یادبگیریم1: انواع بیماری و خطوط دفاعی بدن انسان
سجاد افشاریان
5 ماه پیش
بیماری فینل کتونوری چیسست
الهه 🕊🌱
4 ماه پیش
نوعی بیماریه که از بدو تولد بدن انزیم تجزیه کننده امینو اسید فنیل الانین رو تولید نمیکنه واسه همین اگه فنیل الانین تجمع کنه ترکیبات خطرناکی رو ایجاد میکنه و خلاصه اسیب میزنه به بدن....
فرشته پرتوی
1 سال پیش
سلام باکتری ها و میکروب ها با هم فرق میکنند ؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله میکروب ها دسته های مختلفی از جانداران رو شامل میشن که باکتری ها یکی از اون ها هستن
فرشته پرتوی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی ولی استاد اون ها را یکی در نظر گرفته
IRAN :)
1 سال پیش
سلام وقت بخیر کم خونی داسی شکل و هپاتیت و فنیل کتونوری چی هستن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر بیماری های مختلفی هستن کم خونی داسی شکل یه بیماری ارثی هست که باعث داشی شکل شدن گلبول های قرمز میشخ هپاتیت یه بیماری ایه که علل مختلفی داره و باعث درگیری کبدی میشه و شایع ترین عللش هپاتیت ویروسی هست فنیل کتونوری هم یه بیماری ارثی هست که غیروابسته به جنس هست و باعث میشه یه انزیمی که باعث تجزیه یه امینواسید میشه تولید نشه و اون امینواسید تو بدن تجمع پیدا کنه و علائمی از جمله علائم عصبی مثل عقب افتادگی ایجاد کنه
IRAN :)
1 سال پیش
@نرگس مهدوی عالی ممنون
علیرضا سخایی
1 سال پیش
ببخشید آیا این جمله صحیح است؟ هر مکانیسم دفاعی که موجب خروج میکروب ها از راه بینی از بدن میشود توانایی تشخیص عوامل بیگانه از هم را ندارد
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
سلام وقت بخیر خیر فک نکنم صحیح باشه چون منظورش عطسه هست و استاد قبلا اشاره کرده بودن ک جزو دفاع غیر اختصاصی خط اول هستش اگ اشتباه نکنم
هلن آقابالایی
1 سال پیش
استاد یک سوال دارم اگه تب زیاد باشه باعث میشه چی بشه که معمولا وقتی مریض تب میکنه نمیزارن به ۳۹ ، ۴۰ برسه؟!
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام تب خیلی بالا میتونه باعث تشنج بشه، برای همین اجازه نمیدن از یک حدی بالاتر بره
(1)
فاطمه آقایی
1 سال پیش
در رابطه با انواع بیماری ها از نوع خارجی که استاد گفتن میکروبی، همون باکتریه؟ و وقتی میگه میکروبی یعنی ویروس و انگل نیستند؟ ممنون میشم
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
میکروب به چیزایی میگن که با میکروسکوپ فقط میشه دید...باکتری و ویروس و قارچ و... اینا همگی میکروب هستند...ممکنه سوال بده ایا همه میکروب ها زنده هستند؟ باید بگی نه چون ویروس زنده نیست و سوالهایی ازین مورد...
فاطمه امیری
1 سال پیش
سلام بیماری های خودایمنی در اثر جهش ژنتیکی اتفاق می افتن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام یکی از دلایلش میتونه ژنتیکی باشه اما لزوما ژنتیکی نیست
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
بعضی موقع ها فرد ناپرهیزی میکنه و به بیماری دچار میشه...مثلا بابابزرگ من اونقدر چایی رو داغ میخورد سرطان ریه گرفت درحالی که اصلا تو ژن ما سرطان نیست...یا یه فردی انقد نوشابه میخوره که قند خونش میره بالا...به اینجور بیماری ها که ادم با ناپرهیزی بهش دچار میشه بیماری های اکتسابی گفته میشه...
He!ya
1 سال پیش
الان نوتروفیل ها هم جزو بیگانه خوار محسوب میشه هم گلبول سفید؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله 😊
(1)
محمد مهدی احمدوند
1 سال پیش
سلام، لطفا تعریف مخاط(لایه مخاطی ) رو برام بگید که اصلا چیه؟؟ ذ
(1)
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
طبق متن کتاب:مخاط از یک بافت پوششی با استری از بافت پیوندی تشکیل شده است و ماده چسبناکی را به نام ماده مخاطی ترشح میکند
(2)
ابوالفضل طالب زاده
1 سال پیش
سلام.نخستین خط دفاعی بدن شامل پوست و مخاط هست.میخواستم بدونم مواد و سازکاری هایی که در اطراف این دو بخش هستند مثلا(پوست دارای عرق،چربی با خاصیت اسیدی)و مخاط(دارای ماده مخاطی،مخاط مژکدار)میباشد هم جزئی از نخستین خط دفاعی محسوب میشوند؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام جزو دفاع غیر اختصاصی هستن و از این جهت نخستین خط حساب میشن
ابوالفضل علیزاده
1 سال پیش
علیکم نوترونیل بیگانه خواری است که از انواع گویچه های سفید هست .
فاطمه آقایی
1 سال پیش
سلام هر دو
مبینا احمدی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم مثلا ماکروفاژ که جز دفاع غیراختصاصی است قدرت شناسایی بیگانه از خودی رو داره ولی قدرت تفکیک بیگانه از هم رو نداره وقتی یه ویروسی رو ببینه اونو میخوره اگه بیگانه باشه اگرم خودی باشه کاری باش نداره درسته؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام همه توضیحاتی که دادین درسته فقط اون قسمت اخرش، ماکروفاژ خودش به تنهایی نمیتونه ویروس رو بخوره. ماکروفاژ میاد سلول الوده به ویروسی که توسط سیستم ایمنی اختصاصی تشخیص داده شده رو از بین میبره
(1)
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
بله ولی این الفاظ رو در مقاطع دانشگاهی استفاده میکنند نه کنکور