تست3

4.9/5
(244 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

روندهای تناوبی،بازده درصدی و درصد خلوص

روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:28

قانون دوره‌ای و روند شعاع
قانون دوره‌ای و روند شعاع

`01:17

1 تمرین

عنصرها در طبیعت، واکنش‌ها در دنیای واقعی
عنصرها در طبیعت، واکنش‌ها در دنیای واقعی

`00:59

تست درس اول (بخش اول)
تست درس اول (بخش اول)

`00:43

تست درس اول (بخش دوم)
تست درس اول (بخش دوم)

`00:50

1 تمرین

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

گزیته 1 رو متوجه نمیشم

سلام عزیزم یه کامنت گذاشتم برات توضیح دادم بازم اگر جایی رو متوجه نشدی حتما بپرس ♥️

زینه ی الف درست هستش چون هیچ صحبتی راجب گروه فلزات قلیایی نشده فقط کلی گفته گروه اول که یک مورد نافلز (هیدروژن) و شش مورد دیگه فلز هستند. درسته؟

در نتیجه مورد اول درسته

هیدروژن از عناصر گروه ۱ هست و با آرایش الکترونی هم میشه اثبات کرد! ولی طبق گفته استاد در گروه ۱ نیست.ممنون میشم راهنمایی کنین ؛

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(2)

@زینب مقدم درسته ، متوجه شدم ممنون از پاسخگوییتون ؛

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

@زینب مقدم حتی با توجه به این نکته خواسته سوال همون گروه اول بوده!! چرا دوره اپدیت نمیشه؟ چرا مثلا یسری از اشکالات رفع نمیشه؟ کسی که به من گفت دوره رو تهیه کن نگفتش که این مشکلاتم هست. تازه گفت هر سه ماه یبار رفع اشکال میشه الان همه موارد تسیه و ما 60 کنکورمون معدلامونه!! راستش اصلا بهم نگفته بودن که این دوره تستیه و گفتن باهاش امتحانات نهایی رو میشه داد برا زیست یچیزی و فیزیک و شیمی و.. نمیشه که!

(2)

شِکفته . | آکادمی امروز

شِکفته .

1 ماه پیش

@Mobina z مبینا میدونی که داری حق میگی دیگه؟🤍🙃

(1)

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

@شِکفته . بنظرم بیاین اعتراض کنیم راجبش..🥲 چون اینطور نمیشه..

شِکفته . | آکادمی امروز

شِکفته .

1 ماه پیش

@Mobina z خب چجوری ؟؟

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

@شِکفته . به پشتیبان همچیو بگیم هرجا ارادیی از پاسخگویی یا فیلما بود یهش بگیم ویا اینکه ما واقعا راضی نیستیم چون امتحان نهایی داریم!! اگه هممون بگیم قطعا فایده داره

شِکفته . | آکادمی امروز

شِکفته .

1 ماه پیش

@Mobina z اوکیه من میگم

@زینب مقدم سلام خسته نباشین بنابراین گزینه ی الف درست هستش چون هیچ صحبتی راجب گروه فلزات قلیایی نشده فقط کلی گفته گروه اول که یک مورد نافلز (هیدروژن) و شش مورد دیگه فلز هستند. درسته؟

سلام چرا کسی هیدروژن رو کردن نمیگیره توی خیلی سبز گروه اول رو هفت عنصر در نظر گرفته اینجا استاد شیشتا الان کدومو در نظر بگیریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 ماه پیش

سلام هیدروژن رو ما جزو گروه اول در نظر میگیریم

(1)

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

6 ماه پیش

الان هیدروژن جزو کدوم گروهه؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

6 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی از رو آرایش الکترونیش میشه گفت واسه گروهه یکه که خیلیم موثقه😀😂

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

6 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی خب این هیچی هلیم واسه گروه ۲ در نظر بگیریم یا ۱۸‌؟

@Negin Heydari حله مرسی😂

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

@Negin Heydari گروه 18

هیدروژن با این که در گروه فلزات قلیایی قرار دارد ولی از نظر خواص، با عناصر این گروه متفاوت بوده و خواصی مشابه با نافلزات دارد. علت قرارگیری هیدروژن در این گروه، آرایش الکترونی آن است

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

اره درست میگی جزء گروه اول هست ولی فلز قلیایی نیست

پس هیدروژن از کجا اومده ؟؟؟ ://///

وا مگه گروه اول 7تا عنصر نداره چرا گفت هیدروزن جز گروه اول نیست

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

1 سال پیش

سلام وقت بخیر استاد گفتن که هيدروژن رو جز گروه اول در نظر نگیریم الان اگه داخل یه تست ازمون بپرسن گروه یک چند عنصر تک حرفی داره میگیم یدونه ؟

منم به شک انداخت😅😅

میدونید H جزء کدوم گروه ؟

آرایش هشتایی یه اصطلاحه برای گفتنِ رسیدن به آرایش گاز نجیب! گزاره آخر درسته!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

نه اصطلاح نیست واسه همین غلطه👀

@زینب مقدم مگه به یون هایی که به آرایش گاز نجیب قبل یا بعد از خود رسیدن نمیگن فلان یون به آرایش هشتایی رسیده؟

(1)

فاطمه زارع | آکادمی امروز

فاطمه زارع

1 سال پیش

سلام گزرینه 3 لیتیم اولین فلز و با کوچکترین عدد اتمی است پس کوچکترین شعاع را داره پس کمترین خصلت فلزی را داره توی جدول پس چرا غلطه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

ببخشید اینجا تو صورت سوال که خودش ذکر کرده گروه اول ؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

(2)

@زینب مقدم سلام وقت بخیر ببخشید پس گزینه 1 درست حساب میشه ؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@ساراینا صفری سلام بلی:)

سلام وقت تون بخیر در این تست سوال گفته عناصر گروه اول وهیچ حرفی. درباره فلزات قلیایی . نزده باتوجه به گروه اول هیدروژن نافلز هست که در گروه اول در ردیف اول قرار دارد باتوجه به مورد الف این گروه ۷ تا عنصر داره یک نافلز (هیدروژن)و۶ تا فلز به نظرم باید درست میگرفتیم؟؟ اگر حرفی از فلزات قلیایی در این گروه زده بود باید غلط میگرفتیم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

(1)

سلام تو سوال گفته عناصر نگفته عناصر فلزی پس چرا هیدروژن را در نظر نگرفتیم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

هیدروژن جز تک عنصری هاست و گروه اول فلزات قلیایی هست

سلام وقت بخیر باقی گزینه ها به جز ج درست بودن؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

@زینب مقدم خیلی ممنون💜

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@حنانه سلطانی خواهش می‌کنم رفیق💚

نه همشون غلط هستن علت غلط بودن ج این هست که گفته شده Li کمترین خاصیت فلزی رو در عناصر جدول دوره ای داره در حالی که نافلز ها کمترین خاصیت فلزی ها رو داره و Li نیست