تست12

4.9/5
(190 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

فام تن (کروموزوم)

نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها
نوکلئوتیدها، واحدهای سازنده نوکلئواسید ها

`00:56

نوکلئیک اسید ها، رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ
نوکلئیک اسید ها، رابطه مکملی، نکته کلیدی مدل نردبان مارپیچ

`01:21

کروموزوم (فام تن) ،  مراتب فشردگی کروموزوم های خطی
کروموزوم (فام تن) ، مراتب فشردگی کروموزوم های خطی

`01:27

تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی
تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی

`01:14

تعیین عدد کروموزومی یاخته
تعیین عدد کروموزومی یاخته

`00:25

1 تمرین

چرخه یاخته ای (اینترفاز ، تقسیم) + تست ها (قسمت اول)
چرخه یاخته ای (اینترفاز ، تقسیم) + تست ها (قسمت اول)

`01:36

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:04

50 ساعت تدریس کاملا رایگان زیست برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران
احمد مالک | آکادمی امروز

احمد مالک

1 هفته پیش

سلام یه سوال فشردگی کروموزوم کی آغاز میشه؟ موقع تقسیم هسته؟ قبل تقسیم هسته یعنی در اینترفاز کلا فشردگی کروموزم رو نداریم؟ حتی اگه دی ان ای مارپیچی بشه خودش؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

اینجا توی گزینه ۳ منظورش از دو رشته دی ان ای همون مولکول دنا هست؟ یا نه کرو ماتین دو کروماتیدی منظورشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

@سید محمد متین رشادی سلام نه خوب بود ممنونم🌱

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 ماه پیش

سلام. مگه قرار نبود هر رشته کروماتین رو یک دنا با فشردگی کم در نظر بگیریم؟ استاد در یادبگیریم های اول این رو گفتن و تاکید کردن. اما طبق این تست اگر گفتن رشته کروماتینی میگیم کرموزوم با فشردگی کم و اگر گفتن رشته کروماتین میگیم دنا با فشردگی کم. آره؟؟

سلام این درسته درحالت معمول کروموزوم های یاخته های ما تک کرو ماتینی اند

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 ماه پیش

سلام در حالت غیر تقسیم کروموزوم ها تک‌کروماتیدی هستن

(1)

@نرگس مهدوی سلام کاریوتیپ فقط زمان تقسیم تهیه میشه

(1)

درباره گزینه 3 کروماتینی که در مرحله G2 باشه چطور ؟ در اون صورت ۴ رشته دنا داره

درست میگی ولی بازم هر رشته کروماتین،معادل یدونه از اون کروماتید های کرومزوم مضاعف شده هست.(منتها در حالت غیر فشرده) پس شرایط گزینه سه برقراره

یک رشته ی کروماتینی یعنی کروموزوم غیر مضاعف کم فشرده؟

فاطمه زارع | آکادمی امروز

فاطمه زارع

1 سال پیش

بله درستع

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

رشته کروماتینی میتونه دو کروماتیدی هم باشه اما کم فشرده‌ست

سلام من یه سوال داشتم از درسنامه توی شکل صفحه ۲۲۹ و درسنامه ی دقیقا بالاش ، سطح سوم رو کروماتین در نظر گرفتن خب سطح قبلیش(۲) که دنا دور هشت هیستون میپیچه هم کروموزم با فشردگی کم هست سطح۲ رو هم چرا کروماتین نمیگیم

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

2 سال پیش

عکس بارگذاری نمیشه متاسفانه 😑

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

اون قسمت ۲ فقط خواسته ساختار نوکلئوزوم رو نشون بده ، مانورش رو اون بوده.

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

2 سال پیش

@نرگس مهدوی ولی یکس از سطوح فشردگیه بالاخره!

مبین قاسمی | آکادمی امروز

مبین قاسمی

2 سال پیش

گزینه 3 هم غلطه خب شاید رشته کروماتینی ما مضاعف شده باشه در اون صورت 4 رشته دی ان ای داریم

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

بله ازین نظر شما درست میگین ، بهتر بود سوال میگفت در مرحله G1

بیتا  مسلمی  | آکادمی امروز

بیتا مسلمی

2 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

مبین قاسمی | آکادمی امروز

مبین قاسمی

2 سال پیش

@بیتا مسلمی درسته مرسی

(1)

sepehr nazari | آکادمی امروز

sepehr nazari

1 سال پیش

سوال گفته هر رشته کروماتینی این موردی که شما گفتید میشه دو رشته کروماتینی