یادبگیریم1: مفهوم حرکت نوسانی

4.8/5
(903 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

حرکت نوسانی

 مفهوم حرکت نوسانی و حرکت هماهنگ ساده
مفهوم حرکت نوسانی و حرکت هماهنگ ساده

`00:59

 مسائل حرکت نوسانی
مسائل حرکت نوسانی

`00:35

1 تمرین

سوالات دیگران

فیزیک باید اینجوری تدریس بشه تا بتونیم درک کنیم نه مثل معلم ما توی مدرسه ماشاالله داره

(1)

سلام لطف میکنید حل اینو توضیح بدین

درسا جمشیدی | آکادمی امروز

درسا جمشیدی

1 هفته پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

درسا جمشیدی | آکادمی امروز

درسا جمشیدی

1 هفته پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

reza pasha | آکادمی امروز

reza pasha

2 ماه پیش

سلام تو مثال اخر این بخش مگه نگفته ساعت شماره چند برابر دقیقه شماره هست ؟؟؟ و جواب 12 برابر نمیشه مگه ؟؟ اینو یکی برام توضیح بده که چجوری شده یک دوازهم

چرا اول فرکانس رو بدست آوردیم نمیشه اول دوره تناوب رو حساب کنیم همیشه اول باید فرکانس رو بدست بیاریم؟

میشه به صورت تشریحی این سوال رو توضیح بدید

میشه چی یادگرفتیم رو توضیح بدید

سمیه محمدی | آکادمی امروز

سمیه محمدی

3 ماه پیش

لطفا با ویس توضیح بدین سوال چی یاد گرفتی ،چطور مدت زمان روتقسیم بر ۴ کرده که هشت دهم جواب به دست بیاد؟؟؟۴ از کجا اومده؟تو شکل که فقط سه تا نوسان رو کشیده،۴ از کجا اومد؟

سلام جواب چی یاد گرفتی میشه گزینه سه؟

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

سلام چرا چهارتا دوره تناوب داریم ازروی شکل وحتی خودشم مشخص کرده سه‌تاهست

سلام درباره یاد بگیریم سوال داشتم دوره تناوب رو خواسته ولی ما وقتی در یک ثانیه بدست می‌آوریم مگه بسامد رو بدست نیاوردم ؟

(1)

سلام دوره تناوب یعنی اینکه در چه مدت زمانی یک چرخه کامل شده ولی بسامد تعداد چند چرخه در هر مدت زمانی است و دوره تناوب با T نمایش داده میشود و بسامد با f که از اسم هاشون کاملا مشخصه چی ب چیه.

(1)

@امیرحسین صادقی میدونم الان اومدم حل کردم شد 0.8 این الان بر حسب Hz یا s

@فاطمه اعرابی اگر سوال دوره تناوب خواسته باشه این 0.8 زمانیه که یک نوسان کامل انجام میشه ولی hz نمیشه چون 1HZ ب ثانیه میشه یک ثانیه با توان منفی یک

@امیرحسین صادقی ممنون 🙏🏻

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

3 ماه پیش

دقیقا این بسامد که ما بدست میاریم بعدشم اصن ما سه تادوره داریم نه چهار تا سوال انگار ایراد داره دوره تناوب خودش داده که باید به ثانیه تبدیل کنیم ولی بین گزینه ها نیست

رضا مرادی | آکادمی امروز

رضا مرادی

3 ماه پیش

نهایی میتونیم تناسب ببندیم؟

میتونی ولی باید فرمول رو هم بنویسی که اینجا تناسب بسته اخرش رفته ت فرمول گزاشته

(1)

چقدر گنگه این فصل 😪🫡😑

سلام بله.

(1)

آره عزیزم دقیقا 🙃

😂😂👌

حالا باز این خوبه بدبختی حرکت شناسی 🤣

سلام وقتتون بخیر این نمودار اشتباه داده ؟ چون خودش که دوره تناوب که مشخص کرده

Sarina Rostamifar  | آکادمی امروز

Sarina Rostamifar

4 ماه پیش

من واقعا هیچی از این یادبگیریم یادنگرفتم

هر جا رو متوجه نشدید سوال کنید ریپلای نباشه 🌷

سادس تکرار کن و ببین فیلمو