تست 9

5/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مولی، جرمی، مولکولی، اتمی + حجمی

استوکیومتری(۱)
استوکیومتری(۱)

`01:14

تست های استوکیومتری(۱)
تست های استوکیومتری(۱)

`00:45

سوالات دیگران
... ‌ | آکادمی امروز

... ‌

3 ماه پیش

فرق اتم با یون چیه؟

یدونه اتم ، وقتی که الکترون بگیره یا از دست بده (یعنی بار دار بشه) تبدیل به یون میشه

چطور فهمیدن؟

منظورم گروه و دوره ی A هست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام شکفته جان وقتی گفته یون ۲ بار مثبتش به ۳d10 ختم می‌شه، یعنی آرایش لایه ظرفیت اتم خنثی ۳d10/4s2 بوده دوره که میشه آخرین n(بزرگترین عدد n که داره) واسه اینجا ینی ۴👈 دوره ۴ و گروه هم که میشه مجموع الکترون‌های لایه ظرفیت ینی مجموع الکترون‌های موجود در 4s و ۳d ینی ۲+۱۰ که میشه گروه ۱۲

(1)

محمود طاهری | آکادمی امروز

محمود طاهری

10 ماه پیش

سلام مگه عنصر A نگفته به ۳p6 ختم میشه پس جزٔ عناصر دسته p هست ؛ اما توی پاسخنامه گفته عنصر A ( پتاسیم است ) چطور ممکنه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

10 ماه پیش

میشه لینک بقیه تست ها رو هم بدهید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

`N ‌‌‌‌ ‌ | آکادمی امروز

`N ‌‌‌‌ ‌

11 ماه پیش

میشه ب و د رو به صورت ویس توضیح بدین

جواب به صورت صوتی می باشد:)

می‌گویند مثبت باشه باید آرایش کم بشه چرا زیاد شد؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

اختلاف رو چطور به دست اورد

عنصر A دارای ۱۴ الکترون هست عنصر X دارای ۳۰ الکترون اختلافشون ۱۳ نیست

سلام جدول باید تآ چ عناصری حفظ کنیم ک مثل استاد بگیم مثلا مال روی سی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

سلام میشه مورد ب رو توضیح بدید ممنون

تعداد الکترون هاشونو جمع کرد پ از هم کم کرد ، تا اختلافشون به دست بیاد از روی رسم آرایش الکترونی حساب کرد

@پوریا خیره کش ببخشید منظورتون از الکترون یعنی ۱۲ تا e ظرفیت x و۶ e ظرفیت A ؟

@معصومه محبی نه ببین همه الکترون ها مثلا یه اتم سی تا الکترون داره و یه اتم دیگه شانزده تا پس تفاوتشون میشه ۱۴

سلام اونجایی که استاد گفتند اگه 3dهشت میشد رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید ممنون

یعنی مثلا اگه مینوشت 3d⁸ تو حق نداشتی دو تا الکترون بهش اضافه کنی و باید این دو الکترون رو به زیر لایه 4s بعدیش اضافه کنی

@پوریا خیره کش چرا نمیشه ؟

@معصومه محبی خب چون همیشه ابتدا زیر لایه ۴s پر میشه و بعد زیر لایه ۳d اگه جایی دیدی مه زیر لایه ۳d پر شده و ۴s خالیه بدون که اون گزینه اشتباهه

(1)

@معصومه محبی خواهش میکنم

دقیقه1:30 ازکجا فهمیدیم گروه16؟

توان پی+۱۲

جدول تناوبی رو باید حفظ باشیم؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

تا شماره ۳۶ بله

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

1 سال پیش

ب رو توضیح میدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

جاننننن صفا باشههههه درسته تو فیزیک بد جور بودم ولی تو شیمی و فیزیک اصلا اینجور نی🗿🎉🎉

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

تو شیمی و چی؟😁

@زینب مقدم 😐💔😂زیست بود اون سوژه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@امیر محمد رضایی خوبه با زیست و شیمی اوکی ای😎😁

(1)

Reyhan V | آکادمی امروز

Reyhan V

2 سال پیش

گزینه ج هم توضیح میدین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

عنصر A میتونه انیون تشکیل بده و دو تا الکترون بگیره عنصر X هم که نودش گفته دوبار مثبته پس ترکیب اینها با هم XA رو میسازه