تست 1

4.8/5
(27 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با نمودار توابع شامل قدر مطلق

سوالات دیگران

ی سوالی که دارم الان توی صورت سوال x-2 توی قدر مطلقه و پشتش ی x هست ، این x توی عبارت داخل قدر مطلق باید ضرب بشه ؟ ( ما که اینجا پرانتزی نداریم )

حق نداریم ایکس رو ببریم داخل قدر مطلق و در ایکس منهای دو ضرب کنیم مگر اینکه ایکس رو بازه بندی کنیم و قدر مطلق رو برداریم

چرا xرو در پرانتزا‌ ضرب نکردن‌ ؟ این‌جوری درجه‌۱ بود میشه این قسمتو توضیح‌ بدید

چجوری درجه یک میشه 😑

اگر x ها رو در پرانتز ضرب کنن میشه درجه دو ، مثلا x در x میشه x به توان دو که درجه دو هستش و سهمی لازمه برای رسم نمودارش

خدا بزرگه :) | آکادمی امروز

خدا بزرگه :)

10 ماه پیش

اگر از قسمت پایه ی دوازدهم برید اونجایی که نوشته جزوات ریاضی و جزوه ی فصل نمودارها رو از اونجا دانلود کنید، کامل توی جزوه هست این بخش.

بچه ها من اینجارو منوجه‌نمیشم از کجا میفهمیم x یه ریشه اش صفره؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

چون کلا یه x جدا داریم ضربدر یه پرانتز حالا اگه خود اون x صفر باشه ضربدر پرانتز سه کل عبارتمون صفر میشه

این تست ها دقیقا صفحه ی چند جزوه هست ؟؟

جزوه رو چطور سفارش دادید؟

رقیه باویه | آکادمی امروز

رقیه باویه

10 ماه پیش

@زهرا ‌نصراللهی سفارش ندادم از قسمت جزوه ها دانلود کردم و رقتم چاپشون کردم🌱

@زهرا ‌نصراللهی باید بری توی قسمت جزوه ها یه قسمت هست به اسم چاپز از اونجا سفارش بده قیمتش از اینکه چاپ کنی مناسب تره

اینکه اگه منفی داشتیم پشت x یا بیرون پرانتز باید قرینه کنیم فقط برای معادلات درجه 3 هست درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا منفی رو تو داخل همون پرانتز پشت x نزاشتیم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام وقت بخیر الان برد این تابع به دست اومده چیه؟

سلام وقت شما هم بخیر بردش میشه مجموعه کل اعداد حقیقی یا R😊

خب درسته که اعدادمنفی،داخل قدرمطلق رومنفی میکنه ولی درنهایت که مثبت بیرون میادبخاطرقدرمطلق..

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله در یه منفی ضرب میشه و مثبت میاد بیرون

سلام وقتتون بخیر..برای تیپ۳ازتوابع قدرمطلقی جایی که دوحالت میشه بعدپیداکردن یشه داخل قدرمطلق، استادمیگن اعدادبیشتراز۲،چون داخل قدررومثبت میکنن خودعبارت داخل قدرمیادبیرون ولی برای اعدادکوچکتراز۲ چون عبارت داخل قدررومنفی میکنن،قرینه اش یعنی منفی میادبیرون رودرک نمیکنم،مگه فرقی هم میکنه،مگه درکل هرچیم(هم مثبت هم منفی)داخل قدرقراربگیره مثبت نمیشه درنهایت،اگه ممکنه کمی واضحترتوضیح برین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام ببین اعداد مثبت که همون طوری مثبت میان بیرون اعداد منفی رو باید تبدیل به اعداد مثبت کنیم و بفرستیم بیرون پس توی یه منفی ضرب می کنیم مثلا اگر توی قدر مطلق عدد ۷- داشته باشیم از صدر مطلق بخاد خارج بشه در یه منفی ضرب میشه و ۷+ خارج میشه

@نرگس مهدوی چه لزومی داره خب؟..ب همون دلایلی که گفتین،باید حتماًدریه منفی ضرب بشن؟

استاد عالی هستن

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

🙌😎❤️

mahla ☆ | آکادمی امروز

mahla ☆

1 سال پیش

سلام توی دقیقه ی 00:52 برای دامنه چرا کوچکتر مساوی و بزرگتر مساوی 2 گذاشته؟ چرا به جای 2 صفر نذاشته؟ یعنی ریشه هرچی بود باید همون رو بزاریم؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام اونحایی ک تابع رو واسه ایکسای منفی رسم کردن یه تیکش توی قسمت مثبت هست نباید اونو قرینه کنیم ک بشه گزینه ی 2؟؟؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

Tanin Dolatkhah | آکادمی امروز

Tanin Dolatkhah

2 سال پیش

نباید اون قسمت پایینو بیاریم بالا؟ ک جواب بشه گزینه ی ۱؟

این تابع های قدر مطلقی ترکیبی هست اون روشی که شما میگی مال زمانیه که کل عبارتمون تو قدر مطلق باشه

(1)

Tanin Dolatkhah | آکادمی امروز

Tanin Dolatkhah

2 سال پیش

@راضیه جلیلی وقتی ترکیبی باشه دیگه قسمت پایین نباید بره بالای نمودار؟

@Tanin Dolatkhah وقتی ترکیبی باشه یعنی یه قسمت هایی توی قدر مطلقه و بیشتر ازدرجه 1 هستن که باید دوتا پیشامد براشون داشته باشیم بزرگتر از ریششون و کوچیک تر از ریششون .اما زمانی که کل تابع تو قدر مطلقه چون قدر مطلقه کل yمثبت میکنه و هر y منفی داریم باید نسبت به محورxقرینه کنیم بیاریم بالا کهyمثبت شه

@راضیه جلیلی تیپ2)عبارتی که کلش تو قدر مطلق:lf(x)l ینی هر ریشه مثبت یا منفی توش بزاری جواب (y)میشه مثبت پس باید نمودار این نوع عبارت ها رو طوری بکشیم اگه yزیر صفر بود نسبت به محور xقرینه میکنیم که yمثب شه. تیپ3)عبارتی که نه کلش قدر مطلقیه و نه درجه 1 هستش) اینجور مواقع ریشه قدر مطلق )(ها) رو پیدا میکنیم بزرگتر مساوی ریشه یا کوچکتر مساوی ریشه میزاریم اون مساوی که زیر علامت ها هم که میزاریم بستگی داره اگه یکی از قدر مطلقا تومخرج کسر باشه برای اینکه (تعریف نشده) نشه نباید اون مساوی رو زیر علامتامون نزاریم اما اگه تو مخرج کسر نباشه قدر مطلقمون: اون مساوی هارو میزاریم و در اخر نمودار دوتا پشامد بزرگتر از ریشه و کوچکتر از ریشه رو رسم میکنیم و تامام

(1)

Tanin Dolatkhah | آکادمی امروز

Tanin Dolatkhah

2 سال پیش

@راضیه جلیلی ممنون ازت

نسا سیف | آکادمی امروز

نسا سیف

2 سال پیش

برای تیپ ۳ از توابع قدر مطلقی فقط مواردی بررسی شد که یک قدر مطلق داشتیم و یک ریشه بدست اومد. اگه دو تا ریشه داشتیم چطور حل کنیم؟ امکانش هست کامل توضیح بدین!🙏🏻

سوال منم هست اگه دوتا ریشه مجزا داشتیم چکا کنیم؟

بجای ایکه حالت بندیامون دوتا باشه ، تو 3 بازه باید حالت بندی انجام بدیم . مثلا یه بازه کوچیکتر از ریشه اول ، یه بازه بین ریشه اول و دوم و یه بازه بیشر از ریشه دوم !

(1)

@راضیه جلیلی بجای ایکه حالت بندیامون دوتا باشه ، تو 3 بازه باید حالت بندی انجام بدیم . مثلا یه بازه کوچیکتر از ریشه اول ، یه بازه بین ریشه اول و دوم و یه بازه بیشر از ریشه دوم !

(1)