یادبگیریم1: ساختار درون روده باریک و سلیاک

4.8/5
(584 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

جذب مواد و تنظیم فعالیت دستگاه گوارش

ساختار روده باریک و روده بزرگ
ساختار روده باریک و روده بزرگ

`01:14

 جذب مواد
جذب مواد

`00:45

 گردش خون دستگاه گوارش
گردش خون دستگاه گوارش

`00:41

 تنظیم فعالیت دستگاه گوارش
تنظیم فعالیت دستگاه گوارش

`00:53

1 تمرین

تست فصل2
تست فصل2

`01:31

سوالات دیگران
فاطمه عجم | آکادمی امروز

فاطمه عجم

1 هفته پیش

سلام میشه این بخشو توضیح بدین چون که شبکه عصبی روده ای از مری شروع میشه و تا مخرج هست پس میتونیم بگیم مری تا مخرج می تواند مستقل از دستگاه عصبی خودمختار فعالیت کند ولی درکل نیمه مستقل محسوب میشن ولی فقط دهان و حلق مستقل عمل نمیکنند،چون شبکه عصبی به صورت شبکه عصبی روده ای نیست که غیر مستقل محسوب میشن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد این ماهیچه ای مخاط که میگن رو دبیر ما گفته رو شکل نوشتیم ولی من فک میکردم برای لایه ماهیچه ای 🤦 نگو برای مخاط بوده مرسی واقعا تدریس تون عالیه

parisan h | آکادمی امروز

parisan h

3 ماه پیش

مگه استاد نگفت تو شیره روده ماده مخاطی نداریم پس این سلولای ترشح کننده ماده مخاطی مخاطو کجا ترشح میکنن ؟

اسامه یاری | آکادمی امروز

اسامه یاری

3 ماه پیش

استاد جنس پرز ها چیه؟

اونجایی که استاد میگه مخاط هست چه رنگیه

سلام مگه دهان و معده جذب دارن؟

سلام بله ما یه جذب اصلی داریم یه جذب اندک که جذب در دهان و معده و روده بزرگ جذب اندک هست و جذب اصلی هم در روده باریک انجام میشه

بله دهان و معده هم جذب دارن ولی جذب اصلی در روده ی باریک انجام می‌شود به اصطلاح در دهان و معده جذب به صورت فرعی هستش

استاد اون یاخته هورمون ساز تو کتاب نیست لازمه یاد بگیریم؟

افرادی که سلیاک دارند می‌توانند نونی که با آرد ذرت پخته شده مصرف کنند

بله منطقا

A M | آکادمی امروز

A M

7 ماه پیش

چرا چین هاشون ثابته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

داخل شبکه مویرگی چی داره؟؟ خون یا لنف یا ذرات غذایی عیر از لیپید؟؟؟ سرخرگ و سیاهرگ که ذرات غذایی نداره

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

نه سرخرگ حاوی فقط خون روشن در اینجا و سیاهرگ فقط حاوی خون تیره در اینجا و شبکه مویرگی هم که ذرات غیر لیپید

(1)

نرجس حمیدی | آکادمی امروز

نرجس حمیدی

7 ماه پیش

یعنی سلیاک هیچوقت نمیتونه به چین های حلقوی آسیب بزنه؟

خیر

فک میکنم لایه ماهیچه مخاطی نیست عشای پایه است

نه غشای پایه نیست اگر به تصویری که زوم شده نگاه کنید پایین بافت پیوندی زیرین مخاط رسم شده ، در نتیجه اگر غشای پایه میبود باید بالاتر از بافت پیوندی رسم میشد

یعنی با وجود پروتئین گلوتن در نون بعضی افراد نمیتونن نون رو بخورن؟

بله افرادی که سلیاک دارن، در زمینه مصرف این مواد غذایی محدودیت دارند

Padideh .. | آکادمی امروز

Padideh ..

7 ماه پیش

چرا گفتار 3 نیست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر چرا استاد اینجا میگن دو نوع یاخته داریم در صورتی که تو شکل سه نوع یاخته دیده میشه یکی یاخته پوششی دارای ریزپرز یکی یاخته ترشح کننده ماده مخاطی یکی رو هم اسمشو نمیدونیم؟