سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
توضیح کتبی سوال عددگذاری دقت کنید که این محاسبات همون مثال عدد گذاری ای است که استاد گفتند چون ما ایکس صفر رو ۳ در نظر گرفتیم ، حالا باید توی گزینه ها بجای ایکس صفر بذاریم ۳ و ببینیم کدوم گزینه به ما حاصلی که از قبل بدست آوردیم رو میده و اون گزینه دوم خواهد بود
(17)
محدثه دشتبان
3 سال پیش
سلام من خط 5 را نفهمیدم میشه لطفا توضیح بدین.
(1)
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
@محدثه دشتبان برای بدست آوردن ارتفاع مثلث باید عرض از مبدأ رو بدست بیاریم چگونه؟ با صفر گذاشتن ایکس
(1)
بهزاد ظهوریان هادی
3 سال پیش
سلام و عرض ادب. خسته نباشید. من فقط نفهمیدم که شما چرا معادله y را با y0 یکی در نظر گرفتید؟؟؟؟ y= -x +3 را با y0 . مساوی گذاشتید برای پیدا کردن ارتفاع ( y0 )
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
@بهزاد ظهوریان هادی سلام و درود چون میخواستیم نقطه ایکس صفر و ایگرگ صفر رو در معادله خط صدق بدیم پس بجای ایکس و ایگرگ، این ها رو گذاشتیم توی معادله
(1)
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر 🌼 سوال ۴ تست بزنیم ها ، برای گزینه ی ۴ خب مگه نباید یک بار مثبت رو حساب کنیم یک بار منفی ش رو؟؟ و خب اینطوری که y دو تا عدد براش بدست میآوریم. اما خب خودش گزینه ی سوم رو سبز کرد. میشه توضیح بدید؟ و اینکه تحلیل گزینه ی سوم رو برحسب چیز هایی که استاد گفتن نوشتم اما بر این حساب و با روش استاد گزینه ی سوم تابع هست میشه این رو هم لطفاً توضیح بدید ؟
حکیمه فلاح زاده
8 ماه پیش
من این سوال رو از خودم به جایxصفر وy صفر عدد گذاشتم و جواب درست شد یعنی اتفاقی اینطور شده یا درسته؟
سیده فاطمه کبری رضوی
10 ماه پیش
ببخشید من نفهمیدم دقیقا فرمول (y-y1=m(x-x1 چه کاربردی داره و از کجا اومده میشه لطف کنید توضیح بدید
(2)
.. .
1 سال پیش
سلام ببخشید میشه این راه عدد گذاری ک استاد گفتن رو توضیح بدید؟
.. .
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بله اینجاشو متوجه ام برا اینکه y0 رو پیدا کنیم باید معادلشو بنویسیم؟ مگ معادله y=ax+b نیست؟ چرا y_y1=m(x_x1)? میشه توضیحش بدین؟
.. .
1 سال پیش
سلام ببخشید چرا معادله خط رو نوشتیم y-y1...... من متوجه نشدم چطور شد میشه هم از راه عدد گذاری و هم از این راه ی بار دیگ توضیح بدین؟ گیج شدم چطور این معادله بدست اومد
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام منظورت فرمول تفاضل ایگرگ ها به روی تفاضل ایکس هاست ؟
.. .
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی y-y1=m(x-x1) اصن نمیدونم چطور از روی نمودار نقاط رو جای گذاری کردن و چیشد؟!
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@.. . میشه اون دقیقه ای که از این فرمول استفاده میکنن رو مشخص کنی
.. .
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی دقیقه ۱:۳۵
دردانه قاسمی
1 سال پیش
مگه معادله خط نمیشه y=ax+b?
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
دردانه قاسمی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی پس چرا استاد گفتن y-y1=m(x-x1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@دردانه قاسمی این هن همونه منتهی به جای y1 و x1 باید عدد بزارین و ساده کنین باز به همون فرمول قبلیه میرسین
اسما جرکانی
2 سال پیش
سلام چرا معادله .y رو نباید داشته باشه...اینو متوجه نمیشم ،یعنی فقط به خاطر اینکه بر حسب .x هست ؟؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام آره دیگه وقتی میگه بر حسب ایکس صفر،یعنی بجای ایگرگ صفر هم باید معادل سازی کنی و ایکس صفر بذاری
اسما جرکانی
2 سال پیش
سجاد اسماعیلی
3 سال پیش
قابل توجه همه دانش آموزان
(2)