محدثه باشتنی
2 هفته پیش
الان میشه این سوال رو به روش تناسب حل کرد؟
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
ولی بعید میدونم تناسب مناسب باشه برای این سوال
محدثه باشتنی
2 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی چرا؟ میشه بی زحمت توضیح بدین ؟
Nima Xanabdal
1 ماه پیش
تو بین همه فصل های فیزیک این فصل رو خیلی چرت و ضعیف توضیح داد
علیرضا صفایی
4 هفته پیش
داش بد توضیح نداد که خب
Taha Rashidi
6 ماه پیش
درود این سوالو نمیشه از اون فرمول تستی اسانسور رفت؟؟
محدثه باشتنی
2 هفته پیش
سلام خیر چون پای نیروی اصطکاک در میان هست خود استاد هم اینو گفتن
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
سلام خسته نباشید چی یاد گرفتی ها رو میشه حل کنید من از پاسخنامه چیزی نفهمیدم
(3)
(2)
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
@Amir Hossein J دستت درد نکنه عزیزمم منم همینو بدست اوردم فقط بجای اینکه شتاب گرانشو 9.8بزارم 10 گزاشتم و سوال بعدیش هم نیروی وزن رو هم حساب کردم برای همین ی خورده گیج شدم ممنونمم
(1)
فاطمه کریمیان
6 ماه پیش
یاد گرفتی اول قسمت ج متوجه نمیشم میشه توضیح بدید
Amir Hossein J
6 ماه پیش
سلام. نیروی کشش نخ از طرف نخ به جسم به طرف وسط نخ هستش. پس طبق قانون سوم نیوتن واکنشش میشه از طرف جسم به نخ به طرف جسم.
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
@Amir Hossein J سلام هردو سوال چی یادگرفتی رو میشه حل کنی ممنون من حل کردم ولی مطمعن نیستم درست باشه بیزحمت اگه میشه...
مبینا مصطفوی
6 ماه پیش
سلام جواب سواله 2 چی یاد گرفتی تو پاسخنامه نامفهومه میشه توضیح بدید؟
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
سلامم ی سوال تو قسمت الف سوال دوم نیروی خالص برابر صفره ازطرفی هم مقاومت هوا رو داده هم اصطکاک پس نیروی خالص همون کی میکشه کی نمیزاره است تا اینجا اوکی چجوری 3600بدست اوردی؟؟
صبا نوروزپور
6 ماه پیش
@Ali Fathabadi سلام سوال 2 چی یادگرفتی قسمت ب به این صورت است : T-fk-fD=ma => T-220-380=1500*2 => T-600=3000 => T=3600N
پرنیان جهان بین
7 ماه پیش
درود بر شما..خسته نباشید ببخشید برای یادبگیریم یک قسمت (ب) نیروی کشش نخ T هست درسته؟ بعد میگیم برای اینکه نیروی کشش نخ رو حساب کنیم فرمولش میشه T=mg که جواب میشه..T=10*9/8 T=98 درسته؟
دینا انصاری
1 سال پیش
بخش چی یادگرفتی؟ سوال آخر قسمت الف سرعت ثابت یعنی شتاب رو صفر درنظر بگیریم Fnet=ma→T-fK-fD=m×0
Maedeh karami
6 ماه پیش
سلام بله
اوا اسدی
1 سال پیش
ببخشید من این نیروهای کنش و واکنش رو وقتی که تعداد نیروهامون زیاده نمیتونم بفهمم که کدوم نیرو به کجا وارد میشه و کدوم واکنشه کدوم کنش، میشه ی توضیحی درموردشون بدین؟
فاطمه دارایی
1 سال پیش
من واکنش های نیرو ها رو نمیفهمم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
این قسمت رو توی چه زمانی از ویدیو گفتن؟
فاطمه دارایی
1 سال پیش
سلام لطفا برام واکنش نیروی وزن و عمودی تکیه گاه رو توضیح میدهید ؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ببین وقتی یه جسمی به صورت تعادل و ساکن روی یه میزه روی سطح صاف افقیه و نیروی خارجی بهش وارد نمی کنیم به طور خود به خود نیروی وزن به طرف مرکز زمین بهش وارد میشه برای خنثی شدن این نیرو (چون جسم در تعادله) نیروی عمودی تکیه گاه مساوی با نیروی وزن در خلاف جهت به اون وارد میشه
فاطمه دارایی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی واکنش آین نیرو ها رو میگم
مهسا مرادی
1 سال پیش
میشه قسمت ب یاد بگیریم اولو بگین
مهسا مرادی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
روشت رو روی کاغذ بنویس و عکسش بفرست تا بگم درسته یا نه