امیتیس حسینی
1 ماه پیش
زیر سایه همه دوستان موثر در این وقایع خداروشکر سبک زندگیمون تو ایران درجه1 هم سلامت هم امنیت هم اب برق مفت هم پول فراوون ب سلامتی ایشاالا
امیتیس حسینی
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی درود به شما فکرنمیکنم چیز بدی گفته باشم چون حتی تایم توضیح استاد رو گداشتم و فقط مثل کلاس کنکور باهاش برخورد کردم ولی بازم شما درست میگین
روژان احمدی
3 ماه پیش
به این سبک زندگی عالی و سالم جنگ هم اضافه کردیم خداروشکر
محمدحسین عامری
1 ماه پیش
گفتهی یکی از بزرگان: اگه راضی نیستین میتونین جم کنین از ایران برین😔🤣🤣
محدثه خدامراد
5 ماه پیش
آیا سونوگرافی هم باعث جهش میشه؟ اگه بله ممکن برای جنین جهش هم اتفاق بیوفته؟
زینب مقدم
5 ماه پیش
سلام محدثه جان نه سونوگرافی امنه
ZAHRA EZAZI
6 ماه پیش
فرد مبتلا به سندروم داون قطعا بیماری رو به فرزندش منتقل میکنه؟ نمیتونه کروموزوم سالمش رو به بچش بده؟
ابوالفضل رضایی
6 ماه پیش
سلام با اجازه از استاد فک کنم یه لحظه بی دقتی کردید سندروم داون جهش تو ساختار هر کروموزوم نیست که بخواد توالی ژنوم تغییر کنه جهش تغییر تعدادی هست داشتن سه عدد کروموزوم 21 و جوابتون نه ممکن هست این بیماری رو به بچش منتقل نکنه چون تو تقصیم میوز برای ساخت گامت (حالا فرقی نمیکنه جنسیت چی باشه چون بیماری مستقل از جنس هست) تو مرحله آنافاز1 ممکنه که هنگام جدا سازی تتراد ها کروموزوم های شماره 21 از اون سه عدد کروموزومش دوتا بره تو یکی از یاخته ها و اون گامتی که 1 عدد کروموزوم شماره 21 داره وارد لقاح بشه اینجوری اگه گامت همسرش کروموزوم 21 یک عدد داشته باشه فرزندشون به بیماری سندروم داون مبتلا نمیشه امیدوارم واضح قابل فهم نوشته باشم و توضیح داده باشم
ZAHRA EZAZI
6 ماه پیش
@ابوالفضل رضایی مفید و مختصر(: بله با تغییر توالی ژنوم حین جهش ساختاری اشتباه گرفتم. تشکر
ابوالفضل رضایی
6 ماه پیش
سلام ببینید من یه مطالعه کوچیک در این مورد داشتم بله, افراد مبتلا به نشانگان داون از نظر فیزیولوژیک میتوانند رابطهٔ جنسی داشته باشند و بسیاری از آنها توانایی عملکرد جنسی طبیعی دارند. اما توانایی باروری در آنها متفاوت است و باید دقیقتر بررسی شود. 🔬 توانایی جنسی در افراد مبتلا به داون از نظر تکامل جنسی، بیشتر افراد مبتلا به داون: - بلوغ جنسی را تجربه میکنند - میل جنسی دارند - توانایی فیزیولوژیک برای آمیزش را دارند این بخش از عملکرد جنسی معمولاً مختل نمیشود. 🧬 توانایی باروری (Fertility) مردان مبتلا به داون - باروری در مردان بسیار کم است. - طبق دادهها، تنها ۱۰–۱۵٪ از مردان ممکن است بارور باشند. - موارد پدر شدن وجود دارد، اما بسیار نادر است. زنان مبتلا به داون - حدود ۳۰–۵۰٪ از زنان مبتلا به داون بارور هستند. - احتمال انتقال تریزومی ۲۱ به جنین ۳۵–۵۰٪ است. - خطر سقط، زایمان زودرس و مشکلات بارداری نیز بالاتر است. 🧠 جمعبندی علمی - توانایی آمیزش جنسی: معمولاً وجود دارد. - توانایی باروری: - مردان: بسیار کم - زنان: کاهشیافته اما قابلتوجه - خطر انتقال ژنتیکی: بالا میدونید بعد از جوابی که به شما دادم دو دل بودم یه لحظه بعدش فکر کردم مثل گل مغربی 3n نمیتونه تولید مثل کنند ولی تو رفرنس سولومون این مطالب رو پیدا کردم که برای فهم بیشتر زینت آمیخته شد رفرنس سولومون منبع مطمئنی هست
زهرا شفایی
1 سال پیش
سلام مثلا در امتحان نهایی اگه این جمله بیاد صحیح میگیریمش یا غلط؟(در این صورت همه یاخته های حاصل از تخم داری جهش اند.....)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام منظورت از در این صورت چی هست؟
نیلی رحمانی
1 سال پیش
سلام روزبخیر🌷 اینجا برای اون دوتا نوکلیوتیدی که دوپار تیمین براشون رخ داده پیوند هیدروژنی تشکیل میشه ؟
فاطمه نظافت
1 سال پیش
سلام نه دوتا نوکلیوتید مجاور هم نمیتونن با همدیگه هیدروژنی بدن صرفا فقط یه پیوند کوالانسی میدن
(1)
(1)
نیلی رحمانی
1 سال پیش
@فاطمه نظافت سلام قشنگم اون دوتا منظورم نبود با نوکلوتید روبروشون منظورم بود مرسی
(1)
نیلی رحمانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی متشکرم فقط اینکه با بازهای روبروشون هم پیوند برقرار میکنن؟
کوثر دهقان
1 سال پیش
سر پیوند های هیدروژنی بین تیمین ادنین چی میاد؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اونا سر جاشون هستن بطور کلی در دیمر تیمین،پیوند های هیدروژنی بین نوکلئوتید های مقابل،اختلالی توش بوجود نمیاد
امیر مهدی زاهدی
1 سال پیش
داخل جزوه دو یاد بگیریم قبل، که پایین گذاشتم، گفته شده که بسیاری از جهش ها کشف میشن و باعث کشته شدن یاخته میشن، پس در مرحله G1 رخ میدن، اما در این جمله گفته معمولا در همانند سازی و تقسیم یاخته رخ میدن
(1)
. .
2 سال پیش
سلام اینکه مخاط مژک دار دستگاه تنفسی در افراد سیگاری از بین میره و بجاش بافت پوششی سنگ فرشی فاقد مژک تولید میشه،بخاطر جهش حاصل از بنزوپیرن سیگاره؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام نه بنزوپیرن منجر به سرطان میشه نه تخریب یاخته ای
امیرمهدی مومنی اصل
2 سال پیش
بهتر نیست که بگیم همه یاخته های پیکری هسته دار تا نه اسپرم و نه گلبول قرمز به حساب بیان
محمدعرفان محمدی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام لطفاً در این صفحه فقط سوال درسی مطرح کنید 🌷