یادبگیریم1:میدان مغناطیسی اطراف سیم راست(قسمت اول)

4.8/5
(40 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

میدان مغناطیسی

 پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله
پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله

`01:48

سوالات دیگران

سلام وقتتون بخیر ببخشید جواب چی یادگرفتی دوم چی میشه ؟ نمیتونم حل کنم🙏🏻

جوابش میشه درون سو

سلام وقت بخیر میشه درونسو

دوستان میشه نتیجه چی یادگرفتی اولو بگین؟من پاسخنامه رو ندیدم.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سرفصل سوم فیزیک 2 دستامو از دست دادم.

(1)

😊👍👍👍

(1)

همین الانم ندارم

متولدین ۸۷ و ۸۶ کلا همینن، موقع ما اولین سالی بود که عشقشون کشید سمپاد نمونه یکی کنن ...سوالایی جلومون گذاشتن که تهش خودشون گفتن استاندارد نبوده. امتحانارو کشوری کردن. دهم شدیم تا آبان گفتن غیرنهاییه.. دی ماه گفتن نهاییه. باز گفتن نیست. یازدهم شدیم گفتن ۶ درسه. بعد آبان شد گفتن همه درسا... از تاریخ و دینی و محیط زیست و ریاضی و فیزیک بعد گفتن تاثیر مثبته ...دوماه بعد گفتن تاثیرمثبت نیست.... الانم وضعمون اینه، توفکرکن...تخصصیامون ..عملا وسط مجازیه نصفش... میام اکادمی.نت میره. وسطش.تا دوساعت.باز گفتن نهاییا معلوم نیست باشه یانه. شمام که موش ازمایشگاهی بودید کلا... کلا نسل ۸۶ و ۸۷، داستانامون واقعا جالبه. جزاینکه خودمونو به کوری و کری زدیم.

(4)

@مهتاب مهرآبادی منم ۸۸ ام ولی اینا بود برام همه

(1)

علی بهاری | آکادمی امروز

علی بهاری

1 ماه پیش

@مهتاب مهرآبادی وضع الانمون هم همینه که =/

سلام چرا تصویر کلا قطعه؟

سلام به پشتیبانی اطلاع بدید تا راهنمایی کنند 🌷

میتونیم جهت f با جریان هم بدست بیاریم؟

سلام.نه از جریان برای بدست آوردن نیروی وارد بر سیم حامل جریان استفاده میکنیم نه ذره ی بار دار.

سلام

بدون انحراف یعنی چی

ممنون میشم توضیح بدین

سلام چی یادگرفتی اول رو توضیح میدید؟؟

سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(2)

دوستان یک سوال... زمانی که سیم در صفحه هست می تونیم بگیم هرجایی که دستمون کتمل بسته میشه داره جای برون سو رو نشونمون میده؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام میتونی مشابهش رو از روی ویدیو مشخص کنی تا بهتر منظورت رو متوجه بشم؟

Mahdi ? | آکادمی امروز

Mahdi ?

1 سال پیش

ببخشید جواب سوال چی یادگرفتی دوم چی میشه؟

درونسو

(1)

سلام نتیجه آزمایش تو چی یادگرفتی چی میشه ؟

سلام امیررضا جان محض احتیاط حتما پاسخنامه چی یادگرفتی رو چک کن اونجا دقیقتر توضیح داده 🌷

سلام.اینکه "اطراف سیم حامل جریان، میدان مغناطیسی وجود داره" رو میشه نتیجه گرفت

زمانی که I درون سو است آیا فاصله بین خطوط میدان فرق دارد ؟ یعنی فاصله بین دایره اول و دایره دوم با فاصله بین دایره چهارم با دایره پنجم فرق دارد ؟ و اگر فرق داره چه فرقی دارد

(1)

جهت جریان رو به بالا میشه چون جهت حرکت عقربه ها ساعتگرده و نتیجش هم فک کنم این میشه ک عبور جریان از یک سیم راست باعث ایجاد میدان مغناطیسی در فضای اطراف سیم می شود، در این حالت خطوط،میدان مغناطیسی بصورت دایره های هم مرکزی هستند ک سیم حامل جریان در مرکز آنها قرار دارد..

(1)

درسته تحلیلتون

نتیجه آزمایشش چی میشه،؟؟؟

سلام چرا با دست راست تعیین علامت B رو انجام میدن؟!

(1)

سلام چون جهت جریان قرار دادی در سیم حامل جریان،همون جهت حرکت بارهای مثبت(پروتون ها) در نظر گرفته میشه و عموما برای بارهای مثبت،از قاعده دست راست استفاده میشه(به طور معمول)

(2)

@سید محمد متین رشادی یعنی اون بار نقطه ای برای ما اهمیتی نداره؟

@فاطمه سادات میر عابدی جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی سلام ببخشید اگه بار یا همون ذرمون منفی باشه میدان رو با دست چپ تعیین میکنیم اینجا هم یا نه؟

@نگین منصوری سلام بله اگر اون بار نقطه ای منفی باشه،با دست چپ

@سید محمد متین رشادی سلام ببخشید مگه پرتون ها حرکت نمیکنند پس چرا جهت جریان در اثر شارش بار مثبت است

@محمدجواد ظهیری اصل جواب به صورت صوتی می باشد:)