یادبگیریم۹:نخاع،اعصاب نخاعی و ساختار آن ها
4.9/5
(544 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
نیلوفر علوی
2 ماه پیش
وای مگه موقع معرفی نورون نگفتیم جهت هدایت پیام از دندریت به جسم سلولی و سپس آکسونه؟ چرا اینجا کاملا برعکسه؟ دندریت داره پیامو میاره آکسون داره پیامو میبره؟ چرا اینجوری شد پس؟
(1)
حیدر مالداری
5 ماه پیش
یه سوال دیگه هم دارم مال این فصل نیست. دیافراگم و ماهیچه های بین دنده ای خارجی ماهیچه اسکلتی و ارادی هستن درسته؟ پس فقط از دستگاه عصبی پیکری دستور میگیرن طبق توضیحات استاد بصل النخاع که در تنفس غیرارادی اونارو کنترل میکنه از طریق اعصاب پیکری بهشون پیام میده یا خودمختار؟؟
حیدر مالداری
5 ماه پیش
عصب دقیقا چیه؟ چه بافتی داره؟ چرا توش هم نورون حرکتی داره هم حسی؟؟؟ نورون حرکتی که لزوما مسیرش با حسی مشترک نیست مثلا در انعکاس پیام حسی از سر انگشت میاد ولی پیلم حرکتی ش میره به ماهیچه دوسر بازو همیشه حسی و حرکتی با هم وارد و خارج میشن؟ هنوز استاد توضیح دقیقی از عصب ندادن متاسفانه .
z z
5 ماه پیش
سلام ببخشید نورون حرکتی که به طرف ماهیچه اسکلتی میره باید میلین دار باشه تو این قسمت نورون حرکتی در ریشه شکمی اگر به طرف ماهیچه اسکلتی بره باید میلین دار باشه اخه اون وقت فقط اون قسمت کوچکی که در بخش سفید قرار داره میلین میگیره یا چطور ؟؟؟؟
محمد صابر حیدری
7 ماه پیش
سلام ببخشید استاد فعالیت تشریح مغز رو توضیح نمیدن؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام آخرین فصل ویدیو رو چک کنید جانوری ها همش اونجاست
ZARA HE
8 ماه پیش
ایا اون بخشی از اکسون نورون حرکتی که توی نخاع هست که تو بخش سفید قرار دارن میلین دارن
علی بهاری
9 ماه پیش
ممنونم . یه سوال دیگه هم داشتم . الان امکان داره بپرسن چند جفت عصب نخاعی داریم ؟ میشه ۲۲ ؟چند ریشه داریم چطور؟ و چنتا شکمی و چنتا پشتی اند ؟
(1)
علی بهاری
9 ماه پیش
سلام خسته نباشید . آیا کانال مرکزی نخاعی با بطن های مغزی ارتباط داره ؟ با بطن چهارم ارتباط مستقیم داره ؟
(1)
تینا ولی زاده
9 ماه پیش
درواقع باید بگیم 62 جفت ریشه به نخاع متصله؟چون 31 جفت که تنه عصبی ضربدر دو کنیم 62 جفت ریشه هست که 31 جفت ریشه مال پشتی و 31 جفتش مال شکمیه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
بله ۶۱ جفت ریشه میشه 🌷
زهرا تقی زاده
9 ماه پیش
و همچنین ما میگیم که قسمتی از بدن توسط یه محرک خاص تحریک میشه که باعث تولید پیام و تحریک دریچه ی سدیمی میشه بقیه ی کانال ها ی هم توسط تغییر ولتاژ تحریک میشن و این طور پیام رو هدایت میکنن سوالی که من دارم اینه اولین مورد همه ی نورون ها این روند رو دارن خب چطور مغز یا نخاع متوجه و متفاوت بودن پیام ها میشن ایا ناقل عصبی تو این مورد نقش داره و مورد دوم نخاع چطور پردازش میکنه کتا ب فقط گفته پیام ها میان نخاع پردازش می شن و بعد دستورات لازم داده میشه و توسط عصب های مختلط به ماهیچه یا غدهها می رسه پردازش و چگونگی تشخیص پیام وهمچنین اصلا چطور دستور رو صادر و تولیدش میکنه اینا همش برام سوال بودن ببخشین که سوالم طولانی شد
زهرا تقی زاده
9 ماه پیش
تو اینجا رابطی که بین پیام های حسی و حرکتی هست تو بخش خاکستری هست میتونیم بگیم که این نوع رابط تو 31 جفت دیگه هم این طوره حالا بعضی اعصاب دیگه هم وارد نخاع میشه که مثلا رابطشون تو بخش سفید هست و همچنین میتونیم لفظ جند رابط تو نخاع به کار ببریم
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
بله ۳۱ جفت عصب نخاعی رو همشون رو به همین شکل در نظر بگیرید 🌷 متوجه ادامه سوالتون نشدم دقیقتر مطرح کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
M ✨
10 ماه پیش
چی یاد گرفتی»سوال اول غلطه دیگه!!! چون لفظ جفت رو نگفته ،اخه استاد یجوری حرف زدن انگار درسته!
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
بله غلطه
(1)
M ✨
10 ماه پیش
سلام یه سوال ،استاد قبلا هم گفته بودند که عصب ها برای جابجایی پیام هایی مثل حرکتی و حسی جدا اند یعنی عصب حسی داریم و عصب حرکتی ،پس چرا عصب نخاعی هم پیام حسی میاره به نخاع و هم از نخاع پیام حرکتی میبره ،عصب حسی از نورون های حسی و عصب های حرکتی از نورون های حرکتی پس یعنی عصب نخاعی هم دارای نورون حرکتی و هم حسی ؟؟؟ واقعا منطقی نیست!!! کسی می دونه بگه بهم!
(1)
(1)
مبین رنجبریان
10 ماه پیش
سلام یه سوال مگه استاد نگفتند لفظ آکسون ها نداریم
مهتاب مهرآبادی
7 ماه پیش
R ♡
2 ماه پیش
درسته دیگه ، دندریت پیام یا ناقل های عصبی رو از پایانه سیناپسی یاخته دیگر دریافت میکنه تا جسم یاخته ای میبره و آکسون هم در طول خودش پیام رو ادامه میده و تا پایانه سیناپسی میبره جهت حرکت پیام درسته فقط اندازه طول دندریت ها و آکسون ها افزایش پیدا کرده