یادبگیریم2:هم زیستی گیاهان(باکتری های تثبیت کننده ی نیتروژن)
Homa ..
1 ماه پیش
یه سوال گیاخاک تا چه عمق از خاک محسوب میشه ؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
دوستتون درست جواب دادن
(1)
Homa ..
1 ماه پیش
مگه ریشه تو خاک نیس که گرهک روشه چرا گیاخاک رو غنی از نیتروژن میکنه باید خاک رو غنی از نیتروژن کنه
Homa ..
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ممنونم ازت ولی متاسفانه ویس ناواضحه
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
@Homa .. عرض کردم که بقایای گیاه هم توی اون ناحیه همراه با گرهک ها میمونه و تجزیه میشه شاید به این دلیل کتاب از لفظ گیاخاک استفاده کرده اما شما به هر حال متن کتاب رو ملاک بگیرید در ضمن گیاخاک خودش لایه سطحی خاکه و بخشی از خاکه
(1)
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
استاد تدریس تون عالیههههه خیلی راضی هستم ممنون
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
🌷
محمدصادق نادری
3 ماه پیش
سلام وقت بخیر میشه گفت سیانوباکتری ها ، هم فتوسنتز کننده اند و هم شیمیوسنتز کننده؟(چون انگاری جفتشون رو انجام میدن...) ؟
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
سلام. سیانورباکتری فتوسنتز میکنه، باکتری های نیترات ساز شیمیوسنتز میکنند. شیمیوسنتز ساخت مواد آلی بدون نور خورشیده
محمدصادق نادری
1 ماه پیش
@نازنین زهرا مرسلو سلام خیلی ممنون از شما🌹... ولی آخه انگاری متن کتاب درسی با استفاده از عبارت تثبیت نیتروژن ، غیر مستقیم اشاره کرده که شیمیوسنتز میکنن... فتوسنتز رو هم که مستقیم گفته... ممکنه تثبیت نیتروژن کنن ولی شیمیوسنتز کننده نباشن؟
حسنا ایزدی نیا
1 ماه پیش
@محمدصادق نادری بله سیانوباکتری ها شیمیوسنتز نمیکنند چون که اصلا شیمیوسنتز جز تثبیت نیتروژن نیست و ما میدونیم که باکتری های نیترات ساز جزو شیمیوسنتز کننده ها بودن ولی اصلا جزو تثبیت نیتروژن نبودن چون که آمونیوم رو به نیترات تبدیل کردن (نه نیتروژن جوی رو)
محمدصادق نادری
1 ماه پیش
@حسنا ایزدی نیا سلام وقتتون بخیر ...آها بله حق با شماست ممنون از راهنماییتون🌹🙏
امیرمهدی باغستانی
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر ی سوال داشتم آیا باکتری تثبیت کننده نیتروژنی وجود داره که نیترات تولید کند ؟
H. M
5 ماه پیش
سلام وقت شما هم بخیر در حد کتاب خیر
سارینا شریف زاده
11 ماه پیش
با سلام به نظر شما دوستان چه منبعی برای تست زیست دهم مناسب است نشر الگو رو پیشنهاد میکنید!؟ خیلی سبز یا نشر الگو؟ متشکرم از پاسخ گویی تون
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام وقت بخیر خودم از خیلی سبز استفاده کردم و راضی بودم
هستی امانتی
1 سال پیش
گیاه گونرا مگه برای بخش های هوایی جذب نیتروژن نیست؟ چجوری اینجا با سیانوباکتری اومده؟
امیر محمد غلامی
1 سال پیش
سیانو باکتری ها برا رشد کمک میکنن چون این گیاه تو مناطق فقیر نیتروژن رشد میکنن
علی کمالی
1 سال پیش
آقا شاید کسی میخواد گیاه شناس بشه .خوب اونم باید چیزی بدونه دیگه .
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
👌👌👌
سارینا شریف زاده
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام آغای رشادی شما چه منبعی رو برای تست زیست دهم پیشنهاد می کنید؟
مائده نوروزی
1 سال پیش
ریزوبیوم ها فتوسنتز نمیکنند؟ درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
خیر فتوسنتز نمیکنن
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ولی میتونن در فتوسنتز نقش داشته باشن ...
علی کمالی
1 سال پیش
بله و برای به دست آوردن مواد آلی به گیا کاملا وابسته هست
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
منظورشون از اینجا ک میگن N2نیست چیه؟
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام ینی وقتی بگیم نیتروژن قابل جذب توسط گیاه، منظور فرم N2 نیتروژن نیست ترکیبات دیگه ای از نیتروژن مثلا آمونیوم منظوره
.. .
1 سال پیش
سلام ببخشید جذب هوایی نیتروژن ک خب از طریق سیانوباکتری های تثبیت کننده نیتروژن در گیاهان ازولا و گونرا هس برای جذب خاکی.. گفتیم میتونن امونیوم و نیترات بگیرن دیگ بعد ب اون گیاهانی مث پروانه واران ک ریزیبیوم دارن و ی نوع باکتری تثبیت کننده نیتروژن رو دارند و از طریق ریشه و خاک جذب دارن برا بقیه گیاهان گفتیم باکتری های امونیاک ساز و نیترات ساز و تثبیت کننده نیتروژن این باکتری های تثبیت کننده نیتروژن ک سیانوباکتری و ریزوبیوم نیستن درسته؟ میشه بگین پس این باکتری های تثبیت کننده نیتروژن تو خاک چی هستن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام نه اونایی که تو خاک تثبیت نیتروژن انجام میدن و امونیاک ساز ها جزو ریزوبیوم ها و سیانوباکتر ها نیستن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
این ها گروه دیگری از باکتری ها هستن که به عنوان تثبیت کننده ها یا امونیاک ساز ها در نظر گرفته میشن
.. .
1 سال پیش
@نرگس مهدوی 🙏🏻
.. .
1 سال پیش
@نرگس مهدوی اهان پس نوع اون تثبیت کننده ها ک تو خاکن مهم نیس؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@.. . نه شما صرفا طبق شکل کتاب بدونین کدوم تثبیت کننده هست و کدوم امونیاک سازه و هر کدوم چی میسازن
.. .
1 سال پیش
@نرگس مهدوی اهان ممنون
نرگس مهدوی
1 سال پیش
حسنا ایزدی نیا
1 ماه پیش
کتاب دقیقا نگفته تا چه حدی ولی گفته که سطحیه یعنی اونقدر عمق زیادی نداره
(1)