تست18

4.7/5
(77 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

روندهای تناوبی،بازده درصدی و درصد خلوص

روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:28

قانون دوره‌ای و روند شعاع
قانون دوره‌ای و روند شعاع

`01:17

1 تمرین

عنصرها در طبیعت، واکنش‌ها در دنیای واقعی
عنصرها در طبیعت، واکنش‌ها در دنیای واقعی

`00:59

تست درس اول (بخش اول)
تست درس اول (بخش اول)

`00:43

تست درس اول (بخش دوم)
تست درس اول (بخش دوم)

`00:50

1 تمرین

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران
Najmeh  Khani | آکادمی امروز

Najmeh Khani

2 روز پیش

میشه حل تشریحی رو بزارید ؟

اگه برای بدست اوردن درصد جرمی تقریبی کروم از توده جامد باقی مانده استقاده کنیم چرا جواب درست در نمیاد

برای محاسبه گرم جامد باقی اگه از ره دیگه استفاده کنیم یعنی گرم جامد خالصی که در واکنش شرکت کرده رو حساب کنیم بعد گرم جامد فراورده رو حساب کنیم حالا این دوتا رو جمع کنیم یا تفریق؟ فکر کن تفریق درسته؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی یعنی اون ۲۰ درصد خالص جدا واکنش دهنده رو جمع کنم با مقدار جامدی به دست اومده از واکنش اون ۶۳ گرم واکنش دهنده ناخالص میشه جامد باقی مانده؟ خوب از اون ۲۰ درصد خالص اولیه مگه در واکنش شرکت نمیکنه؟

سلام چرا برای به دست اوردن کروم از ماده اولیه استفاده کرد مگه خود سوال نگفتهدرصد جرمی تقریبی کروم در جامد باقی مانده؟ البته اگه برای جامد باقی مانده حساب کنم میشه حدود ۶۹ که در گزینه ها نیست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زینب مقدم جواب به صورت صوتی می باشد:)

حنانه سبزی | آکادمی امروز

حنانه سبزی

2 ماه پیش

سلام ،چرا استاد نصف تست ها رو حل نکردن ،مثلا از تست ۲۴ به بعد دیگه فیلم توضیحشون نیست که ببینم درست حل کردم یا ن

سلام فیلم هاشون هست شاید برای شما بالا نمیاره به پشتیبانی بگید راهنماییتون میکنن🌷

چجوری بفهمیم اون 63 گرم نظری هست یا عملی

یعنی چی نظری یا عملی🤔 63 گرم از این ماده در ابتدا توی ظرف داشتی دیگه...

@سید محمد متین رشادی سلام منظورم فرمول بازده درصدی بود

(1)

سلام من اونجایی ک استاد ۲۶ گرم رو برای کروم بدست آوردن رو نفهمیدم🤕

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

دقیقه چند میشه ؟

@زینب مقدم دقیقه ۴ ب بعد

استاد اینجا که بین کروم و اون ترکیب طولانی سوال تناسب نوشتن بازده درصدی رو تو کسر ننوشتن چون بین یک ترکیب و یک ماده از داخل همون ترکیب بود . حالا سوال من اینه اگه 63 گرم ناخالص بود و درصد خلوصش رو داده بود باید درصد خلوص رو هم در کسر مینوشتیم درسته؟ موقع تناسب بستن تو قسمت اخر سوال منظورمه.

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی ممنون متوجه شدم.

چرا 2 تا کروم از کجا فهمید

توی فرمول مولکولی ماده داده شده ۲ تا کروم نوشته شده از همون ۲ تا برای نوشتن ضریب تناسب استوکیومتری استفاده شد

سلام وقت بخیر نمی تونستیم برای به دست اوردن جرم کروم ، مجهول رو مساوی cr2o3 قرار بدیم ؟ چون جرم اونم به دست اومد.

سلام وقت بخیر . چرا تو اون تناسبی که میخواستیم جرم کروم رو حساب کنیم بازده رو تاثیر ندادیم؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

@زینب مقدم جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام. چرا استاد در مخرج کسر سمت راست، برای محاسبه ی جرم گازها ، ضریب گازها رو در جرم مولی ضرب نکرد؟! ۵تا گاز داریم در مجموع باید صد در ۵ ضرب میشد که!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

سلام من نمیتونم درک کنم چرا در این بخش از واکنش نباید اون بازده هشتاد درصد را لحاظ کرد؟ بعد اینکه اگر در صدخلوص داده بود برای ماده واکنش دهنده که باید لحاظ می کردیم درسته؟ و اینکه اگر درصد خلوص کروم سه اکسید را داشتیم باید چیکار می کردیم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس:)

آرش سوزنگر | آکادمی امروز

آرش سوزنگر

1 سال پیش

سلام، خسته نباشید تو این سوال استاد فقط کرم موجود در ماده اولیه که انتهای واکنش باقی مانده رو لحاظ کردن، در صورتی که انتهای واکنش در محصولات هم ما کرم داریم که جزو توده ماده جامد باقیمانده هست و اگر میزان کرم اون رو هم حساب کنیم به عدد تقریبی 68 درصد میرسیم، البته تو جواب ها نیست که مشخصه طراح هم در نظر نگرفته اما اصولیش فکر میکنم این باشه، درست میگم؟

(2)

نه ببینید شما درست میگین ولی ما نیومدیم فقط کروم موجود در ماده فراورده رو حساب کنیم ما کرومی که تو کل مقدار 63 گرم واکنش دهنده بود رو حساب کردیم اصلا در نظر بگیرین واکنشی انجام نشده و ما این ماده رو داریم حالا میخوایم ببینیم چقدر کروم داخلش هست با همین کسرای استوکیومتری به جواب میرسیم یعنی 26 گرم حالا این 26 گرم کرومی که داریم بعد از واکنش یه مقداریش به فراورده تبدیل شده یه مقدار هنوز توی واکنش دهنده مونده

(2)

Marzieh ... | آکادمی امروز

Marzieh ...

1 سال پیش

سلام وقت بخیر ببخشید میشه تمرین ۱۷_۱۹_۲۲ رو با روش استاد حلش رو بذارین برام نمیتونم به جواب برسم از رو پاسخم نمیفهمم

سلام عزیزم من رفتم چک کردم جواب های من و پاسخنامه یکسانند فکر نمیکنم بهت کمکی کنه به نظرت خوبه که یه بار دیگه تلاش کنی و جاهایی که مشکل داری رو بخوای ازم که برات توضیح بدم؟

Marzieh ... | آکادمی امروز

Marzieh ...

1 سال پیش

@نسیم جاودانی اخه سؤال ۲۲ کلا پاسخ تشریحی حلش نیست فقط گزینه درستو نوشته

@Marzieh ... پیگیری میکنم که جواب کامل رو بزارن براتون

(1)