نوکلئیک اسید ها

4.6/5
(113 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

جمع بندی آزمایشات گریفیت و ایوری + مفهوم پیوند فسفودی استر + انواع نوکلئیک اسید + نکات کلیدی واتسون و کریک + مفهوم ژن + سه مدل پیشنهادی واتسون و کریک + آزمایشات مزلسون و استال + مراحل قبل و حین همانندسازی + همانندسازی در پروکاریوت ها و یوکاریوت ها

جمع بندی آزمایشات گریفیت و ایوری + مفهوم پیوند فسفودی استر + انواع نوکلئیک اسید + نکات کلیدی واتسون و کریک + مفهوم ژن + سه مدل پیشنهادی واتسون و کریک + آزمایشات مزلسون و استال + مراحل قبل و حین همانندسازی + همانندسازی در پروکاریوت ها و یوکاریوت ها
جمع بندی آزمایشات گریفیت و ایوری + مفهوم پیوند فسفودی استر + انواع نوکلئیک اسید + نکات کلیدی واتسون و کریک + مفهوم ژن + سه مدل پیشنهادی واتسون و کریک + آزمایشات مزلسون و استال + مراحل قبل و حین همانندسازی + همانندسازی در پروکاریوت ها و یوکاریوت ها

`01:17

سوالات دیگران
Vinu .r | آکادمی امروز

Vinu .r

4 هفته پیش

ممکنه یک جایگاه زودتر همانند سازیش رو شروع کنه ؟ اینجوری میشه گفت که حتما حباب همانند سازی بزرگتر بخاطر c/g (سیتوزین و گوانین کمتر نیسته )؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

این قسمت در جزوه نیست

کاش این دوره توسط استاد بام رفیع تهیه میشد واقعا نمیشه فهمید چی میگه

چرا استاد جملاتشو ناقص ول میکنه نمیتونم رو حرفاش تمرکز کنم:‍‍(

سلام چرا در دو راهی همانندسازی انواع نوکلئوتیدها 4 نوع ریبوز دار داریم و 8نوع دئوکسی ریبوز دارمگر نباید 8 نوع ریبوز دار باشه و8 نوع دئوکسی ریبوز

Vinu .r | آکادمی امروز

Vinu .r

4 هفته پیش

منم نمی‌فهمم این بخشو اگر ۸ تایی باشه اونم ۸ تایی میشه

برای مورد«د» نمی‌تونیم جهش رو درنظر بگیریم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام در مورد این تست علت هر گزینه رو نفهمیدم کلا میشه لطفا توضیح بدید

سلام اینجا نفهمیدم که چرا اسکلتی همانند سازی ندارد

سلام چون ماهیچه اسکلتی کلن تقسیم‌ نمیشه

سلام اینجا گزینه آخر مگه نباید اشتباه می‌بود تو صفر دقیقه ممکنه N15 هم باشه دیگه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم🌷ریپلای نباشه🌷

منظور از جاه چیه

کلمه جاه در کتاب درسی نداریم این مورد رو به پشتیبانی بگید باید بررسی بشه توسط استاد و شفاف سازی بشه 🌷

جایگاه آغاز همانند سازی

ف=فسو. د=دی. ا= استر. مخفف فسفو دی استر میشه فدا

فرق بین پیرایش و ویرایش؟

زهرا مند | آکادمی امروز

زهرا مند

1 سال پیش

تو تست دقیقه ۵۰ آنزیمی که نوکلئوتید هارو به صورت مکمل رو به روی هم قرار میده مگه دنا بسپاراز نیست؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نوکلئوتید ها برای اینکه به صورت مکمل روبروی هم قرار بگیرن و پیوند هیدروژنی بدن نیاز به انزیم ندارن، اما بعد این قضیه برای پیوند فسفودی استر نیاز به انزیم دنابسپاراز در همانندسازی و رنابسپاراز در رونویسی دارن

در دقیقه ۲۲:۱۳ استاد فرمودند باز از سمت حلقه کوچک نمیتونه به حلقه پنج کربنی دیگر متصل شود درحالیکه در شکل صفحه ۴ باز از حلقه کوچیک به قند پنج کربنه متصله . چرا نمیشه ؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام رفیق . یه سوال دارم. میخام نظرتو راجب دوره های جت بدونم بنظرت این دوره ها میتونن تو این مدت زمان کم مارو به درصد خوبی برسونن؟ کدومارو تهیه کردی میشه نظرتو راجبشون بگی ؟

@پوریا خیره کش سلام ، من همه ی دوره هارو تهیه کردم از همشون راضی هستم جز دوره جت زیست ، برای زیست فقط تدریس استاد بام رفیع عالی هست که اونم برا این مدت کوتاهی که برا کنکور مونده توصیه نمیکنم چون تدریس یک مبحث ساعتها طول میکشه . اگه شیمی مشکل داری توصیه میکنم حتما دوره جت شیمی رو تهیه کنی که خیلی میتونه کمکت کنه

@فاطمه موسویه حق ممنون از پاسخت من زیست رو تا کنکور با آقای بام رفیع تموم میکنم شیمی رو هم دو دل هستم ک نمیدونم تموم میشه یا نه جامعشو نظرت راجب فیزیک هم خوبه ؟ تو این دو سه ماه میتونه درصد خوبی رو بهم بده؟ پایم خوبه و بیس خوبی دارم ولی یازده و دوازده نخوندنم کلا

@فاطمه موسویه حق و همینطور واسه ریاضی

@پوریا خیره کش فیزیک و ریاضی اگه بتونی همه ی سوالات که استاد کار کرده رو دو سه بار مرور کنی میتونی درصد خوبی تو کنکور بیاری . و اما جزوه هارو فک کنم خودتم بتونی از قسمت جزوه ها دانلود کنی و ببینی . موفق باشی

@فاطمه موسویه حق ببخشید لطفا اگع براتون مقدوره توی روبیکا به این ایدی بهم پیام بدید GRIEZIMANN@ اون ایدی قبل اشتباهه اگه تونستید چوت واسم مهمه🥲

@فاطمه موسویه حق ممنونم مشکل من دقیقا همینجاست ... قول میدم زیاد وقتتون گرفته نشه..

@پوریا خیره کش خودم روبیکا ندارم ظهر پسرم اومدن از روبیکای ایشون براتون یه نمونه از جزوه فیزیک و ریاضی رو میفرستم

@فاطمه موسویه حق متشکرمم اگه اذیت میشید هر برنامه ای که شما میگید بنده نصب میکنم تا اونجا واسم بفرستید

@پوریا خیره کش نه مشکلی نیس میفرستم براتون

(1)

@فاطمه موسویه حق سلام خانوم خوب هستید گفتم اگه میتونید فردا واسم بفرستید

سلام وقت بخیر ، من آیدی شمارو زدم و دوتا کانال برام آورد هرموقع آیدی خودتون رو فرستادید من نمونه جزوه میفرستم براتون

دقیقه 21:۳۷ استاد برای پیوند غیر اشتراکی بازهارو درنظر گرفت در خود ساختار بازها و پیوند بین باز و قند پیوند اشتراکی روداریم اینطور نیس ؟ چرا اونارو درنظر نمیگیریم ؟

سلام میشه لطفا توی این ایدی تو روبیکا جزوه فیزیک رو نشونم بدی؟🥲 GRIE7MANN@

استاد بام رفیعی گفته بودن که ملکول دنا قطبی هست و یکسرش کلا فسفات ویکسرش کلا هیدروکسیل ها هست ولی اینحا نه

25.40زمان