یادبگیریم 3:رسم توابع قدر مطلق ترکیبی

5/5
(19 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با نمودار توابع شامل قدر مطلق

سوالات دیگران

گذینه یک میشود جواب

دوستان جواب گزینه یک میشه

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

من متوجه شدم ، فقط خط y=x رو چطور کشیدن و خط y=-x رو متوجه نشدم ( قضیه ۱ هم متوجه شدم )

میشه یکی تفاوت تیپ ۱ و تیپ ۲ رو بگه؟

(1)

سلام دوست عزیزتوی تیپ اول قدر مطلق اگه قدر مطلق از عبارت حذف کنیم میبینی که عبارتت یه عبارت خطی درجه 1 شده شبیه y=mx+b شده ولی در قدر مطلقی تیپ 2 قدر مطلق به دور کل عبارته و عددی یا ایکسی بیرون عبارت نیست امیدوارم با این توضیحات و تطابقشون با جزوه و نگاه و تمرین متوجه شده باشید

(1)

رقیه مرمزی | آکادمی امروز

رقیه مرمزی

3 ماه پیش

خیلییی سخته

چندبار نگاه کنید و نمونه سوال هارو خودتون حل کنید و نمونه سوال بیشتر از اینترنت حل کنید بهتر متوجه میشید

یعنی ریشه داخل قدر مطلق رو باید برای دوتاشون بزاریم یا فرق نمیکنه اگه مثلا برای بالایی بزاریم برای پایینی نزاریم ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

این مدل از همه سخت تر بود قاطی کردم☹️

(1)

هر جاش مبهم بود بگو توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مگه قدر مطلق منفی رو مثبت نمیکنه پس چرا چیزی که از قدر مطلق بیرون امده منفی میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

منفی نمیشه قرینه اش میشه

یه نمونه دیگه تابع قدر مطلقی هست که به‌صورت f(|x|) هستش ؛ اونو استاد تدریس نکردن؟

همون نمودار توابع قدر مطلقی نوع دوم هست

میشه چی یادگرفتی رو توضیح بدین چرا لر خودش نمیشه هم تو قسمت منفیه هم مثبت

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان اینجا چون ضریبی که ایکس به توان 2 گرفته،خودشو به تنهایی نشون نمیده و با مقایسه کردن میتونیم بفهمیم چه اثری گذاشته؛ استاد کار خاصی باهاش نکردن درسته؟

نه درسته..کاری نکرده باهاش

(1)

من هنوز برام جا نیفتاده . اینکه ما میگیم حاصل قدر مطلق هیچوفت منفی نمیشه. و اگر داخل قد مطلق منفی شد، برای حاصلش باید قرینه‌اش بیاد بیرون و قرینه ی منفی هم میشه مثبت دیگه. غیر اینه؟ انگاری برای قرینه ما خودمون یه منفیه دیگه بهش میدیم که مثبت بشه. پس چرا وقتی استاد دارن میگن قرینه اش میاد بیرون، بازم همون x- رو نوشتن! لطفا یجوری بگید که بفهممش😢

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

فاطمه حسینی | آکادمی امروز

فاطمه حسینی

10 ماه پیش

ببخشید یه سوال دیگه هم دارم اینکه اون جا هایی با قرمز مشخص کردم متعلق به x هاست؟ چون اون بالای محور زرد رنگ کشیدم متعلق به yبود و رسمش کردیم.اگر سمت راست، زرد رنگ‌بخواهد قرینه شود اون قسمت قرمز ،پایین سمت راست قرینه می شه درسته؟

بچه ها _۲پشت ایکس دو چی شد موقعی ک میخواستیم تابع رسم کنیم؟؟

این نمودار منفی ایکس دو به علاوه یک هست که ما در قسمت ایکس های منفی رسمش کردیم