میتونن تثبیت نیتروژن انجام بدن یا نیتروژن تثبیت شده رو فقط جذب میکنن؟

در مورد گزینه 4چی یاد گرفتی میتونیم قارچ ها و اغازیان رو هم در نظر بگیریم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا خانی | آکادمی امروز

زهرا خانی

9 ماه پیش

سلام و وقت بخیر یک سوالی برای من پیش اومد آیا یون های نیترات فقط توسط باکتری های نیترات ساز تولید میشن؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

در حد کتاب بله .

ریشه نیترات رو استفاده نمیکنه؟!

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

9 ماه پیش

سلام. نه مگه یون بیچاره چشه که استفاده نشه.. استفاده ای که ازش میشه اینه: تبدیل شدن به یون آمونیوم.

برای آخرین چی یاد گرفتی مگه باکتریها هسته ندارند ؟ نمیشد هسته مشخص ندارند ؟

لیلا سعیدی | آکادمی امروز

لیلا سعیدی

9 ماه پیش

باکتری ها پروکاریوت ها هستند که همشون همواره فاقد هسته هستند و تمام اجزاشون اعم از دنا توی سیتوپلاسمون وجود داره

یه سوال مربوط به فصل 6 . اونجا استاد برا مریستم پسین بافت زمینع ای را در نظر نگرفتن ولی خیلی سبز در نظر گرفته الان چیکار کنم

در نظر بگیر تو کنکور ولی غلط علمی هست

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

10 ماه پیش

ببخشید اینجا مگه امونیومی ک خود گیاه ساخته هم نیست؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

10 ماه پیش

سلام باکتری های تثبیت کننده نیتروژن ازاد هم امونیوم رو در اختیار گیاه قرار میدن دیگه؟ درسته؟

مگه گیاه نیتروژن نمیخوتد پس برا چی ماده ای مثل نیترات که نیتروژن داره رو استفاده نمیکنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر سوال آخر یاد بگیریم علاوه بر گیاه میتونیم با سایر میکرو ارگانیسمها تست رو غلط بگیریم ؟ یعنی در نظر بگیریم که بقیه میکروارگانیسم‌ها مثل قارچ‌ها و آغازیان تک سلولی در خاک هستن و می‌تونن آمونیوم تولید کنن (که هسته دارن)؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

1 سال پیش

نه ببین منظور از اینکه بخشی از جاندار بیرون خاک است و بخشی درون خاک خود گیاه است پس باید جمله برای خود گیاه صدق کنه که درست باشه ولی یاخته های گیاه هسته دارن و درمورد گیاه صدق نمیکنه پس کل جمله رو غلط میکنه چون از قید هر استفاده کرده

این سوال رو متوجه نمیشم میشه برام توضیح بدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام من درحین فیلم دیدم متوجه میشم وفقط چه جوری بخونیم که توحافظه بلندمدت بمونه وروش زیست خوندن چه جوری باشه

سلام در کنار حفظ کردن نکات،سعی کنید مطالب اصلی رو درک هم بکنید تمرین و تکرار زیاد کنید تا در حافظه بلند مدت بره یعنی بارها کتاب درسی رو بخونید و دائما تست حل کنید

سیانوباکتری چیست؟

باکتری فتوسنتز کننده اکسیژن زا

(2)