یادبگیریم1:انتقال،انبساط(انقباض)،قرینه

4.8/5
(29 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

انتقال و تبدیل نمودارها

انتقال،انبساط(انقباض)،قرینه
انتقال،انبساط(انقباض)،قرینه

`00:47

تست انتقال،انبساط(انقباض)،قرینه
تست انتقال،انبساط(انقباض)،قرینه

`00:35

1 تمرین

تبدیل معکوس
تبدیل معکوس

`00:49

2 تمرین

تبدیل نمودارهای sin x و cos x
تبدیل نمودارهای sin x و cos x

`00:49

1 تمرین

سوالات دیگران

انبساط برای دهم است و باید یاد بگیریم؟

سلام در 3f(x) x ها هم جابه جا می شوند یا نه ؟

چرا ترتیب اینقدر مهمه آخه تو رسم فرقی نمیکنه میشه یکی بگه که مثلا یه تابعی هست که در رسم ترتیب هم مهم هست بعد اگه معادله کلا عوض مگه نباید اون رسمش هم عوض شه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

ترتیب درست اعمال تغییرات روی نمودار پایه: جابجایی افقی (چپ / راست) ← x-h کشیدگی یا فشردگی افقی ← b کشیدگی یا فشردگی عمودی + قرینه ← a جابجایی عمودی (بالا / پایین) ← k مثلا تابع اولیه f(x) بوده و ما همه تغییرات رو اعمال کردیم: a f(b(x-h))+k

(2)

سلام در یادبگیریم اگر به جای منبسط گفته بود منقبض گزینه 1 میشد؟

طهورا عیوضی | آکادمی امروز

طهورا عیوضی

10 ماه پیش

سلام اوکیه؟

ساره قاسمی | آکادمی امروز

ساره قاسمی

1 سال پیش

سلام،میشه توضیح بدین که چرا بجای اینکه x هارو تقسیم بر منفی یک کنیم ضرب کردیم؟مگه توی پرانتز عملیات برعکس نمیشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

سلام اینو یک بار دیگه توضیح میدین ؟🙏✨️

سلام ببین وقتی در کل میخوای ببینی دو تا نمودار در چند نقطه و چه نقاطی همدیگه رو قطع میکنن،کافیه معادلشون رو با هم برابر بذاری و حلش کنی و عددی که به عنوان جواب این معادله برای ایکس بدست میاری،یعنی در اون نقطه،همدیگه رو قطع میکنن 🌷 (البته به شرطی که اون نقطه در دامنه هر دو نمودار باشه)

حامد مجیدی | آکادمی امروز

حامد مجیدی

1 سال پیش

ببخشید آیا نمودار 3^(x-3)- با انتقال۳واحد به سمت راست نمودار x^3- برابر اگه برابر چرا؟ یکم توضیح میدید

(1)

اولی : گزینه 1 دومی : گزینه 2

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

(1)

چی یاد گرفتی؟ ۱= ۱ ۲=۲

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پاسخ چی یادگرفتی ها رو از جوابیه‌ش دقیق تر چک کنین🪷

این آکادمی رسما پول مارو خورده

(5)

جواب چی یاد گرفتی ۱- ۱ 2-۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

عاخه این چه طرز تدریسه . سال دهم رسم انتقال نمودار تدریس میشه . سال دوازدهم تازه چگونگی انتقال نمودار رو یاد میدن . اگر برای تبلیغ ثبت نام اکادمی تون به جای 50 ساعت تدریس رایگان زیست دکتر رفیعی ، یک ساعت از تدریس استاد عزیزی استفاده بکنید . مطمئن باشید هیش کی ثبت نام نمیکنه

(5)

می دونی مشکل از اکادمی نیست همه پکیج های جامع اینجوری ریاضی درس می دن

(2)

دروغ نمیگی اره

(1)

فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

10 ماه پیش

خب اینطوری ترکیبی درس داده میشه و آمادگی داری

هدیه کیانی | آکادمی امروز

هدیه کیانی

1 سال پیش

ویدیو های ریاضی خیلی استپ میشه چند ثانیه پخش میشه چند ثانیه استپ، بقیه درسا برام اینطور نیست

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام به پشتیبانی انلاین اطلاع بدین‌پیگیری کنن

گزینه 1 ایکس اش تقسیم بر3شده وعرض آن 3برابر شده درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله همینطوره

این جمله چرا نادرست است؟ اگر fx تابعی اکیدا نزولی و gx تابعی صعودی باشد،آنگاه تابع f-g ثابت است.

جواب به صورت صوتی می باشد:)