یادبگیریم 2:رسم نمودار توابع شامل(ax+b∛)

4.9/5
(96 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با نمودار توابع شامل رادیکال

نمودار توابع رادیکالی
نمودار توابع رادیکالی

`00:37

1 تمرین

سوالات دیگران
z z | آکادمی امروز

z z

6 ماه پیش

سلام ببخشید مگه استاد نگفتند وقتی پشت ایکس منفی باشه نسبت به ایگرگ ها جابه جا می می کنیم چرا اینجا نسبت محور ایکس ها جابه جا کردند ؟؟؟؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

برای تابع رادیکالی با فرجه ۳، اگر نسبت به محور x یا محور y قرینه‌‌ش کنیم، نمودار حاصل یکی میشه

منفی پشت رادیکال دقیقا رو چی اثر میذاره؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر اینجا بعد از رسم تابع رادیکالی نمیشه گفت چون پشت رادیکال منفی داریم‌یه واحد بیاد پایین؟مثل تابع رادیکال با فرجه زوج؟

منظور استاد از اینکه میگن فرجه 3 تاثیری رو منفی نداره چیه؟

(1)

الهه زمانی | آکادمی امروز

الهه زمانی

2 ماه پیش

سلام عدد منفی زیر رادیکال با فرجه (فرد) وقتی از زیر رادیکال بیرون بیاد همچنان منفی است. برای همین ما چه اون رو در نظر بگیریم و چه اون رو در نظر نگیریم باز هم عدد منفی میمونه. امیدوارم این توضیح کمکتون کنه.

ممنون میشم تمرین یاد بگیریم سوال دو رو توضیح بدین

عکس سوال و پاسخنامش رو کامنت کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید ، چرا استاد توی این سوال با اینکه رادیکال فرجه ۳ هستش منفی پشت ایکس رو جایگذاری کرد یعنی نمودار لر رو قرینه کرد ولی توی یاد بگیریم میگه منفی در فرجه ۳ اهمیتی نداره؟؟

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

سلام ببخشید اینجا هم میشه گفت عددی که بیرون رادیکاله yنقطه وسط هست؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

منظورم اینه که میشه y مرکز s

بله اگر ایکس رو برابر با ریشه زیر رادیکال قرار بدی،عدد بیرون رادیکال میشه عرض یا همون ایگرگ نقطه مرکز اس

سلام من اصلا این سوالو متوجه نشدم

(1)

سلام وقتتون بخیر ببخشید تو این سوال برای پیدا کردن b،من وقتی با نقطه (-۲و۱)امتحان میکنم درست در نمیاد میشه لطفا بگید کجارو اشتباه میرم؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی متوجه شدم خیلی ممنونم🌹🙏🏻🙏🏻

من خودمم این سوالو دارم داره از نقطه منفی یک می‌گذره چرا دوتاش شده یک؟

پری صدقی | آکادمی امروز

پری صدقی

1 سال پیش

جواب چی یاد گرفتیم گزینه یک میشه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

پاسخ چی یادگرفتی‌ها کنار جزوه اصلی فصل هست 💚

(1)

سلام بله گزینه یک میشه

(1)

سلام استادد در کدوم جلسه تابع لر رو درس دادند؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

تو این باکسه

(1)

میتونیم بگیم که نمودار رادیکالی فرجه ی 3 وارون تابه لر هستش؟

خسته نباشید میشه لطفا راه حل این تستو بهم توضیح بدین

(2)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

ببخشید این ترتیبش مهمه ینی قبل از مشخص کردن علامت پشت ایکس اول باید عرض از مبدا رو مشخی کنیم؟

البته نه فرقی نمیکنه

ینی اگ هم پشت x منفی باشه هم پشت رادیکال همدیگرو خنثی میکنن دیگه قرینه نمیشه نمودار همون sمیشه؟

سلام بله اینکار فقط برا رادیکار های به فرجه فرد صدق میکنه ن برای همه رادیکال ها

اره . منفی ها تو هم ضرب میشن . ولی اگه اگه فرجه زوج باشه ، منفی زیر رادیکال از بین می‌ره و منفی پشت رادیکال باقی میمونه که باید تو نمودار اعمال بشه !

(1)