یادبگیریم2: میوز 1

4.9/5
(393 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

کاستمان (میوز) و تولیدمثل جنسی

کلیات میوز (کاستمان)
کلیات میوز (کاستمان)

`00:40

میوز 1و2
میوز 1و2

`01:04

1 تمرین

تغییر در تعداد کروموزم
تغییر در تعداد کروموزم

`00:39

1 تمرین

تست ها
تست ها

`00:58

سوالات دیگران

سلام الان در مرحله پروفاز ۱ که پوشش هسته کاملا تخریب نشده و کرموزوم ها وارد سیتوپلاسم نشده اند چطور کروموزوم ها به رشته دوک متصل می‌شوند منظورم شکل کتابه این شکل برای آخرای پروفاز ۱ است یا نه ؟؟ اگر این شکل برای اواسط پروفاز ۱ باشد که درست میشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا آخه یک غلط شد؟؟؟؟

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام وقت بخیر مگه استاد نمیگن متافاز ۱ مشابه متافاز در میتوز است خب یعنی تا قبل از متافاز ۱ مشابه متافاز میتوز به هر ساختار تتراد یا یک رشته یا دو رشته متصل است و در واقع در مرحله متافاز ۱ است که به هر تتراد دو رشته دوک اتصال دارد

یه سوال خیلی مهم .لطفا جواب بدین . استاد میگن که اگه بگم دو کروموزوم های همتا کنار هم قرار میگیرن غلطه و باید بگه کروموزوم های هم شماره.ولی آلن تو کتاب ما نوشته همتا!!!!!!

سما فرجی | آکادمی امروز

سما فرجی

3 هفته پیش

کروموزوم های 23 همتا نیستند

@سما فرجی ممنون ولی آخه کتاب گفته

بله استاد اخر فیلم گفتن که کتاب همچین چیزی گفته ولی گفتند. این متن رو در کنکور اشتباه میگیرن و دلیل میارن و میگن کروموزوم های x,yهم شماره اند اما همتا نیستند

اینجا چطوری شد ۸ رشته ی DNA اونجا که کلا ۴ تا رشته DNA هستش

سما فرجی | آکادمی امروز

سما فرجی

3 هفته پیش

سوال منم هست

تتراد شامل ۴مولکول DNAاست مولکول DNA با رشته DNAیکسان نیست هر مولکول DNAشامل دورشتهDNAهست پس الان که ۴ مولکول DNAداریم ۸رشته DNAداریم

سلام مورد 5 غلط نیست؟

سلام طبق گفته استاد صحیح هست

میشه سیتوکینز رو توضیح بدید لطفا؟

.

سلام وقت بخیر اون جمله غلطه بخاطر همون قسمت دوم چون در میتوز هم تخریب شبکه اندوپلاسمی هم اغازش هم تکمیلش در یک مرحله است

میتوز مگه بعد از اینترفاز نیست؟ در میتوز هم کرومزوم ها از قبل مضاغف میشن و ۴۶ تا دوکروماتیدی باید داشته باشیم. چرا در میوز تتراد داریم ولی در میتوز نداریم؟

دو تا کروموزوم دو کروماتیدی باید کنار هم قرار بگیرن با آرایش خاصی تا بهشون بگیم تتراد این اتفاق در میتوز نمیفته یعنی این کروموزوم های دو کروماتیدی رو در میتوز داریم ولی تتراد نداریم

لفظ غشاهای هسته لفظ درستی است؟

چون هسته دو غشا داره

(1)

@سید محمد متین رشادی ببخشید دو غشا یا یک غشای دوقسمتی

رسا رضوانی | آکادمی امروز

رسا رضوانی

4 ماه پیش

@مبین محمدنژاد يك پوشش دو غشايي معادل چهار لايه فسفوليپيدي

(1)

با سلام اقای رشادی تفاوت بین کروموزم های خواهری و همتا چیه از نظر شکل چه شکلین ؟ تو عکس فرستادم شکلشو ببینین درسته یا نه

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

۱- غ ۲- ص ۳- ص ۴- غ ۵- ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

. rara . | آکادمی امروز

. rara .

1 سال پیش

اینایی که میگم باهم تفاوت دارن یا همشون یه چیزن؟ کروموزوم 2 کروماتیدی کروموزوم مضاعف و کروماتید های خواهری (یعنی کروماتید های کروموزوم 2 کروماتیدی اسمشون خواهریه؟)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

آفرین دقیقا هم معنی هستن و حالا به هر کدوم از کروماتید های یه کروموزوم مضاعف با دو کروماتیدی، کروماتید خواهری می‌گیم

(1)

آیا این تصویر در مورد یک یاخته4nدرسته؟

الان گزینه 5 درست شد؟

مورد پنجم غلطه دیگه

زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی اخه مگه توی میوز 1 اغاز و تخریب پوشش هسته و شبکه اندوپلاسمی تو پروفاز نیس؟

(1)