یادبگیریم3:ppm

4.6/5
(55 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مسائل محلول ها

مقدمات فصل و درصد جرمی
مقدمات فصل و درصد جرمی

`00:52

1 تمرین

ppm
ppm

`00:46

1 تمرین

غلظت مولی(مولار)
غلظت مولی(مولار)

`01:03

1 تمرین

استوکیومتری محلول ها
استوکیومتری محلول ها

`00:57

1 تمرین

مفهوم و مسائل انحلال پذیری
مفهوم و مسائل انحلال پذیری

`01:19

1 تمرین

سوالات دیگران
فاطمه عسگری | آکادمی امروز

فاطمه عسگری

4 هفته پیش

مگر نقره سولفات محلول هم میشه

بله اون نقره کلرید بود که رسوب میداد

سلام چرا اخر کار تناسب بستیم

سلام لطفاً سوالتون رو مجدد با ذکر تایم دقیقش کامنت کنید ریپلای نباشه 🌷

سلام دوستان وقتتون بخیر توی تمرین دوم چرا وقتی که استاد داره اعداد جایگذاری میکنه از ۱۰ به توان شش صرف نظر میکنه مگه این عدد جز فرمول نیست؟؟؟

اگر دقت کنید گفتن که وقتی mg/Lباشه دیگه ضرب در ده بتوان شیش رو نمینویسیم

سلام اونجا که مول رو نوشت چرا توان منفی شد و اینکه چطور به مول تبدیل کردین؟

(1)

اون 10 به توان 4 رو جابجا نکردیم چرا شد منفی؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا امینی | آکادمی امروز

زهرا امینی

2 ماه پیش

اونجایی که استاد ۱۰ به توان چهار رو توی فرمول مول منفی میذاره برای چی این کار رو میکنه؟

اگه بجای تعداد مول تعداد یون رو خواست چیکار کنیم

ببخشید اون ۲۱۶ و ۹۶ از کجا بدست اومده؟

حورا موسوی | آکادمی امروز

حورا موسوی

1 ماه پیش

Ag²so⁴ هست وقتی بخوایم g.mol-¹ رو حساب کنیم 216=2×Ag→108 96=64+32=(4×16)+SO⁴=32

جرم مولی 40 چجوری بدست اومد یعنی برگردم عقب جزومو بخونم سوالمو بیدا میکنم؟؟

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

5 ماه پیش

23 که برای سدیمه یا 1 که برای هیدروزنه با 16 که برای اکسیزنه می شه 40

94 رو توضیح میدین؟

مگه اینجا برای تبدیل به میلی گرم نباید می‌گفت ۱۸۶×۱۰به توان منفی سه؟چرا سه تا صفر گذاشت جلوش

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

این سوال رو من ۱۰ به توان منفی ۳ بدست آوردم غلطه ؟

سنا بابایی | آکادمی امروز

سنا بابایی

10 ماه پیش

سلام ببخشید استاد تو اوایل حل تمرین دوم ، گفتن که 3مول یون نیترات همان حجم حل شونده است ، ببخشید منظورتون جرم حل شونده بوده و اشتباهی صورت گرفته یا واقعا اینجوریه؟ . چون در ادامه سوال ۳مول رو جرم در نظر گرفتن

سلام:) استاد داخل توضیحاتشون اوایل همین یادبگیریم گفتن که میتونیم واسه ppm از نسبت میلی گرم بر لیتر استفاده کنیم واسه همین مول نیترات رو به میلی گرم تبدیل کردن که لیتر محلول بدست بیاد.

سلام داخل اول ویدیو گفت میتونیم از رابطه میلی گرم بر لیتر mg/L استفاده کنیم

سلام خسته نباشید یه سوال مگه بار Ag +3 نبود ؟ پس چرا so زیروند نداره ؟

سلام وقتتون بخیر یکی میتونه این سوال رو توضیح بده چطوری تصفیه رو به ppm ربط داد اصلا 100 یون نیترات چیشد

z z | آکادمی امروز

z z

10 ماه پیش

سلام وقت بخیر دراین سوال چون لیتر رو از ما خواسته واستاد هم یک فرمولی گفتند که پی پی ام مساوی بود با میلی گرم بر لیتر محلول پس 100 پی پی ام یون نیترات رو خودش داده ولی ما باید میلی گرم نیترات رو پیدا کنیم تا لیتر بدست بیاد برای پیدا کرن میلی گرم یون نیترات چون گفته 3 مول نیترات 3رو ضرب در جرم مولی نیترات میکنیم تا بر حسب گرم بدست بیاد بعد ضرب در ده به توان 3 میکنیم که بشه میلی گرم بعد جای گذاری میکینم وجواب بدست میاد