یادبگیریم4:واکنش‌ها در دنیای واقعی

4.7/5
(498 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

روندهای تناوبی،بازده درصدی و درصد خلوص

روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:26

قانون دوره‌ای و روند شعاع
قانون دوره‌ای و روند شعاع

`01:17

1 تمرین

عنصرها در طبیعت، واکنش‌ها در دنیای واقعی
عنصرها در طبیعت، واکنش‌ها در دنیای واقعی

`00:59

تست درس اول (بخش اول)
تست درس اول (بخش اول)

`00:43

تست درس اول (بخش دوم)
تست درس اول (بخش دوم)

`00:50

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام. استاد سوالارو تا وسطاش حل کردن. میشه بگید مرحله اخرش برای جواب دقیق باید چیکار کنیم؟

سلام کدوم سوال ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

توضیحشو کسی بلده

من با روش استوکیومتری باید یاد بگیرم که اونم بلد نیستم نمیشه با همون روش کسر نویسی یاد بده که سر جلسه به همون. روش بنویسم

قرار بوده ضبط بشه از پشتیبانی پیگیری کنید

الان امتحانا شروع شدن ما این روش و نمیتونیم تو امتحان استفاده کنیم باید چیکار کنیم؟!

(1)

من نمی‌فهمم🤦‍♀️

(2)

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

5 ماه پیش

ببین به نظرم یکم پیچیده شدش این مدلی تو الان به خود عبارت درصد خلوص و بازده درصدی نگاه کنی، پیداست چی می گه درصد خلوص، یعنی درصد خالصی، یعنی از کل چقدرش خالصه، چقدرش اون چیزیه که ما میخوایم. ی ضرب در صد هم کنی، درصد خالصی به کل رو به دست میاری. بازده هم یعنی حالا این واکنش، با ناخالصی و خالصی مواداش، هرچی بود، تموم شد. نهایتا ما ی فرآورده ای داریم. این فرآورده به هر دلیلی، کمتر از اون چیزیه که ما انتظار داریم. حالاکه کمتره، ما می خوایم بدونیم چقدره. چند درصد از اون عددی که انتظار داشتیم کمتره. مثلا از ی واکنش، با محاسبات کاغذی، تو ۱۰۰ گرم فرآورده انتظار داری، ولی ۸۰ تا تحویل می گیری، این یعنی بازده ۸۰ درصده. ۸۰ درصد چیزی که تو انتظار داری بهت تحویل داده می شه. امیدوارم کمکت کنه♡

(3)

آموزش درصد خلوص کجاست؟

مگ بازده رو رو با R نمایش نمیدیم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

اره این درسته

سلام جواب نهایی مسئله ترمیت چند میشه؟

(1)

آیا از یک ماده فرآورده به یک ماده واکنش دهنده بریم میشه مقدار خالص میشه یا ناخالص

بازده ودرصد خلوص رو نمیهمم

(1)

سلام لطفا از استوکیومتری استفاده کنید چون هم نمی فهمیم هم امتحان نهایی ها ازمون قبول نمی کنن و الان امتحان نهایی در اولویت هست تا کنکور باتشکر

(9)

سلام با پشتیبانی در میون بذارید 🌷

@سید محمد متین رشادی الان امتحان ها شروع شده و ن اصلا درصد خلوص و بازده درصدی رو بلد نیستم چی کار کنم با اینکه استوکیومتری ها رو کامل بلدم

(1)

دقیقا

سلام ببخشید استاد از این درصد خلوص و اینا میشه روش استوکیمتری رو بگید اخه این روش تستی هسته بعد ما داخل امتحان ها نمیتونیم از این استفاده کنیم

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

میشه روش کتابو هم تدریس بدین؟

از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷

این روشی که داره استاد حل می کنه را میشه توضیح بدهید و این که در کدام قسمت از سال دهم این روش توضیح داده شده

سلام ؛ ببخشید ، معنی جملهٔ « کدام فلز فعال تر است ؟ » یعنی چی ؟

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

5 ماه پیش

کدوم فلز تره؟ شعاع اتمیش بیشتره؟ راحت تر e از دست می ده؟