تست 9

5/5
(2 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تعریف مشتق و فرمول‌های مشتق‌گیری

مفهوم مشتق
مفهوم مشتق

`00:45

فرمول‌های مشتق
فرمول‌های مشتق

`00:50

تست فرمول‌های مشتق (۱)
تست فرمول‌های مشتق (۱)

`00:38

تست فرمول‌های مشتق (۲)
تست فرمول‌های مشتق (۲)

`00:50

سوالات دیگران
آیدا راحمی | آکادمی امروز

آیدا راحمی

2 سال پیش

سلام وقت بخیر چرا روش مشتق گرفتن مخرج این تست با مخرج تست 8 فرق داره هردو رادیکالین دیگه از کجابدونیم کی صورت یک بزاریم کی مشتق اون عدد؟؟

به غلت این که در تست 8 ضریب ایکس یکه!

اگر بجای مشتق گرفتن از رادیکال xبه توان سه دوم رو مشتق میگرفتیم هم همین جواب در میومد میتونیم کلا رادیکالو به صورت توان دار بنویسیم و مشتق بگیریم همیشه یا حتما باید توان دار باشه عبارت زیر رادیکال؟

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

سلام وقتتون بخیر باشه در واقع رادیکال همون توان ۱/۲ هستش دیگه ، و چه بصورت رادیکالی بنویسید چه توان ۱/۲ فرقی نمیکنه و مشتقش یکی درمیاد .

Siti Salimi | آکادمی امروز

Siti Salimi

3 سال پیش

چرا مشتق صورت میشه یک؟ مگه x متغییر نی

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

3 سال پیش

گلم از x مشتق که بگیرین و توانش ازش یکی کم بشه میشه x به توان 0 که برابر 1 هستش .

سوال دارم

سوال دارم

مثالش رو دقیق بهم نشون بدید تا بهتر راهنماییتون کنم چون اینجوری که میگید برام منطقی نیست و متوجهش نمیشم

سوال دارم

سلام و وقت بخیر خیر چنین چیزی نیست ببینید همیشه اول ایکس رو جایگذاری میکنیم اگر صورت و مخرج جفتشون شدن صفر اونوقت هوپیتال می‌زنیم هم از صورت مشتق میگیریم و هم از مخرج از جفتش باید بگیریم