= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
هستی کشاورزی
1 ماه پیش
باید حفظ باشیم تعداد ظرفیت هر کدوم رو؟ اگر اره کدوماشون تا چند ؟ اسماشون هم باید حفظ کنیم؟
مبینا زحمت کش
2 ماه پیش
ترکیب s02 چون که گفتن o بزارین اخرین کار s رو اتم مرکزی قرار دادن چون جفتش شیش تا ظرفیت داره!
مبینا حیدری
2 ماه پیش
اونجا که استاد میگه اکسیژن فضای خالی داره و از اتم مرکزی واسش جفت الکترون به اشتراک میزاریم میخواستم ببینم واسه هر اتمی ممکنه الکترون کم بیاریم باید از اتم مرکزی جفت الکترون به اشتراک بزاریم یا همشون درست میشن به جز اکسیژن؟
زینب حیدری
2 ماه پیش
سلام با توجه به این ساختار لوئیس که استاد درس دادن چطوری باید ساختار لوییس گوگرد تترا فلوئورید رو بکشیم یا فسفر پنتا برمید میشه توضیح بدید 🙏
فاطمه محمدزاده
4 ماه پیش
استاد یون های چند ظرفیتی نام گذاری مولکول ها چرا نگفتید داخل کتاب درسی هست تست هاش داخل کتاب های تست هست داخل کنکور نمیاد این قسمت ها؟
(1)
فاطمه محمدزاده
4 ماه پیش
بچها یک توضیح کامل بدم برای اینکه ساختار لویس رسم کنیم باید لایه ظرفیت هر مولکولی که میده ما رسم کنیم بلد باشیم جدول نگاه کنید قسمت پایین الکترون های ظرفیت نوشتم برای مثال یک مولکول به ما دادن از گروه ۳ جدول تناوبی همه عناصر گروه ۳ ۳ تا الکترون ظرفیت دارن الکترون های ظرفیت هر گروه بلد باشیم راحت میتونیم ساختار لوویس رسم کنیم
(2)
زینب مقدم
4 ماه پیش
ممنون از کامنتت 🥰
(1)
فاطمه محمدزاده
4 ماه پیش
من این فرمول داتیو نفهمیدم داخل کتاب درسی نبود
زینب مقدم
4 ماه پیش
کجای فیلمه فاطمه جان؟
فاطمه محمدزاده
4 ماه پیش
@زینب مقدم نگاه عزیزم اون قسمت که استاد مثال زد کامل متوجه شدم ب و ج متوجه نشدم
فاطمه میرزایی
4 ماه پیش
چجوری بفهمیم چنتا الکترون دارن؟
سنا کاویانی
4 ماه پیش
از تعداد الکترون های لایه آخر اتم تشخیص میدیم. ولی اگر میخوای سریع تر بتونی تشخیص بدی باید جایگاهشون رو توی جدول براساس گروهشون حفظ کنی
مائده پریشان
4 ماه پیش
جفت الکترون پیوندی نا پیوندی منظورشون چیه؟
(1)
𝔂𝓰𝓪𝓷𝓮𝓱 𝓫𝓱𝓻𝓸𝔃𝓮𝓱 '𝓪𝓶𝓻𝓲
4 ماه پیش
پیوندی یعنی اونایی ک با خط بهم وصل شدند تا پیوندی یعنی اونایی ک ب صورت جفت هستند
(2)
روژینا حوری
4 ماه پیش
مگه قرار نبود اونی که ظرفیت بیشتر داره رو مرکز قرار بدیم
𝔂𝓰𝓪𝓷𝓮𝓱 𝓫𝓱𝓻𝓸𝔃𝓮𝓱 '𝓪𝓶𝓻𝓲
4 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
H2S میشه ۱ که درست نوشتی اون یکی رو اشتباه نوشتی میشه یک دوم، نه ۲