تست27

4.9/5
(109 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

جذب مواد و تنظیم فعالیت دستگاه گوارش

ساختار روده باریک و روده بزرگ
ساختار روده باریک و روده بزرگ

`01:14

 جذب مواد
جذب مواد

`00:45

 گردش خون دستگاه گوارش
گردش خون دستگاه گوارش

`00:41

 تنظیم فعالیت دستگاه گوارش
تنظیم فعالیت دستگاه گوارش

`00:53

1 تمرین

تست فصل2
تست فصل2

`01:18

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

سلام مگه شبکه عصبی روده ای از دهان تا مخرج نبود؟ چرا استاد میگه که فقط توی روده هست؟ این تست رو چیکار کنیم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 ماه پیش

سلام شبکه عصبی رو از مری تا مخرج داریم اما استاد استثناعن‌برای روده یچیز جدا در نظر میگیرن که بنظرم نیاز نیست شما خیلی بهش بپردازین چون مطابق با کتاب درسی نیست

(2)

..  رضایی | آکادمی امروز

.. رضایی

2 ماه پیش

سلام گزینه الف و د رو متوجه نمیشم ممنون میشم توضیح بدید

جواب به صورت صوتی می باشد:)

..  رضایی | آکادمی امروز

.. رضایی

2 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی اهان ممنون

من با نظر استاد سر اینکه شبکه عصبی روده ای فقط برای روده است مخالفم آخه متن کتاب نوشته از مری به بعد دیده میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

من هم با این قضیه موافقم. به نظرم کل اون قسمت از مری تا مخرج شبکه عصبی روده ای هست.

@نرگس مهدوی الان ما برای تستا کدومو در نظر بگیریم؟

@راضیه جلیلی سلام رفیق متن کتاب درسی....

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

9 ماه پیش

@نرگس مهدوی برا تستا کدوم باید در نظر گرفته بشه؟؟؟؟

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

9 ماه پیش

@نرگس مهدوی شبکه عصبی رو گفته از مری تا مخرج داریم !!!! ولی شبکه عصبی روده ای فقط واسه روده است چون گفته شبکه عصبی در روده ها می‌تونه مستقل باشه!!! به نظرم حرف استاد درسته!

(1)

بخش انتهایی کولن یعنی کجا؟

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

1 سال پیش

بخش قبل راست روده

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

1 سال پیش

گزینه الف رو متوجه نشدم

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

1 سال پیش

سلام ترشحات ماده مخاطی و غدد توسط بافت پوششی هست که شبکه عصبی روده ای میتونه کنترش کنه

سلام.گزینه ۱.لایه مخاطی که شبکه عصبی ندارد.زیرمخاط وماهیچه شبکه عصبی دارند گزینه ۱غلط میشه

غزل دستخوش | آکادمی امروز

غزل دستخوش

1 سال پیش

سلام تو مورد الف میگه که شبکه عصبی روده ای بر میزان فعالیت یاخته های پوششی در لایه مخاطی تاثیر داره و میتونه ترشحاتش رو تحت تاثیر قرار بده؛ منظورش این نیست که لایه مخاطی شبکه عصبی داره پس این مورد درسته.


سلام ببخشید برای من هم سوال شده که چرا گزینه ی یک درسته در صورتی که لایه مخاطی شبکه عصبی نداره؟

غزل دستخوش | آکادمی امروز

غزل دستخوش

1 سال پیش

سلام تو مورد الف میگه که شبکه عصبی روده ای بر میزان فعالیت یاخته های پوششی در لایه مخاطی تاثیر داره و میتونه ترشحاتش رو تحت تاثیر قرار بده؛ منظورش این نیست که لایه مخاطی شبکه عصبی داره پس این مورد درسته.

کیمیا فتحی | آکادمی امروز

کیمیا فتحی

1 سال پیش

@غزل دستخوش سلام بله دقیقا مرسی از جوابت

سلام وقتتون بخیر گزینه 2 به نظرم از سه لحاظ اشتباه هست: 1- در دهان ماهیچه های صاف نداریم که بخوان طولی یا حلقوی باشن 2- شبکه عصبی در دهان نداریم 3- شبکه عصبی روده ای از مری شروع میشه نه دهان درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. یله درسته.

سلام درسته

محمد نادری | آکادمی امروز

محمد نادری

1 سال پیش

سلام این لایه ماهیچه‌ای که پرز‌ها رو حرکت میده جزو لایه زیر مخاطه یا مخاط ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. جزو لایه مخاط هست اما کتاب درسی این مبحث رو براتون حذف کرده.

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

2 سال پیش

شبکه عصبی روده ای که می‌گفتیم میتونه مستقل از دستگاه عصبی خودمختار فعالیت کنه، منظور فقط روده باریک هست؟ یا روده بزرگ و راست روده هم حسابه؟

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

2 سال پیش

کلا از مری تا مخرج میتونه مستقل باشه

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

1 سال پیش

@علی تدین جواب به صورت صوتی می باشد:)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@بیتا مسلمی چون کتاب طوری توضیح داده که گفته شبکه عصبی روده ای این خاصیت رو داره و استاد برای روده شبکه عصبی روده ای در نظر گرفته. اما از نظر علمی برای همه بخش های مختلف شبکه عصبی در نظر میگیرن.

(1)

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

1 سال پیش

@نرگس مهدوی متوجه نشدم ینی میگید طبق چیزی که کتاب گفته باید فقط برای روده عملکرد مستقل درنظر بگیریم دگ درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@بیتا مسلمی از نظر من به کل اون شبکه میگن شبکه عصبی روده ای اما استاد این اصطلاح رو صرفا برای قسمت روده در نظر گرفته

سلام اگه تو اين تست دوتا جمله ى اخر هيچ ايرادى نداشتن ولى توشون لفظ حركت پرزها رو ب كار ميبرد گزينه هارو بايد غلط رد كنيم يا ن؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. پرز میتونه حرکت کنه.

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

2 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام وقت بخیر و خسته نباشید. حرکت پرز تحت تاثیر عوامل فیزیکی مثل محتویات لوله گوارشه؟ یا اینکه تحت تاثیر اعصاب حرکت میکنه؟

علی تدین | آکادمی امروز

علی تدین

tik

2 سال پیش

@.... ..... سلام هم عوامل مکانیکی خارجی مثل ذرات هم اعصاب و ماهیچه های دیواره تو حرکتشون نقش دارن

سلام لفظ تار برای ماهیچه قلبی هم بکار نمیره ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. معمولا نه.