یادبگیریم9:انتشار آب (اسمزی و غیر اسمزی)

4.9/5
(709 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

یاخته ها و بافت در بدن انسان

اندامک های سلول
اندامک های سلول

`01:38

1 تمرین

ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست
ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست

`01:27

1 تمرین

بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست
بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست

`01:09

1 تمرین

سوالات دیگران

چی یاد گرفتی میشه غ غ ص؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی میشه غ،غ،ص؟؟

الهه زمانی | آکادمی امروز

الهه زمانی

2 ماه پیش

بله

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

خب الان فشار اسمزی در جهت شیب غلظته یا خلاف جهت شیب غلظت؟ چون آب از محیطی که غلظت محلول کمه میره به جایی که غلظت محلول زیاده پس یادبگیریم قبلی که تو توضیح انتشار گفته بود انتقال مواد در جهت شیب غلظت، اسمز انتشار محسوب نمیشه؟ یا ما فقط تراکم آبو حساب میکنیم و به تراکم کل محلول کاری نداریم؟

الهه زمانی | آکادمی امروز

الهه زمانی

2 ماه پیش

سلام فشار اسمزی از جای کم غلظت به جای پر غلظت هست و این یعنی در جهت شیب غلظت هست. و فشار اسمزی و در کل اسمز انتشار اب ها هستش و ربطی به انتشار در یاد بگیریم قبلی نداره.

(1)

اونجایی که استاد میگه این ور همیشه آب خالص و اون ور آب قنده،خب یعنی قند از بین نمیره توی آب؟حل نمیشه؟اصلا حجم آب بیشتر از قند میشه دیگه نه؟

قند ها توی اب همیشه میمونن درسته حل شده ولی ازبین نرفته ذرات حل شونده همیشه توی محلول (اب) باقی میمونن

(1)

پتانسیل آبی دیگه چیه ؟

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

5 ماه پیش

مربوط به آب هست هرچی آب در محیطی بیشتر باشه رقیق تر پدر نتیجه پتانسیل آبی هم بیشتر هست

من مفهوم پتانسیل آبی را نفهمیدم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

سوالت مربوط به کدوم قسمت فیلمه؟

@زینب مقدم از دقیقه ۲۶ به بعد

سلام وقتتون بخیر برای سوالات چی یاد گرفتی میشه غ غ ص ولی پاسخنامه زده بود ص غ ص استاد هم تا حدودی اشاره کردن که اولی غلط میشه کدوم میشه پاسخ اولی؟

غ جواب ها میشن غ غ ص

جواب سوالات به ترتیب ص،غ،ص

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

اولی مگه غلط نیست؟

(4)

۰ ‌ | آکادمی امروز

۰ ‌

2 ماه پیش

@جواد سرابی bale eshtebahe

سلام ببخشید یعنی اگه یک سوارخ مانند، بزنیم تقریبا وسط لوله سمت چپ که آب از اون آب خارج بشه(فشار برداشته شه) اون وقت لوله سمت راست کاملا خالی میشه؟!

A M | آکادمی امروز

A M

7 ماه پیش

یعنی این جمله که میگه انتشار آب از جای پرتراکم به کم تراکم به تدریج کاهش میابد درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زینب حسینی | آکادمی امروز

زینب حسینی

7 ماه پیش

سلام ، مگه آب ماده قطبی نیست پس چطور از غشا رد میشه ؟ چون برای اسمز آب از پروتئین ها رد نمیشه درسته ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

تعریف کتابم صرفا عبور آب از غشایی با تراوایی نسبی هست ینی تاکید نکرده که عبورش از بین فسفولیپید ها هست الزاما پس هم فسفولیپید هم پروتئین می‌تونه باشه

گزینه۱و۳ درست و نادرست رو اگر میشه توضیح بدین خوب متوجه نشدم.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان یعنی فشار اسمزی سمت راست ظرف بیشتر از سمت چپه؟

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

M.S .H | آکادمی امروز

M.S .H

10 ماه پیش

اینجا طبق توضیح استاد مولکول های آب از پروتئن غشا عبور می کنند به نام کانال های آب....پس نمیشه گفت چون از پروتئین عبور می کنه میشه تسهیل شده؟چون تعریف انتشار تسهیل شده طبق جزوه "عبور مواد از منفذ پروتئین های سرتاسری ویژه ای از غشا به نام کانال "هست

بله میشه اینجا بهش گفت انتشار تسهیل شده

M.S .H | آکادمی امروز

M.S .H

10 ماه پیش

یعنی انتشار تسهیل شده آب = اسمز.....؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷