یادبگیریم9:انتشار آب (اسمزی و غیر اسمزی)
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
2 ماه پیش
چی یاد گرفتی میشه غ،غ،ص؟؟
الهه زمانی
2 ماه پیش
بله
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
نسیم رضازاده
2 ماه پیش
خب الان فشار اسمزی در جهت شیب غلظته یا خلاف جهت شیب غلظت؟ چون آب از محیطی که غلظت محلول کمه میره به جایی که غلظت محلول زیاده پس یادبگیریم قبلی که تو توضیح انتشار گفته بود انتقال مواد در جهت شیب غلظت، اسمز انتشار محسوب نمیشه؟ یا ما فقط تراکم آبو حساب میکنیم و به تراکم کل محلول کاری نداریم؟
الهه زمانی
2 ماه پیش
سلام فشار اسمزی از جای کم غلظت به جای پر غلظت هست و این یعنی در جهت شیب غلظت هست. و فشار اسمزی و در کل اسمز انتشار اب ها هستش و ربطی به انتشار در یاد بگیریم قبلی نداره.
(1)
باران سیتانی
3 ماه پیش
اونجایی که استاد میگه این ور همیشه آب خالص و اون ور آب قنده،خب یعنی قند از بین نمیره توی آب؟حل نمیشه؟اصلا حجم آب بیشتر از قند میشه دیگه نه؟
فاطمه پاسبان
3 ماه پیش
قند ها توی اب همیشه میمونن درسته حل شده ولی ازبین نرفته ذرات حل شونده همیشه توی محلول (اب) باقی میمونن
(1)
زینب اسماعیلی
5 ماه پیش
پتانسیل آبی دیگه چیه ؟
ساجده بزی
5 ماه پیش
مربوط به آب هست هرچی آب در محیطی بیشتر باشه رقیق تر پدر نتیجه پتانسیل آبی هم بیشتر هست
فاطمه کاظم نادی
5 ماه پیش
من مفهوم پتانسیل آبی را نفهمیدم ؟
زینب مقدم
5 ماه پیش
سوالت مربوط به کدوم قسمت فیلمه؟
فاطمه کاظم نادی
5 ماه پیش
@زینب مقدم از دقیقه ۲۶ به بعد
حنانه اسماعیلی
6 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر برای سوالات چی یاد گرفتی میشه غ غ ص ولی پاسخنامه زده بود ص غ ص استاد هم تا حدودی اشاره کردن که اولی غلط میشه کدوم میشه پاسخ اولی؟
هستی قیطاسی
2 ماه پیش
غ جواب ها میشن غ غ ص
ایدین یوزی
7 ماه پیش
جواب سوالات به ترتیب ص،غ،ص
جواد سرابی
6 ماه پیش
اولی مگه غلط نیست؟
(4)
هلنا صیرفی
2 ماه پیش
@جواد سرابی bale eshtebahe
احمدرضا صالحی فیض
7 ماه پیش
سلام ببخشید یعنی اگه یک سوارخ مانند، بزنیم تقریبا وسط لوله سمت چپ که آب از اون آب خارج بشه(فشار برداشته شه) اون وقت لوله سمت راست کاملا خالی میشه؟!
A M
7 ماه پیش
یعنی این جمله که میگه انتشار آب از جای پرتراکم به کم تراکم به تدریج کاهش میابد درسته؟
زینب اسماعیلی
5 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی .
زینب حسینی
7 ماه پیش
سلام ، مگه آب ماده قطبی نیست پس چطور از غشا رد میشه ؟ چون برای اسمز آب از پروتئین ها رد نمیشه درسته ؟
M.S .H
10 ماه پیش
اینجا طبق توضیح استاد مولکول های آب از پروتئن غشا عبور می کنند به نام کانال های آب....پس نمیشه گفت چون از پروتئین عبور می کنه میشه تسهیل شده؟چون تعریف انتشار تسهیل شده طبق جزوه "عبور مواد از منفذ پروتئین های سرتاسری ویژه ای از غشا به نام کانال "هست
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷