یادبگیریم2:ساختار لوییس (قسمت اول)

4.7/5
(133 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با هواکره و ساختار لوویس

ساختار لوییس (قسمت دوم)
ساختار لوییس (قسمت دوم)

`01:06

1 تمرین

سوالات دیگران

درسته؟؟

زهرا موسوی | آکادمی امروز

زهرا موسوی

1 ماه پیش

عالیییی بود

باید حفظ باشیم تعداد ظرفیت هر کدوم رو؟ اگر اره کدوماشون تا چند ؟ اسماشون هم باید حفظ کنیم؟

چی یاد گرفتی این میشه جوابش

(1)

H2S میشه ۱ که درست نوشتی اون یکی رو اشتباه نوشتی میشه یک دوم، نه ۲

ترکیب s02 چون که گفتن o بزارین اخرین کار s رو اتم مرکزی قرار دادن چون جفتش شیش تا ظرفیت داره!

اونجا که استاد میگه اکسیژن فضای خالی داره و از اتم مرکزی واسش جفت الکترون به اشتراک میزاریم میخواستم ببینم واسه هر اتمی ممکنه الکترون کم بیاریم باید از اتم مرکزی جفت الکترون به اشتراک بزاریم یا همشون درست میشن به جز اکسیژن؟

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

2 ماه پیش

سلام با توجه به این ساختار لوئیس که استاد درس دادن چطوری باید ساختار لوییس گوگرد تترا فلوئورید رو بکشیم یا فسفر پنتا برمید میشه توضیح بدید 🙏

😂😂

استاد یون های چند ظرفیتی نام گذاری مولکول ها چرا نگفتید داخل کتاب درسی هست تست هاش داخل کتاب های تست هست داخل کنکور نمیاد این قسمت ها؟

(1)

بچها یک توضیح کامل بدم برای اینکه ساختار لویس رسم کنیم باید لایه ظرفیت هر مولکولی که میده ما رسم کنیم بلد باشیم جدول نگاه کنید قسمت پایین الکترون های ظرفیت نوشتم برای مثال یک مولکول به ما دادن از گروه ۳ جدول تناوبی همه عناصر گروه ۳ ۳ تا الکترون ظرفیت دارن الکترون های ظرفیت هر گروه بلد باشیم راحت میتونیم ساختار لوویس رسم کنیم

(2)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

ممنون از کامنتت 🥰

(1)

من این فرمول داتیو نفهمیدم داخل کتاب درسی نبود

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

کجای فیلمه فاطمه جان؟

@زینب مقدم نگاه عزیزم اون قسمت که استاد مثال زد کامل متوجه شدم ب و ج متوجه نشدم

چجوری بفهمیم چنتا الکترون دارن؟

از تعداد الکترون های لایه آخر اتم تشخیص میدیم. ولی اگر میخوای سریع تر بتونی تشخیص بدی باید جایگاهشون رو توی جدول براساس گروهشون حفظ کنی

جفت الکترون پیوندی نا پیوندی منظورشون چیه؟

(1)

پیوندی یعنی اونایی ک با خط بهم وصل شدند تا پیوندی یعنی اونایی ک ب صورت جفت هستند

(2)

مگه قرار نبود اونی که ظرفیت بیشتر داره رو مرکز قرار بدیم

اونی الکترون تک بیشتری داره اتم مرکزی

چرا اون دوتایی nرو آوردیم پیش اکسیژن

(1)