یادبگیریم4: مراحل مهندسی ژنتیک (تشکیل دنای نو ترکیب)
حدیث محمدی
1 ماه پیش
این نوتریکب با نوترکیب کتاب متفاوته چون استاد فقط aatt از رشته جدید رو گذاشتن دیگه c وg از رشته مقابل رو نزاشتن
ساجده ابراهیم نیا
1 ماه پیش
تو این قسمت استاد چیرو گفتن که هیچ ژن مشترکی بین ..... و کروموزوم اصلی نیست بین چی و کروموزم اصلی نیست؟
هستی قیطاسی
1 ماه پیش
بین کروموزوم کمکی یا همون پلازمید یا همون دیسک و کروموزوم اصلی
علی اصغر اسماعیلی
2 ماه پیش
الان توی چی یاد بگیریم شماره ۳ این جملات توی نهایی رو باید درست بگیریم یا غلط؟
مریم رمضان پور
3 ماه پیش
اینجا استاد aatt هارا از کجا اورد؟
خدا بزرگه :)
3 ماه پیش
یعن چی از کجا آورد؟ وقتی ژن مورد نظر و ناقل مورد نظرت رو با یک نوع آنزیم برش دهنده ، برش بدی، هردوتاشون، جایگاه های تشخیص آنزیم یکسانی دارن که اینجا آنزیم برش دهنده ی ما EcoR1 بوده پس هر دو تا( هم ژن هم ناقل) دو سر چسبنده با جایگاه AATT دارن
(1)
حدیث محمدی
1 ماه پیش
@خدا بزرگه :) استاد نوشتن aatt ولی دیگه c و g رشته مقابل رو ننوشتن درحالی که کتاب نوشته
Ayla ....
3 ماه پیش
سلام در رابطه با این قسمت رنا بسپاراز نوع 1,2,3 کجا ها فعالیت میکنن آخه خود کتاب تو فصل 1 گفته کدومشون برا ساخت کدوم رنا ها نقش دارن حالا باید اینطور بگیم که چون mrnaتوی هسته ساخته میشه پس رنابسپاراز ۲در هسته و و ۱و3هم هر جا که ریبوزوم باشه در هرجای یاخته به جز خود هسته حتی در غشای هسته که ریبوزوم هم داره تولید میشه درسته؟
Ayla ....
3 ماه پیش
خیلی ممنونم
پریناز نصیری
7 ماه پیش
سلام ناقل همانند سازی درسته یا ناقل همسانه سازی؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام ناقل همسانه سازی درسته احتمالا اشتباه تایپی بوده اینجا
BTMN
1 سال پیش
در صورت اینکه انزیم برش دهنده EcoR¹ باشه؛ میتونیم بگیم تعداد تشکیل پیوند های هیدروژنی توی مرحله جدا سازی ژن خارجی با مرحله اتصال ژن به پلاذمید تشکیل میشه برابر هستش؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین!!!!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
(1)
زهره جمعهپور
1 سال پیش
آخری هم نادرسته
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
زهره جمعهپور
1 سال پیش
هردو نادرست(چی یاد گرفتی)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
ملیکا مردانی
1 سال پیش
من نمیفهمم هر دو انگار ۴ تا فسفودیاستر میشکنن یا تشکیل میدن چرا اولی دوتا و دومی ۴ تاس؟؟
-= اسمی
1 سال پیش
ببین اول بین AG توی یه رشته و AG در انتهای رشته مقابل این اتفاق میوفته بعد که میخوان پیوند بدن توی رشته بالایی بین همون AGیدونه پیوند و یدونه AG در انتهای رشته دوم پیوند میده حالا میمونه پیوند های شکسته شده در بین AG از رشته پایینی که اول جدا شدن
(1)
-= اسمی
1 سال پیش
که در کل دومی دوبرابر اولی شده دیگه
(1)
مریم نصرالله زاده مقدم
1 سال پیش
هر جاندار دارای دیسک رو میتونیم علاوه بر باکتری و قارچ های مخمر گیاه تراژن هم در نظر بگیریم درسته؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام بله ولی به طور عادی در نظر گرفته نمیشه، یجورایی بهتره سوال اشاره کنه که شما به سمت تراژن بودن برین
(1)
پوریا خیره کش
1 سال پیش
تو فصل اول مگه استاد نگفت باکتری ها کرومزوم ندارند . خب اینجا گفت دیسک ها کرومزوم محسوب میشوند . دیسک ها هم در باکتری وجود دارند /: الان تکلیف چیه ؟ چه معادله دو مجهولی
نرگس مهدوی
1 سال پیش
والا مسئله اینه که یجا به دنای باکتری میگن کروموزوم یجای دیگه نمیگن تناقض داریم🤯
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
سلام کجا گفته شده باکتری ها کروموزوم ندارند؟
پوریا خیره کش
1 سال پیش
@عاطفه فلاح پور فصل اول زیست۳
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
@پوریا خیره کش بله میدونم..منظورم این بود کدوم صفحه جزوه گفته شده اخه گفته شده باکتری ها کروموزوم دارند اما به اون حلقوی چسبیده به غشا میگیم کروموزوم و دیسک رو بهش نمیگیم کروموزوم ولی مثل اینکه تو این فصل دیسک جز کروموزوم های فرعی حساب میشه 🥲
پوریا خیره کش
1 سال پیش
@عاطفه فلاح پور صفحش یادم نیست مگه موقع مرور پیداش کنم
نرگس بدری
1 سال پیش
نه نه نه به دنیای حلقوی میتوکندری کروموزوم نمیگیم ولی به دنای حلقوی پروکاریوت ها کروموزوم میگیم
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اگر نیست، احتمالا جا مونده من گزارش میدم اضافه بشه اما شما لطفا برای اینکه چیزی رو از دست نداده باشین برای خودتون یادداشت بردارین🌼
(1)
پوریا خیره کش
1 سال پیش
درست میگی
(1)
هدی سلطانی
2 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
لطفاً مجدد سوالتون رو بپرسید و همراهش تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷