یادبگیریم2:میدان مغناطیسی اطراف سیم راست(قسمت دوم)

5/5
(48 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

میدان مغناطیسی

 پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله
پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله

`01:48

سوالات دیگران

چرا اینجا استاد برای درون سو گفتن که میدان مغناطیسی رو به پایینه مگه به سمت بالا نمیشد پاد ساعتگرد

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

همراه با تایم سوالتون هم بپرسید مجدد 🌷

سلام مگه قرار نشد وقتی میدان مغناطیسی ها خلاف جهت هم بودن و نقطه بین اونها قرار گرفت (بی) تُتال جوابش بشه (بی) اون سیمی که (آی) اون بزرگتره پس چرا اینجا (بی) تُتال شد صفر ؟؟؟!!¡!!!

اگه بجای پایین بگیم ساعت گرد غلط میگیرن داخل امتحان؟

سلام چرا تصویر قطعه ؟

جریان به سمت پایین هسته درست گفتم

سلام وقت بخیر سمت چپ جاذبه وi2 به سمت بالا و سمت راستیه دافعه وi2 به سمت بالا

(1)

اگر فاصله و جریان برعکس بود چیکار می کردیم یعنی نقطه به اونی که جریان کمتر داره نزدیک تر از اونی که جریان بیشتر داره باشه؟

جهت میدان برآیند چطور میشه؟

این درس اصلا فرمول نداره😕 فیزیک با فرمول و حل کردنی شیرین تر میشه🥲

(2)

این فصل فرمول هم زیاد داره 😊

@سید محمد متین رشادی بله حق با شماست..

سلام وقت بخیر این جا توان 2 میدان ها جا افتادن اگر که اشتباه نکنم.

میشه این سوال رو جواب بدین

صفحه چندکتابو میگی

من این سوال رو نمیفهمم میشه برام کل سوال رو توضیح بدید 🥲

توی سوال جریان ها و فاصله هامون برابره پس تنها چیزیکه مورد نظرقرارمیدیدم و بررسی میکنیم میدان هاست.در قسمت اول گفته اگر میدان B جریانش بیشترشه..BT به سمت پایین میشه..خب واسه برایند دوحالت داریم یا هردو میدان به سمت بالا باشن...یا یکی بالا باشه یکی پایین و اونیکه بالاست بزرگترباشه چون برایند بالاشده.حالا واسه اینکه ببینیم کدوم حالتو درنظربگیریم تیکه دوم سوال خودش بهت کمک کرده و گفته ..بعدا وقتی جریان bبیشترشه برایند سمت پایین میشه پس این ینی حالت کلی ما اینه که یک میدان بالا و یک میدان پایین باشه و اونیکه پایین بوده BBبوده که با افزایش جریان برایند رو سمت خودش کشیده....تیکه بعد سوال ازت میخواد بگی حالا که میدونی یک برایند بالا بوده و یکی پایین مشخص کن درون سو بودن یا برون سو...طبق اینکه برایند پایین شده.بادست راستت برو و میبینی میدانbبرون سو هست برای aهم میری و باید میدان سمت بالا بره و فقط وقتی اینطوری میشه که برون سو باشه.....پس هردو برون سو بودن

سلام این قسمت رو نفهمیدم

نه اوکیه

سلام اگر بازم مشکلی بود حتما بگید 🌷 (در کامنت مجزا و ریپلای نباشه 🌷)

ببخشید اینجا میدان Bکدوم میشه نمیتونم تشخیص بدم.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام تصویری که فرستادم رو ببین پس تو نقطه A‌میدان به سمت پایینه

جواب چی یاد گرفتیم سوال اول مغناطیسی می ربایند اسکویید سوال دوم درون سو سوال سوم A میشه هم جهت Bمیشه خلاف جهت درسته؟

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پاسخت رو با جوابیه چک کن🪷

(1)

چرا اینطوری جهت میدان مشخص شد ؟ چرا جهت میدان سیم ۱ شد برای سیم ۲ و جهت میدان سیم ۲ شد برای سیم ۱؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷